/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Miele G646SC Plus repar. manual/hjælp
Fra : vagnr
Vist : 2782 gange
200 point
Dato : 15-10-11 13:24

Jeg har en udmærket opper, som er begyndt at drille ved halvt at drukne ventilatoren, der blæser varm luft ud når programmet er ved at slutte, og efterlade en lille sø af vand på gulvet når jeg åbner lågen. Jeg har fundet ud af at holde noget under, men det er ikke en god løsning i længden.

Jeg har fundet ud af, at det åbenbart er et almindeligt Miele-problem, som kan fixes ved at fjerne lågens forside og rense en slange, der sikkert er stoppet af fnuller og andet snask.

Efter at have fjernet nogle skruer i kanten af lågen var det en smal sag at fjerne tre lister, og en tynd frontplade. Så når jeg til en jernplade, med et forskydeligt bundstykke, der sidder med tre skruer, væk med dem, men pladen sidder stadig fast. Nu skal jeg vist til rigtig at skille lågen ad, der sidder nogle skruer på lågens inderside der kunne være næste skridt?

Men inden jeg gør det vil jeg godt være sikker på det er den rigtige måde at gøre det på!

Hvis nogen ligger inde med en servicemanual til en Miele, helst den model jeg har, eller en nogenlunde tilsvarende, og kan sende en kopi, gerne på mail eller ved at lægge den på nettet ville det være allerbedst, men hvis andre har ordnet problemet med at skille frontlågen ad og give råd og vejledning, vil det også være fint.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 15-10-11 14:34

Hej Vagnr

jeg kan ikke lige finde den model, men her er noget der er tæt på:

http://www.miele.co.uk/customer/OperatingInstructions.aspx

Vælg dishwashers i søgefeltet og der kommer de forskellige modeller- vælg een som du mener er tæt på og manualen vil komme frem.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 15-10-11 19:56

Den er her:

http://www.miele.co.uk/Resources/OperatingInstructions/G%20646%20and%20G%20846%20Plus.pdf

På side 5 kan du se, at den også dækker din model.

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 200 point
Dato : 15-10-11 20:09

Hvis du mangler guide til at få lågen skilt ad, så kig her- eller find een af de andre- selvom det ikke er en låge til en Miele:

http://www.hvidevareprofessoren.dk/da-DK/Goer-det-selv/Opvaskemaskine/Styrekort/Elektronik.aspx

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 15-10-11 20:13
Kommentar
Fra : pifo

Dato : 15-10-11 20:36
Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 16-10-11 08:21

Foreløbig tak for de indkomne svar, jeg skal bruge lidt tid på at gennemgå de mange links.

Det er dejligt at se, at når flere ser på det, dukker der en masse op som jeg ikke selv havde fundet frem til, for jeg startede selvf med selv at google, uden det store held!

Godkendelse af svar
Fra : vagnr

Dato : 19-10-11 07:16

Tak for svaret smuller54, et billede siger mere end 1000 ord, men det er genialt at få det på video

Også mange tak til jer andre, det er dejligt at der er hjælp at hente, når man selv er gået i stå