/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Er det her nok, eller hva´???
Fra : ibasa
Vist : 402 gange
120 point
Dato : 23-05-03 08:51

Jeg "kører" Windows 98 Se. System: 4.10.2222 A. Computer: Genuinelntel x86 Family 6 Model 8 stepping 6 510,0 RAM. Så langt så godt.( vist nok ved at være en gammel sag ). Min Internetforbindelse går via CyberCity ADSL 384 / 128. Der er installeret NORTON ANTIVIRUS der bliver opdateret minimum een gang om ugen. Selv har jeg, med jeres hjælp, fået installeret XCLEAN_MICRO version 1.1.1.1 der bruges som online scan. Den bruges minimum et par gange om dagen, når jeg bruger computeren. Yderligere har jeg SPYWAREBLASTER filversion 2.05.0003 / release 2.5.3 der pr.20-05-03 indeholder 449 items. Opdatering af den, foretages også minimum een gang om ugen. Til sidst har jeg installeret AD-AWARE 6.0 PERSONAL som der scannes med minimum en gang om ugen. Inden den bruges checkes for nye opdateringer. Scanningen omfatter normalt omfattende 45 - 50.000 objekter.

Fra Søren/Roskilde der er men er ved at blive lidt Mit håb er at der vil fremkomme nogle klare svar med nogle forklaringer jeg, som selvlært Edb-bruger kan forstå en sk-d af. På forhånd tak

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 23-05-03 09:26

For mig ser det ud til at du har gang i mange spøgelser Norton og en god Popup killer så er du godt kørende, men la den opdatere sig selv så får du dem når der er nye med det samme så jo med din beskrivelse er du dækket ind fra isse til hæl

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-05-03 09:26

Er det her nok eller hva, JA.Det er smag og behag hvad Adaware og spyBot angår
men SpyBot skulle kunne finde flere spyware end Adaware efter test fra de forskællige pc manasiner's testsider,så at have begge indstalleret vil være optimalt.

Manse9933

Kommentar
Fra : Moeltov

Dato : 23-05-03 09:29

Hvad går dit spørgsmål ud på?`(Hvis det er sikkerhed, så er det okay. Men hvad med Firewall? - Uanset hvad, så vil jeg lige gøre opmærksom på, at man ALDRIG bliver 100% sikker mod indbrud/virus af sin pc'er)

Moeltov

Kommentar
Fra : als

Dato : 23-05-03 09:30

Hej Søren. Ja men du har da et fint sortiment. Og der er jo ingen af de programmer som konflikter med hinanden. Ville måske også bruge Browser Hijack Blaster (ikke HijackThis, det bruger du kun når du ER blevet hijacked) som du kan læse meget mere om hos Spywarefri.dk Håber IKKE du har gemt Spywarefri's onlinescanner på din computer. Der står jo at du skal åbne den fra det sted den kører og ikke gemme. Problemet er at når du gemmer, så får du ikke de sidste nye opdateringer med og den opdateres løbende, derfor: Kør den fra destinationen. Så lægger den sig kun i en midlertidig fil. Den er iøvrigt fremragende. Finder også ting og sager indimellem som Ad-aware og Spybot ikke fandt og endda også lidt trojaner. Tilføjer du Browser Hijack Blaster som er konstrueret af Javacool, som også har lavet SpywareBlaster så er det min vurdering at du ikke kan gøre det bedre hvis det skal være gratis. Aluria er bedre end Ad-aware og Spybot, men koster.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 23-05-03 09:51

Hej igen als.

xclean_micro ligger i mappen program files og det er måske forkert. Hvad gør jeg så?

Søren / Roskilde

Kommentar
Fra : als

Dato : 23-05-03 10:01

Det er kun en kontrolfil som du har gemt. Det er den som normalt lægger sig i en midlertidig mappe hvis du klikker på Åben. Prøv lige at åbne mappen. Er der ikke kun én fil i mappen. Programmet skulle ikke stå nævnt under "Tilføj/fjern-programmer", men se lige efter.

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 120 point
Dato : 23-05-03 10:05

Glemte så lige at sige at hvis det er som som jeg lige har sagt så sletter du blot mappen, eller lader den stå og kører med Åben næste gang og fremover, hvis du føler det er mere sikkert. Så opdateres den mappe du har liggende ikke længere, men du får de sidste nye åbdateringer med når du fremover klikker på åben.
Jeg er ikke enig med egjegj

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 23-05-03 10:13

Nu begynder jeg at forstå de store diske der er kommet til, med alle de programmer der skal til må de jo fylde en del og tage en masse tid at administrere, skal man ikke have tid til at bruge maskinen til andet, prøv lige at tælle bare dem der er kommet til inden for de sidste 15 min !!!!!!!!! i denne tråd, det skal jo ikke gå op i hat og blå brille det hele vel.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 23-05-03 10:16

I mappen program files ligger der flere ting, bla.a xclean_micro. Når jeg højreklikker på ikonet kører programmet og når det er færdigt efter ca. 12 sekunder forsvinder det igen. På Skrivebordet har jeg lagt en genvej som jeg normalt kører det fra. Herfra virker det på samme måde. Er det så OK at køre det fra Skrivebordet, eller skal det køres fra mappen progran files ???????????

Søren / Roskilde

Kommentar
Fra : als

Dato : 23-05-03 10:28

egjegj:Samtlige spywarefjernere mv. som er nævnt her fylder mindre end nogle få disketter og jeg har 80Gb til rådighed

ibasa: Det korrekte er at køre programmet fra Spywarefris hjemmeside ved at klikke på Åben, når du har klikket dig ind fra det sted hvor der står at du "skal klikke her" Den downloader så en kontrolfil til en midlertidig mappe som automatisk slettes igen.

Prøv at følge anvisningen på Spywarefri's side. Den genvej på dit skrivebord sletter du bare og programmet lader du bare stå under mappen program files. Det fylder jo ingen ting. Men kom endelig tilbage hvis du har brug for yderligere uddybning.

Godkendelse af svar
Fra : ibasa

Dato : 23-05-03 10:53

Tak for svaret als. Som du ser synes jeg det er godt og grundigt forklaret. Så godt at en amatør forstår det....................

Til egjegj tror jeg det var: Det virker som om det var et surt opstød du skulle af med........ Det kan jeg ikke bruge til hylende fis

Kommentar
Fra : als

Dato : 23-05-03 10:55

Tak for points og ha' en fortsat god dag

Kommentar
Fra : Moeltov

Dato : 23-05-03 11:14

Det er dejligt, at nogen kan forstå dit spørgsmål. For jeg forstår ikke en hulens fis, om hvad det er du spørger om! Navnet siger "Er det her nok, eller hva´???" og så ser man hvad du har. Ergo er svaret så JA, eller NEJ. Hverken mere eller mindre. Derfor er det mig noget uforstående, at man pludselig snakker om sletning etc. Så skulle man have spurgt evt. Hvordan virker det og det"

Moeltov

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 23-05-03 11:24

og jeg fatter heller aller en ski

Kommentar
Fra : als

Dato : 23-05-03 11:30

Jeg fattede hvad Søren mente, og spørgsmålet blev besvaret til hans tilfredshed. Så kan alle vel være glade ik'sandt? Også en fortsat god dag til Moeltov og egjegj.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-05-03 11:33

ibasa du havde selv den bedste løsnign,als's svar gør det nu bare mere besværligt at åbne XCLEAN_MICRO hved at foreslå at du skal slette din
skrivebords genvej,nu skal du ind i program fiels for at åbne det,
jeg fatter heller ikke en hujene fis????????????????????????

Kommentar
Fra : Moeltov

Dato : 23-05-03 11:33

Hej als

Det er på sin hviis også korrekt. Men når man spørger om noget, er det bare god "ånd", at man lige skriver hvad man mener, hvis nogle havde misforstået noget. Det kunne jo være, at jeg havde noget mere at bidrage, end lige netop det du kom med.

Men ellers god weekend..

Moeltov

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-05-03 11:40

Moeltov jeg forstod godt spørsmålet, men als svar er sku da latterligt.

Kommentar
Fra : als

Dato : 23-05-03 12:03

Manse9933: Du forstod ikke mit svar. Jeg er glad for at Søren forstod det. Her endnu engang for "Prins Knud":

Brug Spywarefri's onlinescanner på flg. måde og kun på den måde hvis du vil have opdateringerne med:

1. Gå ind på http://www.spywarefri.dk/spywarefri-onlinescan.htm

2. Gå ned til ....så klik her (hvor her står med rødt) og klik på "her"

3. Så kommer der en downloadbox frem. Klik på ÅBN

4. Nu downloades kontrolfilen til en midlertidig mappe og så kører den af sig selv.

5. Finder den noget fortæller den dig det, ellers forsvinder den af sig selv.

BRUG ALTID DEN MÅDE. Scan så tit som du lyster fra den side. Jeg gør det et par gange om ugen.

mvh als

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 23-05-03 13:24

Jeg har forstået svaret og siger undskyld til alle, hvis der er nogen der har følt sig trådt over tæerne.

En amatør som mig, skal have det ind med skeer eller blive min forvirring total. Det der med rette kan anfægtes er, at det ikke fremgik klart, hvad det drejede sig om, nemlig min sikkerhed for ikke at blive befængt med alverdens snavs og ikke ufrivilligt kommer til at lægge navn til noget der er mig imod. Så jeg er på nuværende tidspunkt en glad gammel mand. Med hensyn til mere sikkerhed vender jeg tilbage og Go´Week-end til alle

Søren Roskilde