/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Buster Larsen
Fra : nomore
Vist : 2066 gange
50 point
Dato : 14-10-11 21:07

I næsten alle de film jeg har set, med BL
så RYSTER han?
Enten på hænder eller ansigt/ læber
Hvorfor...

Accepteret svar
Fra : cjuul

Modtaget 60 point
Dato : 14-10-11 21:12

Han havde en mild form for Parkinson.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 14-10-11 21:15

Parkinsons sygdom rammer omkring én procent af befolkningen over 60 år, men rammer dog også yngre personer. Den behandling, der i dag er tilgængelig, kan ikke stoppe eller udskyde den nedbrydning af nerveceller i hjernen, der menes at være årsagen til Parkinsons sygdom. Op imod 6-8.000 mennesker i Danmark har Parkinsons sygdom, men mange flere er som pårørende berørt af sygdommen. Gennemsnitsalderen ved diagnosestillelsen er 61 år. Kendte danskere med Parkinsons: arkitekten Poul Henningsen, Carl Bjarnhof, skuespillerne Buster Larsen og Hans Chr. Ægidius. Folkemindesamleren Iørn Piø.
Blandt kendte udenlandske er mesterbokseren Muhamed Ali og skuespilleren Michael J. Fox.

Herfra:
http://www.cantopaedi.dk/uploads/images/Microsoft%20Word%20-%20Pressemeddelelse%20_2_.pdf

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 15-10-11 09:37

og man skal være glad for at få parkinson i stedet for alzheimer.
det er trods alt bedre at spilde en halv øl end at man ikke kan huske hvor man satte den

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-10-11 10:02

Citat
det er trods alt bedre at spilde en halv øl end at man ikke kan huske hvor man satte den

Jeg har den altid inden for synsvidde,for ikke at risikere noget.

Iøvrigt var Buster Larsen en dejlig og folkekær skuespiller.(Lorteland - Don Olsen kommer til byen).

M.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 15-10-11 10:26

Ak ja det kære væsen !
Det sidste jeg husker af Buster, var når han luftede sin lille puddelhund i Fælledparken. Lorteland Magda
Højris

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 15-10-11 17:59

Citat
og man skal være glad for at få parkinson i stedet for alzheimer.
det er trods alt bedre at spilde en halv øl end at man ikke kan huske hvor man satte den

You maked my day.....Det er god syg humor....selvom jeg kender personer med begge sygdomme

Godkendelse af svar
Fra : nomore

Dato : 16-10-11 11:14

Så blev man da lidt klogere.
Syntes en af hans bedste - var Jeppe på Bjerget.