/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Muldvapeskæmmer
Fra : syllemus
Vist : 1268 gange
200 point
Dato : 22-10-11 13:48

Hej

Jeg er ved at blive godt træt af de små bæster som ødelægger min græsplæne.
Min kat har godt haft held til at fange et par stykker, men de bliver ved med at terrorisere.

Jeg vil høre om der er nogen som har erfaring med om muldvarpeskræmmere som udsender lavfrekvent lyd virker?
Jeg har katte, ville sådan en skræmmer genere kattene, jeg skulle jo nødig få skræmt dem væk :o/

Syllemus

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 22-10-11 13:55

Dem der findes er så med højfrekvent lyd. Lavfrekvent vil iøvrigt kræve temmelig meget energi.
De tests jeg har læst, siger det er svindel og de duer ikke. Jeg har med held gasset flere vha udstødningen fra bilen + en gammel støvsuger slange.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 22-10-11 13:59

og de virker overhovedet ikke. brug en god gammeldags muldvarpesaks. det virker hver gang. og lad kadaveret blive liggende i hullet. så virker det endnu bedre.

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 22-10-11 14:08

Saks har jeg prøvet, og fik også en i fælden. Men det ville være rart ikke at skulle bruge sin tid på dem

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 22-10-11 14:10
Kommentar
Fra : susss

Dato : 22-10-11 14:27

Det eneste der hjælper hvis ikke du kan fange den i en saks er at gasse dem , det gør min mand, men det kræver et godkendt bevis som vist nok alle har mulighed for at tage, jeg må ikke gasse dem uden beviset. Men når vi har muldvapper forsviner de hver eneste gang på meget kort tid..hvert at tænke nærmere over.Det er små piller som man hælder ned i deres gange også går de i opløsning som udgiver gas

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 22-10-11 15:09

Så meget tid bruger man ikke på en saks, har taget 3 stk på 4 dage med muldvarpesaks så nu er det slut for i år (håber jeg)

Kommentar
Fra : lham

Dato : 22-10-11 15:33

spar toiletskyl -uriner i hullerne, men ja de flytter kun til et andet sted i haven

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-10-11 16:24

En klud med salmiakspiritus i et hul, og de flytter over til naboen.

Accepteret svar
Fra : ove112

Modtaget 200 point
Dato : 22-10-11 17:59

tisse kugler har virket i 10 år kom en ned i skudet skyl den godt ned i gangen med vand og den flytter ind til naboen så er det hans problem

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 22-10-11 19:11

Tak for alle de gode forslag, det ene bedre end det andet

Jeg prøver tissekuglerne.

Godkendelse af svar
Fra : syllemus

Dato : 22-10-11 19:12

Tak for svaret ove112.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 23-10-11 10:23

Vi har i de sidste tre år haft den " i jorden" som syllemus henviser til i sit link på campingpladsen, hvor vi er fastliggere i sæson fra april til september.

Når den udgiver lyd, har vi ikke haft muldv. vi har dog heller ikke haft "tigere og løver"!

Når den ikke har udsendt lyd, har vi til gengæld haft masser af "skud". Problemet med den har været, at den "går død", men i Silvan, bytter de den bar til en ny, så jeg har fået en ny hvert år!

Så vores erfaring er,at den virker. Campingnaboerne har til gengæld haft "skud" hvor vi ikke har haft nogen!