/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
nye labels på mapper
Fra : lham
Vist : 619 gange
50 point
Dato : 17-10-11 06:55

XP Home SP3

Har engang stødt på et sted hvor jeg kunne vælge mellem forskelligt udsende på gule skrivebordsmapper. Har glemt hvor , er der nogen der husker bedre ?
Findes der en programstump ( helst gratis ) der kan konvertere et af ens egne billeder ( uafhængigt af "pixelstørrelse" ) så det lige er til at bruge som ovenstående til en gul mappe ?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 17-10-11 08:06
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 17-10-11 08:12

Højreklik på mappen vælg et billede + klik anvend
http://www.gratisimage.dk/image-8377_4E9BCD5B.jpg

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-10-11 08:14

Hvis du vil have et billede på mappen, så skal du højreklikke på mappen og vælge egenskaber -> Tilpas og Vælg billede.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 17-10-11 08:14

Ellers skal du bruge en ICO fil - hvis du vil skifte ikonet ud

Kommentar
Fra : lham

Dato : 17-10-11 10:57

weboob

"Hvis du vil have et billede på mappen, så skal du højreklikke på mappen og vælge egenskaber -> Tilpas og Vælg billede."

i dialogboksen har jeg brug for at vælge i det katalog af ikoner der findes der under tilpas-jeg kan bare ikke få det valgte til fytte over på den valgte gule mappe ????

nomore
det er nok lit for avanseret for mig-har fået et af mine billeder ind men det flytter som ovenstående ikke ind i den valgte gule mappe

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-10-11 16:31
Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 50 point
Dato : 17-10-11 22:44

Citat
flytter som ovenstående ikke ind i den valgte gule mappe

Du skal heller ikke flytte det, du skal vælge
VÆLG BILLEDE/ SØGefter dit billede og SÅ bruge knappen ANVEND

Kommentar
Fra : lham

Dato : 18-10-11 06:24

nomore

Nu kan jeg få mappeikoner til at skifte ( den posefuld der ligger i XP ) men når jeg bruger indramninger ovenover "Mappebilleder" og vælger et af mine egne billeder ud kommer den godtnok frem i dialogboxen men ved brug af anvend kommer den ikke ind på den ønskede mappes gule konvulut ???

O.V. N
ja der er mange forslag til ikoner men jeg bryder mig ikke om "designet" så jeg vil nok holde mig til de i XP tilgængelige

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-10-11 15:41

Du kan lave dine egne ico filer med det gratis program Photofiltre og bruge Folderico til resten:
http://www.spotht.com/2010/12/save-image-as-icon-with-photofiltre.html

Hent eventuel programmet hos PensionistEDB, den kan sættes til dansk og på siden er der utrolig mange vejledninger til Photofiltre:
http://www.pensionistedb.dk/

Kommentar
Fra : lham

Dato : 18-10-11 18:28

o.v.n

Javel ! hvad er en ico fil er det en der passer til de gule mappekonvulutter -det går mig på med alle disse filtyper !

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-10-11 20:09

Ico filer er ikoner, den gule mappe er en ico fil og du kan skifte udseende på den med Folderico

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 21-10-11 17:47

Tak for svaret nomore.
jeg er sådan set tilfreds ( foreløbig) med de ikoner Win XP har at vælge imellem, skulle det ( gud forbyde det ) bive en vinter som sidste år , kan jeg jo give mig til at "lege" med ico filer-o.v.n -tak for de gode links til bla dem ( tror jeg )