/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Computeren larmer!
Fra : dani789
Vist : 479 gange
100 point
Dato : 21-10-11 23:14

ja min computer kan godt larme en del når den har været i gang nogle timer, nogle gange sker det at den skal stå natten over imens jeg sover - mest af alt for disk fragmenteringer, virus scanninger osv.

men hvordan kan jeg få den til at larme lidt mindre? nogle programmer? noget der skal lukkes, renses eller

(bærebar pc)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-10-11 23:48

Noget tyder på, at din køleblæser er møget godt til, og kan derfor være årsagen.
At den skal køre hele natten, for at køre de nævnte handlinger, er tegn på, at du skal rydde op, før du starter.
Brug f.eks. "Wise PC Engineer" som kan bruges gratis. Den rydder ret godt op i Reg.Basen. RegClean Pro er et betalingsprogram, som rydder endnu bedre op.
Husk at tømme temp filer og herefter skraldespanden, før du starter de ovennævnte programmer.
Du kan med fordel starte dem i fejlsikret tilstand, så går det langt hurtigere.

Hvis din blæser larmer, kan det betyde at den bør udskiftes, da den kan være slidt i lejerne.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-10-11 23:56

Rens den for støv. Åben kabinettet og blæs den godt og grundigt igennem med luft.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 22-10-11 00:39

Sæt den i et andet rum end der hvor du sover.

Gå ind i strømstyringsplan i kontrolpanel og sæt den til strømbesparende.

Du kan også gå ind og sætte strømstyring for processoren til maksimalt 10% for eksempel og køling til passiv så er der ikke så stor chance for at blæseren går igang.

Kommentar
Fra : birkglerfoss

Dato : 22-10-11 00:56

Jeg havde det samme problem ind til jeg gik ned til en comp butik og købte en ny køleblæser og fik skiftet den gamle ud. den eneste lyd der er tilbage er den bib lyd når comp. start op efter at havet været slukket.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 22-10-11 08:08

Prøv der her først:
http://www.altomdata.dk/saadan-rengoer-du-pcen?source=tabBox

Ellers køb en ny køler på edbpriser.dk

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 22-10-11 10:48

Jeg havde samme problem, indtil jeg sænkede hastigheden på min ny-indkøbte "lydløse" køler/blæser,..

det forudsætter selvfølgelig PC,en ikke er snavset til,. og ikke bliver for varm,
det kan kontrolleres med programmet 'siw'
http://www.gtopala.com/

hvis den er iorden,.. kan blæseren kontrolleres i bios, fx 500 rpm
indstillingen i bios kan du læse om fx på youtube (CPU Fan Speed )

Annuller spørgsmålet
Fra : dani789