/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Krondyrklove
Fra : mapse
Vist : 990 gange
100 point
Dato : 20-10-11 12:57

Hejsa.
Er der nogle herinde der ved, hvor jeg kan købe/få krondyrklove. Jeg bor i Greve.
Mange hilsener
Mapse

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-10-11 16:19

Hej Mapse

Her er nogle nyttige links:

Mere

Nivå

Skift placering

Søgeindstillinger
Nettet
Sider på dansk
Sider fra Danmark
Oversatte udenlandske sider

Flere værktøjer

Søgeresultater

"Køge Fiskeeksport", "Køge", Fiske- Og Vildthandlere - Firmaer - De ...

www.degulesider.dk/de-gule-sider/Køge/.../Køge+Fiskeeksport/

"Leder du efter, Køge Fiskeeksport i Køge? - Find det på De Gule Sider ®. Her finder du telefonnummer, adresse, kort og rutevejledning til Køge Fiskeeksport ...

Fiskehandel - Køge - Firmaer - De Gule Sider ®

www.degulesider.dk/de-gule-sider/Køge/q...Og+Vildthandlere/1/

Holmstads Fisk Og SkaldyrSe mere ». Mob. 20 67 21 58. Gammel Køge Landevej ...

"Tinas Fisk", "Køge", Fiske- Og Vildthandlere - Firmaer - De Gule ...

www.degulesider.dk/de-gule-sider/Køge/14864822/Tinas+Fisk/

"Leder du efter, Tinas Fisk i Køge? - Find det på De Gule Sider ®. Her ...

"Fiskemanden", "Køge", Fiske- Og Vildthandlere - Firmaer - De Gule ...

www.degulesider.dk/de-gule-sider/Køge/14864833/Fiskemanden/

"Leder du efter, Fiskemanden i Køge? - Find det på De Gule Sider ®. Her ...

Vis flere resultater fra degulesider.dk

Fiske- Og Vildthandlere i Køge Firma resultater - Side 1 - De Gule ...

mobil.dgs.dk/search/listings/fiske-+og+vildthandlere/køge.html

Fiske- Og Vildthandlere i Køge firma resultater fra De Gule Sider Mobil. Danmark lokale søgemaskine for mobiltelefoner og smartphones.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 21-10-11 07:15

spørg i en jagtforening. Prøv din lokale først:
http://www.grevejagt.dk/

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 21-10-11 09:33

Henvend dig til nærmeste farm, så får du dem gratis

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-10-11 13:07

Fin ide - dabj, men så er der kun tale om dådyr- og sikaklove.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 21-10-11 15:52

Mapse.

Tag kontakt til Dyrehaven i Jægersborg - de skyder en del dyr og jeg er ret sikker på du vil blive behandlet pænt !
Må man spørge, hvad du skal bruge dem til - er det til færtsko i forbindelse med schweisstræning ?

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-10-11 19:44

Uden at love noget, kan du få klovene fra det - eller de krondyr jeg nedlægger i de sidste fjorten dage af november.
Du kan aflevere dit telefonnummer i en privat besked.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : mapse

Dato : 21-10-11 23:15

Hej ØV4 - ja, det er til færtsko - og jeg har fået nogle dådyrløb, men de er for små - det skal være lidt større.

Tonganeseren - tusind tak, jeg sender mig nr - og krydser fingre :)

Mange hilsener
Mapse

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 23-10-11 12:38

Hej Mapse og Tonga

Tonga, hvis du kunne fryse noget hjorteblod ned til Mapse efter du har siet det, vil det jo være helt perfekt
Hvad med, at få et stort stykke skin med, ved samme lejlighed, for at gøre det mere komplet, husk at sætte en gang leverpostej eller andet super hundeguf på skinnet som præmie.

Klovtræningen får efter min mening tændt hundene mere.

http://hundemotivation.dk/hundetilbehoer/schweiss-okse-blod-saelges/

Held og lykke med træningen.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : mapse

Dato : 23-10-11 19:58

Hej BW
Tak for held og lykke og gode tips til Tonga og mig med blodet :)

Mange hilsener
Mapse

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 06-11-11 20:30

Ved 16-tiden kom en 8-ender anstigende og tog opstilling cirka 20 meter fra den stige, jeg havde taget plads på. Den stod der bare - i stive 13 minutter med bladet til, mens den undertiden nippede til den spæde hvede. Desværre har vi lokal fredning på kronvildtet - men der tusser stadig omkring 12 stk rundt på reviret.
Den 16. november går det løs.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-11-11 19:49

Undskyld udtrykket, men sådan som jagten på kronvildt på mit revir har udviklet sig, er sønnen og jeg ved at få lange nosser. Alt var ved at tegne godt, idet to hjorte så ud til at hygge sig på reviret - sammen med flere hinder og kalve.
Der er kun kort vej til Grib Skov, og måske er vildtet smuttet derover - for at fouragere ved foderstederne, som skovfolket har anbragt på stratetiske steder - forud for kongejagten i tirsdags.
Endnu er der altså ikke faldet en hjort - men vi pukler løs indtil den 30. november ved solnedgang.
Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-11-11 22:10

Endnu et år uden kronvildt på paraden. Nøj, hvor har vi puklet og frosset - sønnen og jeg, men da reviret er stort, smuttede de fra os - gang på gang. Ikke til at bære. Men sådan er livet og jagten.
Mens de kongelige, husets venner og Skov & naturstyrelsens håndgangne mænd forlystede sig i Grib Skov - kun 3 km fra mit revir, resulterede massakren i et fantastisk rykind af rådyr. Jeg så blandt andet 10 rådyr komme sprintende over marken - for fuld skrue, ikke i store spring men indædt kæmpende for at komme væk. Det så så smukt ud, at jeg fik gåsehud ved synet. Bagefter kom otte store råer halsende - mindre end 1o meter fra min ringhed - i samme smukke stil. Man bliver næsten "høj" af en sådan oplevelse. En mægtig seksender tog fejl af situationen - og kom endu tættere på - uden at vi afgav skud. Jagten gjaldt selvsagt kronvildtet.

Kære Mapse! Satans osse - men nu har vi en aftale - og så håber jeg, at en fuldskuffel kommer forbi. Har set tråd.

Mvh.
Tonganeseren