/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Går Mejer igen ?
Fra : smuller54
Vist : 935 gange
100 point
Dato : 22-10-11 16:04

Hver dag støvsuger jeg en eller flere Mejeredderkopper væk- men jeg forstår det ikke- når jeg står op om morgenen er de der igen, altså ikke lige helt det samme sted, men næsten.

Har den en reserve et sted ? eller tror jeg bare jeg har suget den væk ?

De der æg, kan sgu´da ikke nå at blive til en stor Mejer -

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-10-11 16:08

Ps. Skift pose eller rens filteret, hvis der stadig er støvet, efter brug af støvsugeren.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-10-11 16:18

Jamen det er da familien, der er ude og lede efter den du har støvsuget op

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-10-11 16:23

Pas på det er et hævntogt der kommer efter dig.

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 22-10-11 16:24

Nu ved jeg ikke lige hvad Mejeredderkopper er, men vi har været plaget af nogle meget små gul/orange edderkopper med lange ben i badeværelset, og de laver spin alle steder - træls.
Ham Peter, som vi har hver vinter, laver ikke så mange unoder, han rydder op i det, vi måtte taber på gulvet

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 22-10-11 16:28

Her er "han" den langbenede store satan :

http://www.fugleognatur.dk/artsbeskrivelse.asp?ArtsID=3091

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 22-10-11 16:32

Citat
Pas på det er et hævntogt der kommer efter dig.

JA- det var osse sådden noget jeg var ved at forestille mig

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 22-10-11 16:54

I det link du henviser til, står der at Mejeredderkobber er knyttet til mennesker............

Så dem du støvsuger op savner dig og søger tilbage til den tryghed du kan give dem.

Og så støvsuger du dem bare op igen Altså smuller54 så hårdhjertet havde jeg ikke troet du var......

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 22-10-11 16:58

Citat
Altså smuller54 så hårdhjertet havde jeg ikke troet du var......

JO

Jeg afliver også musen med en spade- lige over i 2 dele (hvis katten har vist mig den ) og dræbersneglen, men ellers er jeg meget harmonisk og dyrevenlig

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-10-11 17:02

Citat
Hver dag støvsuger jeg en eller flere Mejeredderkopper væk- men jeg forstår det ikke- når jeg står op om morgenen er de der igen,

Ja de kravler ud af støvsugeren igen og igen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-10-11 17:03

Citat
og dræbersneglen,

Da vi var på farten i sommers var der sindsygt mange af dem det ene sted vi lå...jeg saltede dem

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 22-10-11 17:05

Citat
jeg saltede dem

se det synes jeg er ondt langsom død

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 22-10-11 17:29

Det er ellers kommet på mode at vi skal til at spise insekter og larver - det er meget mere miljøbevidst og er fyldt med proteiner.

Så du må samle dine Mejer sammen og lave en lækker ret.

De saltede snegle blev måske spist?? Det skriver piaskov ikke noget om...... de kan spises det ved jeg - har bare ikke prøvet det, for jeg ved ikke hvordan man til bereder dem

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 22-10-11 17:47

Citat
for jeg ved ikke hvordan man til bereder dem

nej altså malmin, jeg tror ikke dræbersnegle kan tilberedes. Ikke engang med smør og hvidløg.

Minder mig om at jeg har en kartoffel/porresuppe, som venter med sprødstegt pancetta og parmasandrys og et dejligt brød til

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-10-11 17:50

Der er en restaurant i Malmö der serverer dræbersnegle

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-10-11 17:59

Citat
se det synes jeg er ondt

VEEEED det godt....men har skutte en spade med på camping

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-10-11 18:03

Citat
men har skutte en spade med på camping

For dårligt.... man skal da ikke gå ned, på mangel af udstyr

Accepteret svar
Fra : Camillasmoster

Modtaget 100 point
Dato : 22-10-11 18:26

Min Mejer hedder Hugo Børve, og han har åbenbart mange søskende, som tager kampen op, når jeg har klasket broderen/søsteren.

Hertil kan med succes bruges en sko, fluesmækker, blad, avis eller en Rodalon/vand-blanding i forstøver.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-10-11 18:29

Citat
Går Mejer igen ?

Nej Meyer er død for 30 år siden, 28-11-1981 R.I.P.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-10-11 18:33

Er det virk'lig så længe siden?

Så kan han jo godt gå igen.....

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 22-10-11 18:37

@klaudi

Måske er det ham i forklædning ?
bortset fra at navnet staves anderledes, men det kan jo bare være en forklædning som sagt.

@Camillasmoster

Citat
Min Mejer hedder Hugo Børve
Hvor ved du det fra-? ville gerne tale med mine- men de siger ikke en lyd - de kommer bare "som tyve i natten"

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 22-10-11 21:19

Hold køkkenskabene lukkede, for de...ædder-kopperne *LOOOOOOOOOOOOL*

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 22-10-11 21:26

Hvad hedder en undersåt i edderkop-militæret?

-En underkop!

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 22-10-11 22:08

Det eddermame plat

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-10-11 22:21

Citat
Det eddermame plat

En platfodet flue med et blåt øje, blåt øje

Nåe nej det var jo en pederkop der hed mejer!

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 22-10-11 22:58

Citat
Ja de kravler ud af støvsugeren igen og igen

Det har min mor også erfaret.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 22-10-11 23:29

atter snuller, lykkedes det dig at få "samtalen "drejet ind på mad. nu sidder man så her og savler tænder. bisse.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 23-10-11 13:38

ja, idag fik jeg sagt godmorén til Mejer 1 og 2 og 3 og.....

ja og så opdagede jeg een som jeg ikke havde set før--- bag kakkelovnen, den blev først synlig da jeg skulle reparere røret til skorstenen- lidt drys fra støvet og hvem sad der i hjørnet

Mejer 5

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 23-10-11 15:43

@smuller 54
Nu har jeg været inde for at se på billeder, og det er den/de vi HAVDE på badeværelset.
Det har vi ikke mere, for jeg støvsuger dem ikke op, men drukner dem i toilettet

Den Peter, vi har om vinteren, er en af de rigtige store lodne med korte ben, men han er jo harmløs, bare han holder sig ude af soveværelset.

Sidst vi var i Egypten, vågnede jeg ved, at en natsværmer var ved at kravle ind i min mund , men det må jo betyde, at jeg sover med åben mund

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 23-10-11 15:49

Citat
Sidst vi var i Egypten, vågnede jeg ved, at en natsværmer var ved at kravle ind i min mund , men det må jo betyde, at jeg sover med åben mund

Kan lige se det for mig

Godkendelse af svar
Fra : smuller54

Dato : 23-10-11 17:43

Tak for svaret Camillasmoster.

Jeg vil bruge avisen fremover

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-10-11 20:43

AAAAAAAAAAAAAAAAAddddddddddddrrrrrrrrrrr natsværmer i munden - SÅ døde jeg sq!

Bruseren kan Hugo Børve heller ikke lide - ud, hvor den kom fra!

Jeg spurgte også en gang, hvad navnet var - fik heller ikke svar. Så han nu hedder han Hugo Børve.

Taark for poængerne