/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
iPhone: mælkehvidt slørede blitz-fotos
Fra : lyngballe
Vist : 2123 gange
100 point
Dato : 14-10-11 19:44

Når jeg etager billeder med blitz på min iPhone, kommer de frem, ret slørede, dækket af et mælkehvidt skær og med et par halvgennemsigtige plamager ude i den ene side af billedet. Kender nogen fænomenet og kan fortælle mig om fejlen ligger i iPhonne'n eller hos den der tager billederne. Uden blitz er billederne altid fine. Kan det have noget at gøre med at min "flashlight" blander sig?
Eller beskyttelsesetuiet, jeg bruger?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 14-10-11 20:09

Du kan have ret i det med beskyttelsesetuiet.

https://discussions.apple.com/thread/3370220?start=0&tstart=0

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 14-10-11 20:18

Der er meget få muligheder i kameraet app, der kommer pre installeret på iPhone 4. Der er muligheder for at justere blitzen indstillingen, skal du slå HDR-mode on / off

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 14-10-11 20:24

Det sidste var et citat :)

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 14-10-11 20:27

Mine billeder om aftenen efter etuiet er kommet på gør nogen gange ligesom du siger- jeg vidste bare ikke at det kunne være derfor- så nu vil jeg bestemt prøve at tage det af næste gang.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-10-11 20:29

Citat
Eller beskyttelsesetuiet,

Som at tage billeder ud af en IKKE vasket rude, med måge klatter på

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 110 point
Dato : 14-10-11 20:31

Citat
Som at tage billeder ud af en IKKE vasket rude, med måge klatter på

Ja nu er der altså ikke noget foran kameraet- men et etui laver jo en ekstra kant foran kamera og blitz.
Der er også lavet hul til begge dele når man sætter en beskyttelsesfilm over

Godkendelse af svar
Fra : lyngballe

Dato : 17-10-11 22:46

Tak for alle de mange svar, smuller54.
Når jeg ikke havde afprøvet min formodning om at det var beskyttelseseuiet, der drillede, var det fordi det sad så stramt, at jeg var bange for at ødelægge iPhonen hvis jeg brugte vold. Men det gjorde jeg så og iPhonen blev ikke ødelagt men tog upåklageligt finde billeder med blitz. Tak igen og hilsen. L