/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
2 Simkort fra telenor
Fra : pk2dk99
Vist : 865 gange
200 point
Dato : 14-10-11 18:48

Hej
Jeg har lige købt mobil abbonment hos telenor og jeg skal betale 380 kr per månden og jeg kan ring frit.
Jeg fik 2 simkort. En simkort til iphone og anden simkort er til brug data på bærbar pc. Jeg har ikke plads i min bærbar til en simkort. Hvordan kan jeg brug anden sim til bærbar??????????????????????? Hvordan virker internet eller data fra den sim?????

Venlig hilsen

pk2dk99

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-11 18:50

Du køber blot et mobilt modem - der passer kortet i

Man kan så undre sig over de ikke leverer det gratis med.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-11 18:55

Fra Telenors hjemmeside

Citat
Hvordan får jeg en ekstra dongle, hvis jeg vil bruge bikortet i en bærbar pc uden indbygget mobil bredbånd?

Du kan købe dongles til mobilt bredbånd i Telenor-butikkerne.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-10-11 19:06

De gør det samme som 3, der kan du leje en boks til kortet eller du kan købe den.

Men sim kortet virker ikke uden en boks.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 15-10-11 09:51

Så har de snydt dig,...
hvis du har købt det for nylig, følger der et gratis USB modem med,
Citat
Leveringstid
Der går mellem 2 - 4 hverdage, til du modtager dit SIM-kort og USB-modem.

http://www.telenor.dk/privat/mobilt_bredbaand/mobilt_bredbaand/mobilt_bredbaands_fakta/

men du kan også bruge mobilen som modem til computeren (hot-spot wi-fi)

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 15-10-11 17:54

Den modem koster 499 hos telenor butik. Jeg har mobil abbonment derfor jeg fik ikke med. Hvis man køber mobilt bredbånd så få man den modem.

må man brug bare alm modem fra udland som er meget billig til telenor simkort? er der nogen da bruger telenor simkort til bærbar?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-10-11 18:14

Husk at du skal have et abonnement med data forbrug, ellers kan det blive meget dyrt at bruge sim kortet til at gå på internettet med.
Som de andre skriver så skal du have fat på en modem eller en ekstra telefon eller en bærbar med indbygget plads til sim kort for at kunne udnytte det ekstra sim kort

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 200 point
Dato : 16-10-11 01:00

Citat
må man brug bare alm modem fra udland som er meget billig til telenor simkort?

,... tja,. medmindre det udtrykkelig står i kontrakten at du er forpligtiget til KUN at benytte Telenors modem,.. er det jo dig der bestemmer hvilket modem du foretrækker,

tror sgu din computer er ret ligeglad med om signalet kommer via et Telenor modem,
eller et billigere modem købt andetsteds på nettet,...
(USB modem kan købes fra ca. 120 kr på nettet)

men hold øje med dit forbrug, eller få sat en øvre grænse på forbruget,
så du undgår unødige ærgelser (store regninger)

Godkendelse af svar
Fra : pk2dk99

Dato : 16-10-11 18:35

Tak for svaret EA_HS.

Tak til alle kære kandu bruger