/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Printerdriver og Ubuntu version
Fra : pedroso
Vist : 377 gange
100 point
Dato : 15-10-11 10:45

Er det en tilfældighed at jeg kunne få en printer til at virke efter en opgradering til Meerkat 10.10, men ikke i Lynx 10.04?

Eller er der en anden måde at finde de rigtige drivere i 10.04?

Konkret er det en kollega med 10.04, som har en HP 200, og som ikke kan finde en driver til den.

Og før I siger han skal opgradere så kører han 10.04 pga at det er en LTS version.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-10-11 16:10

Prøv at læse her:
http://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Operating-systems-and/HP-and-Linux-Ubuntu-10-04/td-p/278101

Han har vist løst problemet, som jeg ser det, ved at lade 10.4 selv fixe driveren.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-10-11 18:10

HP er nogle af de printere som er bedst supported i Linux, det må være en tilfældighed at du ikke fik printeren til at virke under 10.04
HP 200 den må hedde noget mere? Og driveren er højst sandsynlig indbygget i alle nyere Ubuntu, hvordan tilføjer du en printer?

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 26-10-11 12:45

Eyvind - det var altså en HP printer, ikke computer. Og hvis det nu havde fungeret, sådan som det gjorde for vores ven i din tråd, så havde jeg jo nok ikke skrevet dette indlæg, vel

o.v.n. Ja det undrede også mig. Men det var ikke desto mindre det, der skete. Jeg husker ikke hvad den hed, men det handler også mest om der var en logisk forklaring på at 10.10 kunne finde min printer (en HP4100).

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-10-11 16:04

Jeg forstod at det var en opdatering til 10.4 - derfor denne henvisning.
Og der tales netop om at lægge en ny installation ind.

Citat
I wiped the drive completely, and installed a fresh load of Lunix Ubuntu, release 10.04.

What I found was that Ubuntu 10.04 picked-up all of the essential hardware right out of the box, including my wifi connection

Jeg gik ud fra at en printer også er hardware.

Annuller spørgsmålet
Fra : pedroso

Dato : 10-11-11 20:12

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål