/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Kan ikke åbne VBA-kode i Excel
Fra : joniaya
Vist : 521 gange
200 point
Dato : 23-10-11 12:02

Hej folkens,
Jeg har brug for hjælp:
Min kæreste er næsten færdig med sit speciale og i den forbindelse er vi ved at overføre ting til medier, så de kan afleveres.
Nærmere bestemt skal vi brænde et Excel-dokument ud på en skive, hvilket jo naturligvis ikke er noget problem.
Det eneste problem vi har er, at hendes kode IKKE kommer med ud i Excel-dokumentet og da hendes speciale benytter en del makroer til at beregne mange forskellige ting, så er det en hamrende vigtig del af hendes opgave, men jeg kan simpelthen ikke få skidtet til at virke korrekt.
Her er et billede eksempel:

http://i.imgur.com/oPKQa.jpg

Hvis jeg svarer ja til den der, så kommer jeg videre til:

http://i.imgur.com/UvV3B.jpg

Hvor I så kan se den næste fejlmeddelelse.
Min første tanke var selvfølgelig at mine makrosikkerhed var slået til, men det har jeg sørger for den ikke er. Ligeledes har jeg klikket af i feltet "hav tillid til VBA projektobjektmodellen" bare for at være sikker.

Dokumentet virker fint på min kærestes laptop, men ligeså snart du brænder det eller overfører det via mail, så dør det på denne måde. Jeg mistænker dog primært min egen maskine for at være synderen (noget sikkerhed et eller andet sted).

Til info kan jeg sige, jeg kører WIndows 7 Pro og har MS Office 2007.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 23-10-11 12:11

Kan det våre så banalt at filen er åben imens du brænder den over?

Hvad med at lukke den og tage en kopi af filen?

Efternavn BIN undre mig, da det normalt kun bruges til binære filer. Jeg kan ikke huske at have set BIN filer i relation til Excel.

Mvh Benjamin

Annuller spørgsmålet
Fra : joniaya

Dato : 23-10-11 12:21

Jeg har selv fundet en løsning på problemet.

Jeg skulle blot installere VBA for Applications via kontrolpanelet, så fungerede det korrekt.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-10-11 12:37

Når du laver en dokument med makroer og evt. fletter indhold fra andre dokumenter sammen, bliver der dannet en eller flere filer som holder styr på forbindelsen imellem disse filer.

Jeg har fx. snydt når jeg sender julekort, jeg har lavet en skabelon i word og så har jeg alle dem jeg sender til i et excel dokument, disse to filer bliver flettet sammen til en fil. I min dokument mappe på computeren bliver der så oprettet en mappe der hedder datakilder og i mit tilfælde er der kun 5 filer i den mappe da mit "projekt" kun omhandler 2 filer.

Det som går galt i jeres tilfælde er at dataforbindelserne mangler og skal laves igen på den nye computer. Det er det samme problem jeg har hvis jeg vil åbne mit word dokument på en anden computer, så skal jeg oprette "fletningen" igen.

Hvis du ikke ved hvilke filer projektet benytter så kræver det du leder, men du skal sørge for at du får fundet og flyttet/kopieret alle de filer og så må forbindelserne gendannes på den computer projektet skal fremvises på.