/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Altså
Fra : LuffeA
Vist : 694 gange
200 point
Dato : 14-10-11 16:34

Hvorfor ligger der 2 ud af 3 gange en teske i baljen når man er færdig med at vaske op og hælder vandet ud

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 14-10-11 16:36

du må have dig en opvaskemaskine. det andet kan jeg godt se er lidt af et problem.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 14-10-11 16:44

Det er fordi teskeer er mindre end Eva skåle.

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 210 point
Dato : 14-10-11 16:48

Citat
Hvorfor ligger der 2 ud af 3 gange en teske i baljen når man er færdig med at vaske op og hælder vandet ud

Fordi du ikke lige kører venstre hånd rundt i baljen,inden du tømmer ud.
Inden konen gik på efterløn,var det mig der stod for opvasken.Vi havde godtnok en gammel opvasker
(maskine altså) men jeg ville hellere gøre det i hånden.Så bliver det rent.Nu har vi fået en ny.Desværre. Efter min mening er der ingen maskiner der vasker ordentlig.Det kan ALTID ses på f.eks. glas,om de har været i en opvaskemaskine.
Næh.... en ordentlig børste,og en ren fnugfri viskestykke,så kan der laves et ordentlig arbejde.

M.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-11 16:50

Citat
Hvorfor ligger der 2 ud af 3 gange en teske i baljen når man er færdig med at vaske op og hælder vandet ud

Det må være fordi du IKKE tømmer bajlen HELT....

Ellers ville den ligge i vasken

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 14-10-11 16:57

Fordi du har brugt nogle teskeer der skulle vaskes op.

Hvis der ikke var teskeer der skulle vaskes af og der alligevel lå en tilbage, så ville det f.....være uhyggeligt du

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-10-11 17:01

Et tilbagevendende problem af ikke mindre ..end intergalaktiske dimensioner ..kan jeg forstå?
Altså; ..lidt alá :
Hvorfor er der ALTID mindst een umage sok/strømpe for meget/lidt ...når man har vasket tøj?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-10-11 17:04

..men det er da altid bedre, at det er noget som 'dukker op'
..istedet for, at det er noget som 'forsvinder' !
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-10-11 17:08

Ps. Hvis du nu samler alle de tilbage-/tiloversblevne teske'er op og gemmer dem?
Så må du da med tiden ku' sælge disse med go' fortjeneste ..som jernskrot?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-10-11 17:10

..eller du ka' smide teske'erne ud efterhånden?
Så garanterer JEG, at problemet går i sig selv
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-10-11 17:18

UDEN FOR DAGSORDEN:

Altså Molo.... hvor fa`en gemmer du dig.....lange pauser du holder dig.

Ligger du på voldene,og slikker solskin??? (Er stærk misundelig).

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-10-11 17:21

For at undgå misforståelser:

Ikke indvolde,men Christianshavns volde.

M.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 14-10-11 17:40

Hvis man var pedantisk, og hængte man sig meget i sproglige detaljer, ville man måske sige:
Du er jo netop ikke færdig med at vaske op, når der ligger teskeer tilbage i baljen...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-10-11 17:59

Faktisk har jeg arvet vanen fra min mor

Halve par sokker gemmer jeg til partneren dukker op, hvis ikke er det rart med en lille engangsklud til olie eller skosværte.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-11 18:28

Bruger du din partner til "engangsklud"

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-10-11 19:55

Ja når LuffeA bruger partneren som pudseklud sprutter hun nok af raseri, og det er netop det der gør lakskoene så blanke.

Hvis du vaske op direkte i køkkenvasken ville det ikke ske.

Eller endnu bedre - tag een ting ad gangen ned i vandet.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 14-10-11 20:36

Du bruger for meget sulfo- derfor ser du ikke den sidste theske

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-10-11 20:51

Det kan også være, når du kommer til spagettigskeen, at du begynder at blæse sæbebobler og glemmer alt om opvask.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 15-10-11 09:26

Fordi når du til sidst stak hånden i baljen og roede tundt for at mærke om der skulle være mere så fik stømmen din hånd medførte skeen til at flytte sig væk fra dig.
Eller hvad tror du selv ?

snart

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 15-10-11 15:45

Citat
Eller endnu bedre - tag een ting ad gangen ned i vandet.

Og så skal du huske at holde ved den famøse teske, ellers hjælper det ikke.

Er der noget som altid mangler i en Spejderhyttes bestik skuffe, er det netop teskeer,
dem kan vi finde i skoven rundt om hytten - der hvor opvaskevandet er smidt ud.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-10-11 16:24

Jeg skulle jo også pakke sammen før en flytning for to år siden, herunder skulle en stor terrasse ryddes, her fandt jeg flere teskeer, heriblandt nogle jeg ikke kunne genkende.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-10-11 16:27

Citat
heriblandt nogle jeg ikke kunne genkende.

Det er helt sikkert en skade, som har tabt den.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-10-11 17:08

Citat
Det er helt sikkert en skade, som har tabt den.

Eller en hejre, tid efter anden mistede jeg nogle guldfisk fra en lille dam

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-10-11 18:34

Mosebaek -> Dagsorden?
Ydre orden er tegn på indre uorden !
Nøeh... forklaringen er nu simpel: Min konsum-elektronik fra år 2000 besluttede sig for..;
..at ride en sidste tur til de evige komponentmarker

Men.. En meget fin DELL 'tingest' fra Levnedsmiddelstyrelsen (2.37 Mhz. ..eller deromkring m. 512 Mb. RAM, et par HD'ere og XP Pro som styretøj), doneret af Kbh. Kommune, er nu det nye husalter og det funker faktisk helt fint !
Rart at ku' komme til orde igen
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-11 18:47

Hva' ske'r der ...så?
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : LuffeA

Dato : 30-10-11 11:26

Tak for svaret Mosebaek.