/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Katodisk postkasse beskyttelse
Fra : svendgiversen
Vist : 510 gange
50 point
Dato : 21-10-11 12:12

Jeg er ved at flytte min postkasse, den står kun en meter oppe ad trappen, men for langt
(bare vi ville bruge vore sparsomme resourser på noget mere fornuftigt).

Den var svær at få op, fordi der var skruet et vinkeljern nederst på foden,
som jeg var ved at skrue af, men måske fortryder?

Det ligner galvaniseret stål, på en kobber post kasse, men måske er det Zink??

Er der tale om katodisk beskyttelse, eller bare forankring,
hvis Ja beholder jeg den???, hvis Nej????

Der er lidt plads ude ved vejen og jeg fjerner den...

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 50 point
Dato : 21-10-11 13:29

Jeg er ret overbevist om at det kun er forankring, for at den frække ungdom ikke bare lige kan trække stolpen op af jorden.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-10-11 13:52

Jeg tror du har ret transor,

for en sikkerheds skyld har jeg nu savet og bøjet de udhængende vinkeljern,
som så får lov til at blive hængende på post kasse søjlen i kobber nederst i jorden.

Jeg fik den forenet med den yderste ende af et træ gelænder,
så nu holder den nok resten af min tid her på Skovbrynet?

Mine naboer køber store firkantede postkasser med pakke muligheder...

Godt for postbud og postkasse fabrikanter,
men vi kunne jo have brugt pengene til noget, der bedre ville kunne forbedre vort samfund.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-10-11 16:31

"men vi kunne jo have brugt pengene til noget, der bedre ville kunne forbedre vort samfund. "

Man kan kun undre sig over, at Post Danmark, EFTER deres monopol på brevomdeling er ophørt 1/1-11, kan få gennemtvunget at private skal have store udgifter og besvær, for at de kan spare lidt håndører, og lidt flere postbude hurtigere end ellers kan komme i arbejdslæshedskøen

Når det gælder (galvanisk) tæring, er det jo det mindst ædle metal der angribes, så det der bliver ødelagt ville være zink'en og bageftre jernet, ikke kobberstanderen.

Transor har givetvis ret i, det bare er en bedre forankring, der er tale om.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-10-11 17:39

Tak for svaret transor.