/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Tænd og slukur
Fra : Dieter
Vist : 651 gange
200 point
Dato : 11-10-11 17:15

Vi har lige købt en varmeblæser.
Der står i brugsanvisningen at man ikke må koble et tænd- og slukur foran.
Men der står ikke hvorfor man ikke må det.
Er der nogen, der kan give mig en foklaring ?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-10-11 17:27

Hvis du sætter en stor varmeblæser på et ur, vil belastningen være for stor i tilslutningsøjeblikket, at det lille relæ der er i uret, vil lide skade på sigt.
Der findes ure der er beregnet til formålet, men ikke disse discount ure som findes i superen!

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 11-10-11 17:30

Hej,
tak for svaret. Er belastningen på 1000 W. for meget ?
Med hvilken kriterie skla jeg jeg på internettet søge på "ure der er beregnet til formålet" ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-10-11 17:36

Står der ikke en max. belastning på blæseren? Snak med din elektriker, de har andre tænd og sluk ure

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 11-10-11 17:39

Jo max belastning er 2000 W.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 11-10-11 17:42

Og det fortæller du ind elektriker, han har de helt rigtige tænd/sluk ure, de andre ure vil bare kortslutte

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 11-10-11 17:44

Tak for svaret Nordsted1.