/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
jomfruhummer
Fra : peggy1
Vist : 835 gange
152 point
Dato : 13-10-11 17:22

Jeg så engang i tv for flere år siden, et program der minder om Til middag hos, og der lavede en mand noget med jomfruhummer i bradepande og han smurte smør, hvidløg og noget mere på inde de kom i ovnen, mere husker jeg ikke.
Nu kunne jeg godt tænke mig at den ret til min fødselsdag, er der en der kan hjælpe mig, ligesom jeg mangler en dessert til efter jomfurhummerne.

Hvis ikke jomfruhummeropskriften kan findes er der så en der kan hjælpe med en opskrift på hummer i stedet for.

Jeg har været inde på de forskellige opskriftsider,men fandt intet der tiltalte mig desvæære.

Hilsen Peggy

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-10-11 17:55
Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 13-10-11 18:09

Jomfruhummere er normalt mere en forret, der er ikke meget mad på kræene, de smager dejligt men mætter ikke voldsomt, så du skal måske tænke på en hovedret inden dessserten?

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 152 point
Dato : 13-10-11 18:27

Hej Peggy1.
HVIS du kan li' hvidløg og hummerhaler og tigerrejer.
Så SKAL du lave denne.
Prices...vi laver den ofte og den er total god.
http://gastromand.dk/opskrift-gambas-aioli-hvidl%C3%B8g/
Vil vove den påstand ...at du har ikke levet hvis du ikke har smagt det.

Godkendelse af svar
Fra : peggy1

Dato : 13-10-11 18:44

Tak for svaret piaskov.

Det var ikke lige den opskrift jeg mente, men denne her lyder så fantatisk, så den bruger jeg i stedet for.

Jeg sidder jo her og næsten savler

Endnu engang 1000 tak

Forsat god aften
Hilsen Peggy

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-10-11 18:46

Citat
men denne her lyder så fantatisk, så den bruger jeg i stedet for.

Jeg LOVER dig du ikke fortryder...man bliver altså afhængig

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 13-10-11 18:51

Hei Peggy1
Jeg ved ikke om du kan bruge dette....?
Jeg fik engang en pose med frosne jomfruhummerhaler .
Disse tøede jeg og -klippede skallen op på undersiden og splittede de let ad. Så fyldte jeg en blanding af smør-hvidløg -persille og en smule friskkværnet hvid peber, på hver hale ( hvor der var klippet)
I et ildfast fad med smørret opad ,og ind i ovnen ved 220 gr. i ca 10 min ( til de er røde) .Skru af for varmen og lad de trække et par min.
Hertil serverte jeg flutes -smør ( evt med hvidløg ) en blandet salat ,med dressing og en god hvidvin.

Som tidligere foreslået må du nok tænke på lidt mere før desserten....
Men jeg ville måske forslå lidt forskellige gode oste kombineret med marineret frugt eller evt. bare frisk frugt . Og selvfølgelig et par små skiver hjemme bagt/bragt olivenbrød?? samt et glas god rødvin.