/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Konvertering til 'lille' bogstav
Fra : Niederhof
Vist : 672 gange
200 point
Dato : 11-10-11 19:20

Jeg har et regneark i Excel 2007, hvor ordet i mange felter starter med stort bogstav. Dataene herfra benytter jeg i brevfletning, og der ville det se bedre ud at alle bogstaver er små - så jeg efterlyser metoden til at konvertere bogstaverne i regnearket til små bogstaver.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 11-10-11 19:32

prøv:

Formler

Tekst

små.bogstaver

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-10-11 19:40

Det gør du med - Søg og Erstat -

Oppe i menuen er der en der hedder Find og Vælg. Klik på den og vælg Erstat. Nu taster du det STORE bogstav ind i Søg og det lille bogstav ind i Erstat, trykker på Erstat alle

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 11-10-11 20:28

smuller54: Din løsning henter data og konverterer til små bogstaver - jeg har behov for at de forbliver samme sted, bare som små bogstaver........

Fijala: Din løsning har en træls vane med at konveretere ALLE store bogstaver, og det er desværre kun NOGLE af dem der skal konverteres - og så kræver metoden ca 28 gange 'søg-og-erstat' og jeg efterlyser en lynhurtig metode, á la marker område, 3 klik og færdig.........

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 11-10-11 20:42

Hej Niederhof

Du laver bare en knap og i koden skriver du følgende:

Private Sub CommandButton1_Click()

Selection = LCase(Selection)

End Sub

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 11-10-11 20:43

Du skal selvfølgelig lige vælge de celler, du vil have med små bogstaver, først

Accepteret svar
Fra : sion

Modtaget 200 point
Dato : 12-10-11 12:34

Hej Niederhof

I dit brev (altså der hvor du henter indholdet fra Excel ind) kan du højreklikke på de enkelte felter med flettet indhold. Her kan du vælge "Edit field..." ("Rediger felt...").

Der kommer nu et vindue op, hvor du blandt meget andet har mulighed for at vælge format. Her kan du vælge "lowercase" ("små bogstaver"), og så konverteres hele feltets indhold til små bogstaver.

Jeg har lige afprøvet det med data i Excel 2010 og brev i Word 2011 (engelske versioner), men det må være noget tilsvarende i tidligere versioner.

Mvh. Simon

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-10-11 16:37

Citat
Fijala: Din løsning har en træls vane med at konveretere ALLE store bogstaver, og det er desværre kun NOGLE af dem der skal konverteres - og så kræver metoden ca 28 gange 'søg-og-erstat' og jeg efterlyser en lynhurtig metode, á la marker område, 3 klik og færdig.........

ikke forstået.

Troede at du skulle erstatte store bogstaver med lille bogstaver.

Godkendelse af svar
Fra : Niederhof

Dato : 09-03-12 19:51

Tak for svaret sion.