/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PaintShopPro / Spørgsmål
10  Better_Pe.. 210
Egne styled lines.
Fra : k_m_s
Vist : 557 gange
200 point
Dato : 19-10-11 08:16

Godmorgen.

Jeg vil gerne lave min egen styled line i psp 9.

Jeg ved der er en masse forskellige caps at vælge imellem men jeg vil definere min egen.

Det eneste jeg kan finde på nettet er vejledning i at bruge de eksisterende caps.

Den line jeg vil lave er "bare" en vandret streg i en farve og en border rundt om i en anden farve.

Hjælp søges

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 19-10-11 08:51

Åben New Image ..... Tegn din streg med Pentool på et vectorlayer. Aktiver Texttool og find en flot fond ...feks. et A
Før din cursor hen over din streg og din cursor vil blive til et A med en bue under. skriv A hele vejen hen af din streg.
gå i layerpaletten, der vil du kunne se et lille + ud for dit layer... klik på + og luk det lille øje på New Path, nu forsvinder stregen og du har kun AAAAAAAA erne tilbage ... Conventer til rasterlayer.
Farven kan du selv vælge. Du skal bruge Foregrundsfarven og lukke for baggrundsfarven.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 19-10-11 19:56

Hej knh15

Det lyder avanceret

Mener du at jeg skal lave stregen som et nyt billede som det første før jeg føjer den til styled line?

Kim

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 20-10-11 07:17

Hej knh15

Nu har jeg prøvet og jeg får nogle flotte sorte a'er med en grøn omkreds (meget god effekt )

Jeg har prøvet at lave 2 steger i forskellig farve med pen tool, den ene tykkere end den anden for at få rammen, men det virker ikke.

God dag.

Kim

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 20-10-11 07:45

oooooooooooh det er mig der ikke har givet en ordentlig forklaring.... sorry.

Når du laver stregen, skal baggrundsfarven være lukket.

Når du skriver bogstaverne, skal forgrundsfiguren være lukket og du kan sætte din baggrundsfarve til det du ønsker.

Når du skal gemme den, skal du gemme den lige som du gemmer en Shape. Dette har jeg en tut om på min Hjemmeside.... www.karinas.eu.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 20-10-11 12:24

øhhh nu er jeg lidt på glatis

Hvordan lukker jeg baggrunds og forgrundsfarven?

Nu siger du forgrundsfiguren. Det er jo også bare en streg, bare i en anden farve. Kan jeg også bruge pen tool til den?

Kim

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 20-10-11 13:28

Du skal bruge pentool til at lave din streg med.... Der bruger du forgrundsfiguren.

Du skal bruge Texttool til at lave mønsteret med feks. et A som jeg skrev tidligere (der findes 1000 vis af fonde du kan bruge) der bruger du baggrundsfarven.

I både forgrundsfiguren og baggrundsfiguren, som begge er vist i hver sin firkant, er der forneden 3 små ikoner. Du lukker for farven ved at klikke på den længst ud til højre.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 20-10-11 13:50

øhhh nu er jeg lidt på glatis

Hvordan lukker jeg baggrunds og forgrundsfarven?

Nu siger du forgrundsfiguren. Det er jo også bare en streg, bare i en anden farve. Kan jeg også bruge pen tool til den?

Kim

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 20-10-11 13:51

Undskyld

Troede ikke jeg havde fået trykket send.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 20-10-11 14:15

trykfejl

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 20-10-11 21:14

Citat
Du skal bruge Texttool til at lave mønsteret

Mønstret er jo også en streg, en ramme/border rundt om den "inderste" streg.

Det jeg er ude efter er jo
|-------------grøn ramme ca 2px--------|
|--------------sort streg ca 5px----------|
|------------grøn ramme-----------------|

Ved ikke om det er til at forstå.

Kim

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 20-10-11 22:20

hmmmmmmmmmm Ved ikke om jeg har forstået det rigtigt

prøv at åbne new image 1000 px bred og 5 px høj ... (1000 x 5) Fyld med sort farve

Gå i fanen "Image" ... Add Border .... sæt hak i symmetric ... sæt den til 2 px og farven grøn.

Måske det er sådan du mener, det er da en mulighed.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 20-10-11 23:42

Ja lige akurat

Kan man så på nogen måder få den streg ind og blive en styled line når man har valgt pen tool?

Kim

Accepteret svar
Fra : knh15

Modtaget 200 point
Dato : 21-10-11 06:57

Du kan gemme den som en pspfil og lægge den i mappen med tuber, så kan du altid åbne den og bruge den derfra.
Hvis den skal i din stylemappe skal den laves som en shape og exporteres til din stylemappe.

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 24-10-11 18:01

Mange Tak for svaret knh15.

Nu kører det

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 24-10-11 19:27

Smadder godt og tak for point.... skulle det være en anden gang.