/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Punktopstillinger på hjemmside
Fra : klanger
Vist : 654 gange
100 point
Dato : 19-10-11 17:01

Har fået til opgave, at arbejde videre på denne hjemmeside... www.bestbyhenriette.dk

Fint nok, og kan nognenlunde styre redigeringen i WebCreator på one.com

Der er dog en ting jeg IKKE kan se mig ud af...! På forsiden er der en tekst opstilling som gerne skulle bliver der.
Men punkterne skulle gerne have en anden farve f.eks hvid...og når jeg ser i HTML teksten (med den smule forstand jeg har på HTML) ligner det at punkterne skulle være hvide da (som jeg ser det) står med farven #ffffff som vel er hvid?

Nogen der kan hjælpe med en løsning, så jeg kan styre farverne selv, i punktopstillingen?

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-10-11 17:49

Du skriver at teksten i punktopstillingen gerne skulle have en anden farve fx. hvid, men den er jo hvid, så hvad er problemet?

På denne her side kan du finde alle de html farvekoder du kan forstille dig.
http://html-color-codes.info/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-10-11 18:04

Sæt dette ind i UL tag'en style="color: #ffffff"

<UL style="color: #ffffff">
<LI>
<P style="LINE-HEIGHT: 8pt;LETTER-SPACING: normal"><SPAN style="FONT-SIZE: 11pt"><FONT color=#ffffff><FONT face="Comic Sans MS, Sans-Serif"><FONT color=#ffffff>e</FONT>ksklusiv, kreativ &amp; unik gavepakning der skiller sig ud på </FONT></FONT></SPAN><SPAN style="FONT-SIZE: 11pt"><FONT color=#ffffff><FONT face="Comic Sans MS, Sans-Serif">gavebordet</FONT></FONT></SPAN></P>
<LI>
<P style="LINE-HEIGHT: 8pt;LETTER-SPACING: normal"><SPAN style="FONT-SIZE: 11pt"></SPAN><FONT color=#ffffff><FONT face="Comic Sans MS, Sans-Serif"><SPAN style="FONT-SIZE: 11pt"><SPAN style="FONT-SIZE: 11pt"><FONT face="Comic Sans MS, Sans-Serif">vine til gaver - vine til hverdag &amp; fest</FONT></SPAN></SPAN></FONT></FONT></P>
<LI>
<P style="LINE-HEIGHT: 8pt;LETTER-SPACING: normal"><FONT color=#ffffff><FONT face="Comic Sans MS, Sans-Serif"><SPAN style="FONT-SIZE: 11pt"><SPAN style="FONT-SIZE: 11pt"></SPAN><SPAN style="FONT-SIZE: 11pt"><FONT face="Comic Sans MS, Sans-Serif">spiritus - specialøl&nbsp;</FONT></SPAN></SPAN></FONT></FONT></P>

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 19-10-11 19:25

Tak Klaudi har prøvet at sætte din <UL style="color: #ffffff"> ind i HTML koden

Kan desværre ikke få det til, at virke...

Og nu kan jeg ikke mere i dag!!!

Indtil videre tak.....

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 19-10-11 20:12

Her har du hele tabellen

<TABLE style="POSITION: absolute; BORDER-COLLAPSE: collapse; BACKGROUND: none transparent scroll repeat 0% 0%; TOP: 293px; LEFT: 235px" border=0 cellSpacing=0 cellPadding=0 width=511 height=296>
<TBODY>
<TR>
<TD vAlign=top align=left>
<UL style="color: #ffffff">
<LI><P><FONT color=#ffffff face="Comic Sans MS, Sans-Serif">eksklusiv, kreativ &amp; unik gavepakning der skiller sig ud på gavebordet</FONT></P>
<LI><P><FONT color=#ffffff face="Comic Sans MS, Sans-Serif">vine til gaver - vine til hverdag &amp; fest</FONT></P>
<LI><P><FONT color=#ffffff face="Comic Sans MS, Sans-Serif">spiritus - specialøl</FONT></P>
<LI><P><FONT color=#ffffff face="Comic Sans MS, Sans-Serif">delikatesser - chokolade - gourmet lakrids</FONT></P>
<LI><P><FONT color=#ffffff face="Comic Sans MS, Sans-Serif">spændende brugskunst - designer smykker</FONT></P>
<LI><P><FONT color=#ffffff face="Comic Sans MS, Sans-Serif">levering fra dag til dag</FONT></P>
<LI><P><FONT color=#ffffff face="Comic Sans MS, Sans-Serif">efteråret 2011 udstillng af Birgitte Thomsen's malerier</FONT></P>
</UL>
</TD></TR></TBODY></TABLE>

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-10-11 20:17
Kommentar
Fra : stone47

Dato : 19-10-11 20:55

Jeg har før haft gavn af at hente koden ind i Stones webwriter, Her er wærktøjer til at finde koderne for farverne.
hilsen Steen

Godkendelse af svar
Fra : klanger

Dato : 19-10-11 21:06

Jubiiiiii....Tak for svaret Klaudi.

Nu kører det...

Men det kan være jeg kommer tilbage igen, det er nok ikke det sidste, på en så stor side..!!!!

Hvad man dog giver sig i kast med...!!!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-10-11 21:15

velbekomme