/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Tvangsfjernelse
Fra : krizz20
Vist : 881 gange
65 point
Dato : 13-10-11 18:42

Tænker når ens kærestes sagsbehandler og læge truer med tvangsbehandling alt er i udgangspunkt fra hendes papir Har jeg som mand ikke noget at have skulle sagt i forhold til det også er mit barn

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-10-11 18:44

Bor i sammen ???

Kommentar
Fra : krizz20

Dato : 13-10-11 18:46

Ja vi bor sammen hos hendes forældre

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-10-11 18:47

Citat
Ja vi bor sammen hos hendes forældre

Desværre...så kan du ikke gøre noget. Håber det bedste for jer .

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 75 point
Dato : 13-10-11 19:14

http://www.tvangsfjernelse.dk/?gclid=CP6atNCZ5qsCFQdXmAodfSW2Jg

Her er der hjælp at hente. Det kan være det er bedre at få en juridsk vurdering, istedet for her. Der kan du komme mere ind omkring sagens enkeltheder. Synes du skal kontakte den gratis advokatbistand. Det er ikke sikkert du får noget ud af det, men godt at få det af- eller bekræftet.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-10-11 20:31

Det koster kommunen mange penge at tvangsfjerne et barn, så de har meget gode grunde for at gøre det. Ellers misbruger de skatteydernes penge.

En af de ting moderen til barnet kan gøre er at henvende sig til mødrehjælpen, de har socialrådgivere til at hjælpe. De hjælper også fædre.

https://www.moedrehjaelpen.dk/default.aspx?func=article.view&id=676

Kommentar
Fra : alka

Dato : 14-10-11 12:15

Hvis det kun er moren der har forældremyndigheden, har faren ingen retigheder i den forbindelse. Hvis begge har forældremyndigheden har begge forældre samme rettigheder.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 15-10-11 10:50

Prøv at fokusere på hvad der er bedst for dit barn. Det er ikke nødvendigvis det, der er sjovest for dig.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 15-10-11 15:32

Nu ved vi jo ikke, hvad årsagen til en eventuel tvangsfjernelse er? Men har du ikke mulighed for at deltage på et møde med din kærestes sagsbehandler og læge? Måske kan I sammen finde en mindre drastisk løsning?
Man fjerne jo ikke børn uden nogen årsag, så måske er der mulighed for at I sammen kan ændre på noget? Evt. sammen med din kærestes forældre?
Hvis du vil have yderligere hjælp her på Kandu, så må du nok fortælle lidt mere om baggrunden og jeres situation.

Godkendelse af svar
Fra : krizz20

Dato : 02-01-12 13:24

Tak for svaret smuller54.

Kommentar
Fra : WonderfulQ

Dato : 30-04-12 15:53

Jeg fik tvangsfjernet et barn på næsten 2 år i sep 2001 - boet alene med ham. Havde fælles forældremyndighed over barnet og faren SKAL høres lige meget hvad. !! Han blev anbragt på et børnehjem og vi havde begge samvær med ham. Men hvis faren havde lagt sag an mod kommunen havde han fået ham hjem MED DET SAMME. Nu var problemet så, at de mente min søn var skadet a dårlig opvækst og ingen a os skulle ha ham. Men hvis ikke barnet havde fejlet noget havde de tabt sagen. Faren/moren skal ALTID høres .. !!

håber, at I fik lov til, at beholde Jeres guld. :)