/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
printertilslutning
Fra : kj
Vist : 866 gange
200 point
Dato : 14-10-11 09:23

Windows XP.
Efter installation af printer vil jeg gerne have et prøveprint, men får folgende meddelelse
"Tjenesten print spoling kører ikke"
Jeg mener det er et spørgsmål om portinstillinger, men når jeg vil i egenskaber, får jeg samme meddelelse.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-10-11 09:57

Og du er sikker på det er Windows XP, og ikke printeren eller tilslutningen, der er problemet?

Måske skulle du oplyse om: Hvilken printer?? Tilsluttet hvordan???

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-10-11 10:34

Det lyder som en HP printer . De kan være lidt vanskellige.

Læs installationsanvisningen nøjagtig og følg den.

Det kan være noget med at en del af installationsprogerammet skal være indlæst, før man må tilslutte printeren. NMen det variere mellem modeller og operativsystem.
Det kan også være at der undervejs skal genstaretes.

Problemet er at visse hp ere, især dem med scanner osv skal have nogle hjælpeprogrammer , herunder spooler, før de virker.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 14-10-11 10:41

Jeg har haft samme problem. Jeg brugte Microsofts hjælp, som automatisk laver en reparation. Jeg husker bare ikke hvordan jeg fandt det.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 14-10-11 11:44

Det er en netværksprinter, XEROX DocuColor 240, tilslutningen og printeren er ikke problemet, da 4 andre PCér er tilsluttet printeren, og der er brugt de samme indstillinger alle steder.
Problemet er at jeg ikke kan komme ind og rette spoolindstillinger og vælge printkø.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 14-10-11 14:30

Print spooler er en tjeneste i Windows og har ikke noget at gøre med hvilken printer der benyttes, print spooler starter normal automatisk når softwaren til printeren er installeret, der kan ske fejl så print spooler ikke starter automatisk men så sætter du bare tjenesten til at starte automatisk.
Højreklik på Denne computer og klik på Administrer, øvrest i det lille vindue som åbner er Tjenester klik på den og find print spooler, du har mulighed for at den starter manuel eller automatisk eller er slået fra, sæt den til at starte automatisk, så kan du printe, nogle firewalls kan finde på at spørge om print spooler må køre og der må åbnes en port til printeren, du siger selvfølgelig Ja til alle spørgsmål om print spooler fra firewallen

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-10-11 16:04

Hvis du skriver services.msc i "kør" så kommer du ind i tjenester, der inde skal du bare finde print spooler og starte den.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 16-10-11 10:24

Printspooler er startet og det er lykkedes at komme ind i egenskaber hvor jeg kan se porten, men når jeg vil konfigurere porten, får jeg den besked at der ikke er noget at konfigurere

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 16-10-11 14:41

Tak for svaret o.v.n..
Efter et par afinstalleringer og indsætning af IP adresserne i den rigtige rækkefølge virkede det, sammen med dit råd

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-10-11 14:53

Selv tak - ja hvis print spooler var startet så måtte det jo IP adresserne det var galt med