/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Zwilling knive
Fra : Dipsey
Vist : 2275 gange
50 point
Dato : 11-10-11 05:41

Hvad er forskellen på den 4 og 5 stjernede kniv ud over skaftet?

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 11-10-11 08:15

Jeg mener det er udførelsen, det stål den er lavet af.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-10-11 10:15

Her ser du, midt på, forskellen på 4 og 5 stjerner:

http://www.zwilling-messer.de/

hvis du ikke kan tysk skal jeg gerne oversætte...

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 11-10-11 15:14

Det er selve udformningen af kniven -det siges at den skulle være mere ergonomisk at arbejde med ( i længere tid)
Stålet er nop det samme men selve slibningen ,og blad faconen er speciell for denne knivtype.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 11-10-11 15:18

Bemærk, at i svendgiversens link skriver de om den 5-stjernede, at den kan gå i opperen (st stålet må være anderledes end i den 4-stjernede), en klar fordel, men man skal også betale for den!

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 11-10-11 15:23

Jeg kan ikke tysk og synes ikke jeg er blevet klogere efter de andre svar. Hvilken en er bedst? prisen er underordnet..

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 11-10-11 15:40

Prøv at bruge googles oversætter ....
Hvilken er bedst????

Tja ..jeg ville have valgt den 5 stjernede ...det virker som en professionel kniv.
Da jeg arbejdede som kok var der ikke så meget fancy at få fat desværre

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 11-10-11 15:43

Det er bare meget at skulle oversætte.
Okay synes også 5 eren er pænest, mener bare at have hørt at det tyske stjerne system er omvendt :/

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 11-10-11 16:16

Begge er fremragende knive, men hvis du som jeg er doven ville jeg gå efter 5-eren, jeg har ikke noget i mit køkken der ikke kan gå i opperen!

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 50 point
Dato : 11-10-11 16:35

Nu var spørgsmålet jo forskellen på 4 og 5 stjernet Zwilling knive,
og jeg viste begge over for hinanden...

Selv har jeg ikke råd og appetit til så store stege, at jeg bliver træt ved langvarig brug,
men jeg vil alligevel foretrække 5 eren, den ligner mere de endnu bedre DreiZack knive jeg har.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-10-11 17:07

Her har du de rigtige Solingen knive fra Wüsthof:

http://www.dreizack-messer.de/katalog_start,ki.html

Godkendelse af svar
Fra : Dipsey

Dato : 11-10-11 17:34

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-10-11 18:01

Selv tak,

og som sagt er DreiZack bedre end Zwilling, meine Meinung nach...