/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Berlin miljømærke
Fra : bhermann
Vist : 2369 gange
100 point
Dato : 14-10-11 16:51

Er på vej på en biltur til Berlin besluttet i sidste øjeblik. Så finder jeg ud af, at jeg skulle have købt et miljømærke for at kunne køre ind i midtbyen. Det kan fåes hos FDM, men de e rlukket for weekenden. Hvad kan jeg gøre? Kan man få det på vejen derned, eller er det håbløst? Vi ville gerne køre søndag.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-11 17:08

Citat
Kan man få det på vejen derned, eller er det håbløst

Håbløst er det ikke, men det kræver nok en tur forbi et tysk turistkontor der har åbent.....

og det er ikke sikkert alle har dem....

Tüv har dem men det bliver nok ikke nemt at finde et åbent kontor....

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 100 point
Dato : 14-10-11 18:02

Det er faktisk ret svært - vi var selv af sted i august, og jeg havde glemt alt om det. Vi kørte ind i Berlin, og vi var heldige, at vi ikke blev snuppet. Vi spurgte os for på tankstationer, hoteller, turistkontor m.m., men ingen kunne hjælpe. Vi parkerede hele weekenden i et parkeringshus, og vi var heldige at komme ud af byen, uden at blive snuppet. Jeg tror, jeg ville køre ind på en politistation undervejs og forhøre mig dér, hvis jeg var dig. Jeg havde svært ved at forestille mig, at det skulle være umuligt, men på den anden side set lykkedes det ikke os. En anden mulighed er, hvis du kan finde et autoværksted, for måske kan de hjælpe. Det er tilsyneladende ikke bare noget, man kan købe i butikkerne.

Her kan du se, hvordan du får fat i miljømærket:

http://www.berlin-guide.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=118:bilen-skal-miljomaerkes-sadan-gor-du&catid=11:transport-til-og-rundt-i-berlin&Itemid=26

hvis ikke det lykkes dig at få fat på miljømærket, så skal du holde uden for miljøzonen. Du kan se her, hvor der er parkeringsmuligheder:

http://www.berlin-guide.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=318:miljozonen-og-parkering&catid=11:transport-til-og-rundt-i-berlin&Itemid=26

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 15-10-11 04:10

De har butikker som har åben http://www.fdm.dk/adresser-paa-fdms-butikker

Godkendelse af svar
Fra : bhermann

Dato : 16-10-11 13:01

Tak for svaret pifo.