/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Nedgradere F/W til BD-C8200
Fra : John_Dolk
Vist : 437 gange
300 point
Dato : 23-10-11 06:12

Hej
Da der ikke findes et mere præcis kategori, bruger denne her som er tættest.
Jeg har en Samsung Blu-Ray/Harddisk recorder som jeg gerne vil have nedgraderet. Er der nogen der ved hvor man kan få fat i tidligere F/W's?

Venlig hilsen
JD

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-11 08:29

Samsung vil jo være den oplagte mulighed....

Men uden at kende den præcise model er det jo svært at hjælpe.....

Men hvorfor vil du downgrade - det er "livsfarligt" og du risikerer maskinen er ubrugelig bagefter

Skulle samsung IKKE have en tidligere version vil jeg stærkt fraråde at forsøge med noget fra andet sted........

Firmware er IKKE legetøj...

Kommentar
Fra : John_Dolk

Dato : 23-10-11 11:26

Hej Refi
Har du læst emnet? Der står ligefrem hvilken model det drejer sig om.
I øvrigt er det ikke farligt at nedgradere. Det er spørgsmål om de har ændret bootloaderen, således at jeg ikke kan nedgraderer. Samsung vil naturligvis aldrig oplyse mig hvor jeg kan få fat i dem henne. Derfor skriver jeg herinde. Jeg ved at man kan finde tidligere F/W's til smartphones, derfor tænker jeg at der også må være et sted til de andre enheder de udgiver.
JD

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-11 11:51

Sorry - havde ikke lige set modelnummer

Hvorfor vil du nedgradere ?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-10-11 11:54

Det ville lette processen hvis du kunne fortælle os hvilken version du har nu og hvilken en du gerne vil have.

Kommentar
Fra : John_Dolk

Dato : 23-10-11 13:09

Jeg har version 1009.1 og skal bare have en eller flere der er tidligere. MKV filer med undertekster virker ikke mere. Dvs. filmen vises fint med lyd, men der er ingen undertekster mere. Jeg er dog ikke 100% at det skyldes F/W, men 99,9%. Derfor. Når den bliver afspillet med VLC player på PC'en, er der ingen problemer.
JD

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-10-11 13:15

Hvordan afspiller du videoerne? Sørger du for at video-filen og undertekst-filen har nøjagtig samme navn?

Kommentar
Fra : John_Dolk

Dato : 23-10-11 13:38

?? Der findes kun mkv filen og ikke andet.
JD

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-10-11 13:43

Hvis det er en ubehandlet .mkv fil så skal der også være en .srt fil som er den der indholder underteksterne.

Kommentar
Fra : John_Dolk

Dato : 23-10-11 13:53

Når jeg klicker på mkv filen på PC'en, starter VLC player den op, og alt fungere fint. Der er ingen andre filer på mappen. Det virker underligt at Blu-ray afspileren ikke kan vise det mere. Og det er fra min externe harddisk filen bliver afspillet til PC'en og Blu-rayen.
JD

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-10-11 13:55

Ja okay, så er underteksterne i .mkv filen. Har du prøvet og vælge undertekster på DVD'en?

Kommentar
Fra : John_Dolk

Dato : 23-10-11 14:07

Ja, alt er sat til dansk. Der er ingen problemer når en BD disc bliver afspillet.
For nylig fik jeg fikset WIFI forbindelsen og derefter fik jeg alt opdateret og derefter kom problemet.
JD

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-10-11 14:27

Jeg har kigget rundt på nettet og jeg kan ikke finde andre firmware versioner end den du allerede har. Har du prøvet og skrive til Samsung og hørt dem om de kan give dig en ældre version?

Kommentar
Fra : John_Dolk

Dato : 23-10-11 15:18

Nej det har jeg ikke, da jeg er sikker på at de også vil spørge hvorfor at jeg ønsker det.
Nej, en ting har jeg lært nu. Alt F/W som kan gemmes lokalt på en PC, skal gemmes.
JD

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-11 17:56

Citat
da jeg er sikker på at de også vil spørge hvorfor at jeg ønsker det

Hvad odiøst er der da ved at de spørger - det er da bare at svare

Jeg forstår heller ikke hvorfor du vil nedgradere - dit problem ligger nærmere i codec end i firmware...

Og så husker du lige at digitalkopiering er forbudt - ik´

Annuller spørgsmålet
Fra : John_Dolk

Dato : 23-11-11 15:27

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål