/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Autosum i Excel virker ikke
Fra : zxcvbnm1
Vist : 3059 gange
50 point
Dato : 17-10-11 08:18

Hej
Autosum i Excel virker ikke. Jeg har mistanke om, at der er grundet formatet på regnearket (eksporteret fra et andet system). Er der nogen, der har en hurtig om nem løsning på problemet?

På forhånd tak.

mvh

René

Kommentar
Fra : sion

Dato : 17-10-11 08:22

Jeg forstår ikke, hvad det er, der ikke virker... Men hvis det decideret er Autosum-funktionen, der ikke virker, kan du kan prøve selv skrive formlen: =SUM(A1:A10)

Eller: =A1+A2+A3+A4+A5+A6+A7+A8+A9+A10

Måske skyldes dit problem, at cellen er formateret som tekst. Prøv at ændre format til decimal-tal.

Simon

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 17-10-11 08:34

Hej Simon
Jeg har en kolonne med tal. Hvis jeg laver en autosum forneden i kolonnen, skriver den bare "0".
Jeg tror, at du har ret mht formatet, men hvordan ændre jeg til deceimal-tal. Jeg har været inden i formater celler og ændre til tal men det hjalp desværre ikke.
mvh
René

Accepteret svar
Fra : sion

Modtaget 60 point
Dato : 17-10-11 08:39

Har du ændret alle cellerne i kolonnen med tal til formatet tal? Hvis de er formateret som tekst, vil de have en tal-værdi på nul, og det kan være forklaringen på, at summen er nul.

Hvis ovenstående ikke virker, så prøv at redigere en af cellerne med tal. Se efter om der er mellemrum før eller efter tallet - hvis der er det, opfatter Excel cellens indhold som tekst. Hvis det er tilfældet, kan du markere alle cellerne med tal og lave en Søg&Erstat, hvor du erstatter "mellemrum" med ingenting.

Mvh. Simon

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 17-10-11 08:45

Hej Simon

Jeg lavede Søg&Erstat, hvor jeg fjernede alle punktummer ".". Det var åbenbart det, der skulle til.
Tak for hjælpen.

mvh
René

Kommentar
Fra : sion

Dato : 18-10-11 11:17

Selv tak.

Vil du godkende mit svar (hvis du er tilfreds med det)? Så kan tråden blive lukket.

Alternativt kan du annullere spørgsmålet, hvis du ikke mener, du har fået et gyldigt svar.

Mvh. Simon

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 18-10-11 12:49

Hej Simon

Ja selvfølgelig - det troede jeg også jeg havde. Hvordan gør man så, når man ikke bare kan acceptere?
mvh
René

Kommentar
Fra : sion

Dato : 18-10-11 12:53

Ved det svar, som du synes er bedst, kan du klikke på et link eller en knap for at acceptere svaret.

Jeg kan faktisk ikke huske helt præcist, hvordan linket eller knappen ser ud.

Mvh. Simon

Godkendelse af svar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 18-10-11 12:56

Tak for svaret sion.
Så tror jeg det lykkedes.