/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Sår i hovedbunden
Fra : supersine669
Vist : 1403 gange
300 point
Dato : 20-10-11 10:17

Øv øv og 3 gange øv. Jeg har fået (flere) sår i hovedbunden, efter en permanent.

Jeg selvfølgelig glad for krøllerne, med sårene kan jeg altså godt undvære.

Nogle gode råd, hvordan jeg hjælper min meget sarte hovedbund?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-10-11 10:21

Det tror jeg du må tale med din frisør om, hun har nok oplevet det før, ellers er apotek/læge mit bedste bud.

Var behandlingen for skrap? Er du allergisk?? eller noget helt tredie, det må du få undersøgt, så du ikke oplever det igen

Man må lide for skønheden, men der må være græser for hvor meget man skal lide - go' bedring

Kommentar
Fra : supersine669

Dato : 20-10-11 10:54

UPS - jamen det har du helt ret i - ovenikøbet i ret i DET HELE....

Jeg er jo allergisk, og god ide, at snakke med lægen om det.

Venter liiiiiiiiiiiige, om der skulle være andre gode ideer og tips.

Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 300 point
Dato : 20-10-11 15:49

Det er måske ikke lige svar på dit spørgsmål, men jeg har i nogle år haft problemer med kløe i hovedbunden, måske er det opstået p.g.a. hårfarve.
Jeg gør det, at jeg en gang imellem kommer olivenolie i hovedbunden en times tid før jeg går i bad, det hjælper en hel del.
Samtidig har jeg ledt efter en mild shampoo, i håb om, at minimere problemet. Jeg har prøvet flere slags babyshampoo uden at det har haft nogen effekt, men efter at jeg er begyndt at bruge en shampoo der hedder "Derma" fra Netto's faste sortiment er det blevet en hel del bedre, så den kan jeg anbefale.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 20-10-11 17:41

i grunden er det uhyggeligt, hvad vi udsætter os selv for.
supersine, når du ved, at du er allergiker, hvordan ku du så nænne at udsætte din hovedbund
for så skrappe sager?
hvordan man får holdbare krøller uden permanent, ved jeg ikke,

men hvis man ikke ønsker at bruge shampoo , så brug
ÆGGEBLOMMER. pisk dem op i lunkent vand til en passende konsistens.
håret bliver skinnende og smukt.
men af en eller anden grund er tanken om æg i håret nok noget, man skal vænne sig til.

mit råd til dig supersine, accepter at du er født med "lige" hår.
god bedring. håber, at det værste er overstået.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-10-11 21:58

Jeg kan forstå, at du er af hun køn, for ellers ville jeg forslå at gemme kagerullen!
Både hårfarve og permanentvædske, består af forskellige emikalier, som i forvejen ikke normalt skal have kontakt med huden. Heri er der bl.a. amoniak, som er et skrapt middel.
Overdreven brug giver sådanne udslet og alergier.
Begræns antallet af brugen, og undlad at det bliver overdoseret,og gnedet ned i hovedbunden.
Hvis du selv står for torturen, så prøv andre mærker.

Min kone farver selv sit hår, fordi hun ikke vil se så iret ud. Hun kan ikke lide farven GRÅ. - Hun har nu fundet et mærke som hun kan enes med uden gener.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 20-10-11 22:37

Prøv med lidt hydrocortisoncreme (Hyderm) - fås i håndkøb.

Eller Diproderm-linement, som er lettere at bruge i hårbunden, men som kræver recept.

- og så pas på med stærke permanenter fremover.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 20-10-11 23:31

næste gang du skal permanentes(hvis du tør), skal du komme olivenolie i håret dagen før, så hovedbunden ikke suger permanentvæsken. gnid olien godt ned i hovedbunden, klip en frysepose op i den ene side og brug den som hætte. Lad olien sidde 1 time inden du vasker håret. hvis du har tøj på, så læg et stort håndklæde om dig lige som et frisørslag så du undgår oliepletter på tøjet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-10-11 23:40

Hvis det var mig, der fik sår i hovedbunden af at blive permanentet, så ville jeg droppe det - alt efter hvor slemt det er se'fø'lig - lidt forfængelig har man da lov at være

Når/hvis det er permanentvædsken der spøger, kan det lige pludselig give "bagslaw" over hele kroppen, og er bestemt ikke noget at spøge med

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-10-11 09:49

Det kan også være simpel sjusk og uvidenhed fra frisørens side.

Permanentvæske skal neutraliseres ordentligt og håret vskes bagefter for at fjerne rester af permanentvæsken.
Væsken virker ved at angribe og blødgøre håret så det kan bøjes i blivende facon. Efter neutralisering beholder det facoen og bliver elastisk igen.
Overhuden er af samme slags protein, som håret, så den angribes af de samme kemikalier.

Det er sjusk, hvis der kommes permanentvæske i hovedbunden.

Permanent på gammeldags maner med varme er mere besværligt, men også mere hudvenligt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-10-11 09:58

Transor, du er vist aldrig blevet permanentet??

Citat
Det er sjusk, hvis der kommes permanentvæske i hovedbunden.

Det er ikke sjusk, vædske der bliver sprøjtet på håret, vil uværligt synke nedad, og ramme hovedbunden - det er vist oveni købet en naturlov

Godkendelse af svar
Fra : supersine669

Dato : 22-10-11 11:01

Tak for svaret Troldepige.

Tusind tak for de mange gode råd og tips.

I burde alle sammen fortjener point

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 22-10-11 14:13

Mange tak.