/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Suzuki ignis
Fra : Rosalil
Vist : 3019 gange
100 point
Dato : 13-10-11 16:04

Jeg kigger på anden bil, og er blevet lidt forelsket i en suzuki ignis 1.3

Men der er både en som hedder Ignis 1.3 GL og en der hedder 1.3 SE, er der en som kan fortælle mig hvad forskellen på de to er?

Det ville også være dejligt hvis der er en som kan fortælle mig hvor man kan finde ud af hvad vægtafgiften på de to biler er.

Hilsen Rosalil

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-10-11 16:44

Suzuki Ignis blev også mit valg, men det er fordi jeg valgte den 4 hjulstrukne model, ellers ville jeg have valgt en anden Suzuki for eksempel en Swift, det kan være en fordel at man sidder ret højt i en Ignis og den er nem at stige ind og ud af, hvis det er højden og den nemme ind- og udstigning som du er tiltrukket af, så prøv at se på en Wagon den har meget mere plads end Ignis både til folk og bagage.
Forskellen på de 2 modeller du nævner er at SE modellen har lidt mere udstyr end GL, for eksempel har SE modellen tågelygter indbygget og bredere dæk, begge kører lige langt på en liter benzin og begge koster cirka 2000 kr. årlig i ejerafgift.
Min kører ikke så langt på literen og er dyrere i ejerafgift, men den trækker på alle 4 hjul og har en større motor 1.5

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 13-10-11 17:08

2000´kr om året er jo ikke så billigt endda, er det en viden du har eller er det et skøn? Er ejerafgift det samme som vægtafgift? Hvorlangt kan den køre pr liter?

Det ser grangiveligt ud som om bagagerummet er større i en ignis end i en swift. Jeg har slet ikke kigget på en waggon, den ser så lille ud! Umiddelbart har jeg ikke kik på den, men måske skal jeg tage et ekstra kik. Er der også en prisforskel i indkøb?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 13-10-11 17:44

Nu spørger du om mere end jeg kan svare på, men jeg kan svare dig at ejerafgiften er 2020 kr. om året og den er (model 1.3) opgivet til at kunne køre 15,4 km/l benzin, det skal du ikke regne med at opnå i praksis medmindre du har mange lange køreture.
Prisforskel i indkøb? Når du snakker Ignis så er det fordi du vil købe en brugt bil, den er nemlig udgået af produktion og en sammenligning mellem brugte biler vil jeg ikke rode mig ud i, der er himmelvid forskel på hvordan bilerne er blevet behandlet, hvor gamle de er og hvor mange kilometer de har kørt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-10-11 17:45

Ejerafgiften har afløst vægtafgiften omkring år 2000, nu udregnes afgiften efter hvor langt bilen kan køre på en liter benzin

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 13-10-11 19:10

Jamen så siger jeg tak for svarene. '

Med den literpris, lyder det ikke som om det er en bil jeg vil købe. Måske også derfor den er gået ud af produktion?

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 13-10-11 19:22

Forøvrigt kan jeg se dine svar passer meget godt til de svar jeg kan finde på nettet, det lyder jo som om det er ret generelt for bilen.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 14-10-11 12:21

Vores første Suzuki var en Wagon 1,2 i 2000. Kørte 16 km ltr. i gennemsnit, når året var omme. Den næste var en Ignis 1,3, der kørte 15 km ltr. i gennemsnit og vores nuværende en Liana kører 14 km ltr. i gennemsnit.
Ud over tågelygter er der også A/C i SE-modellen. Alle tre Suzuki'er har iøvrigt ALDRIG være på værksted ud over olieskift og service vi har kørt ca. 300.000 km til sammen i alle tre biler, så det er lave driftomkostninger. Grøn afgift er ca. 2.000 kr. årligt for gnis'en.

Godkendelse af svar
Fra : Rosalil

Dato : 20-10-11 19:35

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-10-11 22:09

Selv tak - får vi at vide hvilken bil du valgte?