/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
motionscykel saddel lukker for blod
Fra : snaptil
Vist : 1305 gange
100 point
Dato : 19-10-11 12:39

Vi har lige fået en motionscykel. Men efter jeg har cyklet et stykke tid føles min penis mv. helt lam/snurrende. Jeg tror ikke det er helt sundt.

Er der nogen der ved hvad man kan gøre? jeg brugte cykelshorts igår uden at det hjalp.
Sadlen er lidt stor damesaddel-agtig.

Accepteret svar
Fra : kartoffel88

Modtaget 110 point
Dato : 19-10-11 12:47

Ja det skal du satme passe på med. Har selv dyrket abstrakt meget spinning i fitnesscentre oa.
Der fik jeg også ondt i de ædlere dele. Vidste ikke det var det der gjorde det. Havde smerter i flere år.

SMid sadlen ud og køb en specialsaddel hvis du vil fortsætte med det.

Ellers kan du prøve at pege sadlen nedad og e om det hjælper. Den skal heller ikke være for høj, du skal være meget nøjagtig med højddeindstilling, det er både for knæ og alt andet.

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 19-10-11 12:48

Altså pege sadlen nedad så du næsten kun sidder på ballerne så at sige. Der skal ikke meget til før du oplever en forskel. Det skal man iøvrigt på alle cykler efter min mening.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 19-10-11 12:55

Ok det vil jeg forsøge. Altså at sænke "snuden" på sadlen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-10-11 14:00

Når man sidder rigtigt på en cykel hviler kroppen på halebenet, derfor er gelpuder i de lidt bedre sadler anbragt lige der.

Der findes endda få specielle cykelsadler til piger da deres bækken jo er anderledes.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 19-10-11 16:23

Hvis du ikke har siddet på en cykel før, så skal du regne med
at du først skal vænne dig til det.
Havde det samme, som dig, efter bare en lille tur på 2 km ned til købmanden
næste dag kunne jeg køre lidt længere, men tilvending kræves der altså.
Jeg ved ikke om en ny sadel vil hjælpe, men tror det ikke.
At de ædlere dele begynder at snurre, er vel fordi du sidder forkert
altså at du sidder på dine blød-dele og ikke på halen.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 20-10-11 10:04

Jeg har brugt en racercykel her igennem sommeren. Og det er gået fint.

Jeg vippede sadlen nedad med snuden i går aftes og tog en 40 minutters tur. Det gik fint. Måske har jeg hældt den lidt for meget fremad, fordi det føltes som om jeg var ved at glide af hele tiden, i starten, men idet mindste kunne jeg gennemføre en god lang tur, og efterhånden glemte jeg at ligge mærke til at sadlen var anderledes.

Godkendelse af svar
Fra : snaptil

Dato : 20-10-11 10:06

Tak for svaret kartoffel88.