/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
4 højttalere på anlægget
Fra : mapse
Vist : 779 gange
200 point
Dato : 16-10-11 09:52

Hejsa
Jeg har købt et nyt anlæg, og sælgeren sagde at jeg kunne tilslutte 4 højttalere til det. Der gik noget tid inden jeg fik det pakket ud - og da jeg havde sat det til, fandt jeg desværre ud af, at der kun var plads til et sæt højttalere. Da jeg konfronterede sælgeren med det sagde han, at det havde han aldrig sagt, men at jeg sagtens kunne tilslutte 2 højttalere i hver højttalerindgang, jeg skulle bare aldrig skrue mere op end 70%, så kunne det sagtens lade sig gøre. Nu er det sådan, at jeg har forsikring på anlægget, men ikke på det andet sæt højttalere jeg har, så jeg vil jo gerne lige sikre mig, at det også forholder sig sådan.
Er der nogle af jer der ved sådan noget .... Kan jeg slutte 2 højttalere i en højttalerudgang??? Eller findes der alternativt noget jeg kan købe til anlægget og tilslutte, som gør at jeg kan have to sæt højttalere på - jeg ville jo rigtig gerne at det var sådan, at jeg kunne høre begge sæt højttalere på en gang - det ene er i stuen, det andet i alrummet, men jeg bevæger mig jo fra rum til rum :)
Mange glade hilsener
Mapse

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-10-11 09:59

Hvis det er 8 ohms ht kan du godt sætte 2 sæt til forstærker, det gi'r ca 4 ohm,
men er det 4 ohms kan du risikere at brænde udgangen af da impedansen bliver 2 ohm!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-10-11 10:11
Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 16-10-11 10:15

Engang i det forrige århundrede købte jeg en B&O Ambiophonic stereo adaptor system 2.2.4
Der kunne på 2 udgange knaldes ikke bare 2men op til 4 ekstra højtalere på altså hele 6 stk total
Det virkede sgu ok men om man kan få sådan en idag ved jeg ikke

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 16-10-11 10:18

Sikke noget vrøvl har lige fundet boksen ! der kan max være 4 højtalere ikke 6

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 210 point
Dato : 16-10-11 10:29

Højttaleromskifter - 2 vejs.
Gør det muligt at tilslutte 2 sæt stereohøjttalere til et sæt udgange på HiFi forstærkeren. Hvert sæt kan vælges individuelt, eller samtidig. Velegnet til opdeling af lyd i flere rum.
http://www.av-cables.dk/lydkabler/hoejttalerkabel/hoejttaler_omskifter/hoejttaleromskifter_2_vejs_3173_da.html

Godkendelse af svar
Fra : mapse

Dato : 16-10-11 10:36

Tak for svaret Klaudi, det var lige sådan en jeg skulle bruge :) Rigtig god weekend.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 16-10-11 10:36

pak anlægget sammen igen, og gå ned i butikkern med det og bed om at få dine penge
tilbage, da anlægget ikke lever op til dine forventninger.

Gå ned til en HiFi butik der ved hvad de taler om, og køb dig et ordenligt anlæg der.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-10-11 10:38

var så lidt