/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
printer
Fra : Nul7
Vist : 736 gange
100 point
Dato : 18-10-11 15:18

Jeg har en Canon MP640 med Wi-Fi, den har altid virket ubeklagelig på begge af vores PCer trådløst.
Men hvorfor melder den nu aldtid offline ved den ene af PCer, når jeg beder den om at udskrive et dokument.?
Jeg kan godt få den til at acceptere sikkerhedsnøglen, den melder der er forbindelse.
Alle drivere skulle være kørt ind, formoder jeg.
Den er vist med stiplede linier under netværk. Den udståler et signal.
Jeg kører Win 7.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-10-11 15:50

Prøv at slukke den anden PC!

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 18-10-11 16:37

Den har været slukket, måske ikke under alle forsøg, men det ikke gjort nogen forskel.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 18-10-11 20:26

Skal lige bemærke, at den fungere fint med USB kabel.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-10-11 22:17

Jeg har selv haft problemer som dine og det skyldes en opdatering af Microsoft.

Jeg løste det ved at slette de seneste opdateringer eller gendanne til en dato hvor det hele virkede.

Så ind i opdateringerne og hente den igen, men denne gang gemmer du dem på skrivebordet. Lad ikke maskinen installere dem fra nettet.

Så hiver du netstikket ud og så installerer du opdateringerne.'

Det løste problemet for mig.

Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-10-11 13:07

Dit problem ligger i samspillet mellem dit AP og printeren.
Printere på et netværk, bør altid køre statisk, med en IP adresse uden for det område som den dynamiske uddelng bliver valgt ud fra.

Det kan også have sine fordele, hvis du kan tilgå printerens opsætning via din browser, da du så altid kan kontakte printeren via IP adressen.
Det skal dog lige siges, at det IKKE er alle printere der kan det.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 22-10-11 09:39

Hej, undskyld jeg har selv fundet ud af dette.
Jeg fandt tilfældigt en boks hvor der var et flueben ud for printer er offline, det hjalp at gøre den online, så enkelt var det.
Boksen fandt jeg i forb. med at installere printer til netværk.
Ellers mange tak for jeres hjælpsomhed.

Det er altid svært når noget er som det skal være og så ikke virker.

Annuller spørgsmålet
Fra : Nul7

Dato : 22-10-11 09:39

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål