/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Spil
Fra : pifo
Vist : 5235 gange
80 point
Dato : 15-10-11 18:52

Da vores børn var små spillede de Bellinis Bikini, Spøgelse med forkølelse, Magnus og Myggen og en masse andre spil af samme type.
Hvad kalder man den slags spil, hvor det handler om at samle nogle ting sammen for at kunne gennemføre banerne?
Findes der nogle nutidige spil i samme genrer, som kan anbefales?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-10-11 18:58

Jeg tror de spil kommer under kategorien - akadespil -

Så prøv at søg på det....

Kommentar
Fra : supermusen

Dato : 15-10-11 19:13

Jeg tror, det er det, der hedder Adventure spil....
jeg kan i øvrigt godt huske Bellinis Bikini - det var sjovt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-10-11 19:40

Når du så har fundet de spil som nok kørte under win 98, så skal du gå i hjælp og support og i søgefeltet skrive "kør som" eller kompatibilitet så får du hjælp til at køre gamle programmer i nyere windows udgaver.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 15-10-11 19:44

Det er et godt trick Eyvind, for jeg er sikker på, at vi har de gamle spil liggende et sted. Og jeg troede egentlig ikke, de kunne bruges mere. Det skal prøves.

jeg efterlyser så nyere spil, som også handler om at samle ting, som skal bruges for at komme videre i spillet. F.eks. find en nøgle for at lås en dør op eller lignende.
Men er den slags spil slet ikke populære mere?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-10-11 20:36

Hvis du kørte med ubuntu styresystem - så er der flere hundrede spil........gratis.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 15-10-11 20:39

Citat
Hvis du kørte med ubuntu styresystem - så er der flere hundrede spil........gratis.

Jamen, jeg savner stadig at få anbefalet nogle spil, som minder om de ovenstående.

Er der virkelig ingen, der kender til gode "eventyr-spil"?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-10-11 20:46

"Hyggelis pyjamas party" for mindre børn

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-10-11 21:29

Her er nogle spil du kan downloade

http://www.download.dk/spil/Adventure

Tilmeld dig også denne side, der får du med jævne mellemrum tilbudt spil du kan downloade gratis indenfor 24 timer - bl.a er jeg ret glad for spillet - jorden rundt på 80 dage - som er der indimellem

http://game.giveawayoftheday.com/

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-10-11 12:36

Masser af gratis spil
http://www.miniclip.com/games/en/

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 16-10-11 14:43

Jeg er egentlig ligeglad med gratis spil. Jeg har ikke problemer med at købe et spil eller to, hvis bare jeg kan finde et godt spil, hvor man skal finde ting undervejs for at komme videre på banerne. Og det er specifikt navnet på sådan et spil, jeg eftersøger.

Jeg vil ikke have fat i spil, hvor det handler om at skyde eller hoppe eller lign. men udelukkende spil, hvor der skal samles ting sammen for at komme igennem spillet.

Alternativt kunne jeg tænke mig at finde et forum på nettet, hvor spilleglade mennesker mødes, så jeg kan stille mit spørgsmål dér?

Nogen, der kender sådan et sted?

@Nordsted: Jeg kender ikke "jorden rundt på 80 dage" kan du ikke fortælle, hvad det går ud på? Er det sådan en type spil, som jeg eftersøger?

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 16-10-11 18:13

Du kan også finde nogle her
myplaycity.com

Jes

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 80 point
Dato : 16-10-11 19:23

4 Elements
Jane's Realty
Pearl Diversion
Azangara 1.35
Magic Seeds
Sheeps Quest
Mystery Stories - Berlin Nights

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-10-11 19:39

Du kan læse mere her
mener de har alle spil liggende, med forklaring på de enkelte spil.
http://relax-games.blogspot.com/

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-10-11 19:42

Selv har jeg haft megen fornøjelse af dette
http://relax-games.blogspot.com/2007/07/emerald-tale.html

Godkendelse af svar
Fra : pifo

Dato : 17-10-11 06:34

Tak for svaret nomore.