/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
Kære politikere. Stop EUROPARK nu !
Fra : kartoffel88
Vist : 2160 gange
70 point
Dato : 10-10-11 21:50

Europark er organiseret kriminalitet.
De kræver mere end det offentlige for deres kontrolgebyrer.
På deres hjemmeside står der at hvis man taster forkert ved indbetalingen, så refunderes beløbet ikke.
De svarer dårligt nok deres telefoner, hvis overhovedet.
De laver overlagt dårlig skiltning ved deres P-pladser.
De sender standardbreve ud, ved klager.
Man ryger til inkasso med det samme ved for sen indbetaling.
Nogle parkeringsbåse er så små at man dårligt kan klemme sig lovligt ind.
Der er yderligere utallige suspekte detaljer, som gør at det sammenlagt er et åbenlyst kriminelt foretagende.

Ja jeg ved godt at det er kommunerne der hyrer dem og at det er de forskellige butikker der sætter reglerne, som Europark følger, men jeg tvivler på at kommunerne havde forventet organiseret kriminalitet, da de hyrede dem.
De går langt over stregen, på alle områder.

Er det ikke på tide at en eller anden nosser sig sammen og fyrer dem for bestandigt?
Parkeringskontrol burde heller ikke privatiseres, især ikke når det ender som det er gjort her. Desuden synes jeg at en bøde burde gå 100% i fælleskassen og ikke til Cayman Islands.
Jeg vil med glæde betale en bøde, men ikke til et privat firma, der koldt og kynisk kun tænker i profit, fremfor regler og lov.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-10-11 23:24

Jeg parkerer ikke på en plads der er styret af dem. De er helt urimelige.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-10-11 00:49

Synes Du skal sende den stinker til forbrugerombudsmanden.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 11-10-11 01:05

Har aldrig fået brev fra dem.
Måske fordi jeg er på 2 hjul.
----
Men jo, de skulle smides på porten for bestandigt.
På deres hjemmeside står der at hvis man taster forkert ved indbetalingen, så refunderes beløbet ikke
Kan det overhovedet være lovligt???

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 11-10-11 07:10

Kontakt et forbrugerprogram på TV - de plejer at være gode til sådanne klager...

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 11-10-11 07:20

Der er jo behov for dem, da mange bilister ikke selv kan finde ud af hvor de må parkerer og hvor de ikke må.
Jeg har aldrig fået brev fra dem. Måske fordi jeg ved hvor jeg må parkerer.

hawaii7

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-10-11 07:34

Det nemmeste er jo at "folk" parkerer som de må

Voila - problem løst

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 11-10-11 07:44

Det er rigtig hvad andre skriver: parker hvor du må, overhold loven, så får du ikke bøvl med Europcar eller politi.
Så let er det, for at bruge refi´s udtryk "voila".

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-10-11 09:05

Citat
Kontakt et forbrugerprogram på TV - de plejer at være gode til sådanne klager...

DR har haft Car Park på grillen et par gange, det hjalp ihvertfald på de enkeltsager som personerne havde klaget over.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 11-10-11 09:23

Citat
DR har haft Car Park på grillen et par gange, det hjalp ihvertfald på de enkeltsager som personerne havde klaget over.

Den lille Dansker kan bare ikke forstå, at de gentagne gange må overtræde den Danske Lov
og slippe godt fra det, med en løftet finger.
---
Jeg kan godt forstå mennesker der til tider pi__er på lov og andet.
Når de store selskaber kan - kan jeg også,
men nej, den lille mand skal de sg_ nok nakke.

Citat
hvor de må parkerer og hvor de ikke må.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 11-10-11 11:22

jeg prøver at undgå og parkere på de områder hvor europark patruljerer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-10-11 11:40

Tja - fup og fidusfirmaer har vist loven på deres side.

Men det er utroligt at det offentlige accepterer det og benytter dem.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-10-11 13:14

Citat
Men det er utroligt at det offentlige accepterer det og benytter dem.

De har jo sparet parkeringsvagterne væk, og sluppet for bøvlet med folk der ikke betalte i årevis selv om overtrædelser var klokkeklare.
Til gengæld var alle deres P-vagter vist ikke udstyret med kædesave på albuerne.

At Europark beholder for store indbetalinger er svindel, folk er før blevet dømt for at "holde kaje" hvis indbetlinger på deres bankkonti var forkerte.

Minder mig om at for 25 år siden fik jeg en månedsopgørelse fra banken, der havde de fået sat mit kontonummer ind som saldo, hvilket jo var hele Danmarks statsbudget eller mere

De havde så trukket beløbet ud efter et par timer

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-10-11 14:02

Ja LuffeA - jeg må så konstatere, at der findes både fattige og meget rige på Kandu.

Kommentar
Fra : Nyx-x

Dato : 11-10-11 19:50

@LuffeA
Jeg håber der kom renter på og du fik lov at beholde dem.

Accepteret svar
Fra : olarsen

Modtaget 70 point
Dato : 11-10-11 20:07

Jeg var så heldig at holde på en P-plads i Horsens, hvor der angiveligt kun måtte holde biler med trailer, dette var dog ikke skiltet på P-båsen og kunne derfor misfårstås. Først klage jeg til Europark, and guess what?, Derefter sendte jeg en klage til FDM, som gerne ville føre en sag mod Europark, hvis Europark ville trække mig i retten. Jeg betalte ikke afgiften, fik et par rykkere og trussel om inkasso, men hvis man prøver at kommunikere den anden vej er der total tavshed, Europark forsøger altid at true sig til at 'kunderne' betaler, men jeg lod mig ikke true, men stolede på de råd jeg fik fra FDM.
Jeg fik afgiften i Februar i år, men har ikke gørt fra Europark siden maj, absolut intet har jeg hørt, så afgiften kan jo i teorien stadig gå til inkasso, men jeg synes at det er dårlig stil fra Europark, de har heller ikke en høj stjerne for kommunikation hos FDM skal jeg hilse og sige.
Hvis andre KanDu'er har fået en P-afgift på P-pladsen, for trailere, ud for Harald Nyborgs gamle forretning i Horsens, så håber jeg ikke at de har betalt

Europark er et mafiaforetagende , så nu får jeg nok en bagvaskelses-/injuriesag på halsen

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-10-11 20:20

Citat
Jeg håber der kom renter på og du fik lov at beholde dem.

Desværre nej, det er jo ellers sådan at de utrakorte lån, f.eks. når børshandlere "lige skal låne 100 millioner" en halv dags tid koster kassen i renter.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 11-10-11 22:53

Citat
Derefter sendte jeg en klage til FDM, som gerne ville føre en sag mod Europark, hvis Europark ville trække mig i retten. Jeg betalte ikke afgiften

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Gad vide? hvornår Stat/ Kommune slæber Europark i retten.
(Men de kan vel heller ikke komme i KONTAKT med dem?????????)
Findes der et mere råddent og penge-grisk firma, der arbejder for det Offentlige/
MÅSKE ROCKERE
Bortset fra SKAT, og de er endda ikke så langt fremme med trusler og andet.
Bare en *venlig* hilsen...at betale!!!

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 11-10-11 22:56

Citat
Desværre nej, det er jo ellers sådan at de utrakorte lån

Sikker på det ikke var for 35 år siden, der fik jeg også et beløb ind
på min lærling konto, og det kunne ikke være på udskriften - dengang
men det skulle Banken sg_ hurtig rette...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-10-11 05:14

Citat
Bortset fra SKAT, og de er endda ikke så langt fremme med trusler og andet.
Bare en *venlig* hilsen...at betale!!!

De behøver heller ikke at bruge trusler da de bogstaveligt talt sidder på folks penge, når nogen skylder for f.eks bøder bliver det kort og godt trukket fra det beløb folk evt. skulle have tilbage.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 12-10-11 11:19

Citat
Kære politikere. Stop EUROPARK nu

... i sidste ende er det vel brugerne (Køberne)
der bestemmer hvem der skal kontrollere parkeringspladserne,
(så længe der stadig findes alternativer)

hvis alle brugere, gav butiksindehaverne beskeden
'jeg handler ikke her før i har skiftet Europark ud'
så ville der ikke gå langtid før Europark var udskiftet,

så kære med-Kandu'er,.. det er bare at gå i gang,...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-10-11 16:07

Jeg var hos computer-city og købte lidt småting for et stykke tid siden
Udenfor stod min lille stakkels bil og fik en seddel med en parkeringsafgift.
Jeg strøg ind til reklamationsafdelingen og fablede om at fortælle alle mine venner på internettet, at det ikke kunne betale sig at handle hos Computer-city.
Altså hvis der oveni handlen skulle betales ekstra 500 kr. for at holde på butikkens egen parkeringsplads...............................................han tog min seddel og sagde at jeg ikke skulle tænke mere på den afgift.
Det gør jeg så heller ikke og der kom ikke nogen rykkere.

Ps. Nu har jeg købt en automatisk parkeringsskive.

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 12-10-11 16:36

Jeg fik et svar tilbage på et længere brev jeg skrev til Københavns kommune, vej og park/parkering København.
De skrev at kommunen intet havde at gøre med Europark, da de udelukkende opererer på private grunde. Så de har slet ikke hyret dem, eller har noget som helst at gøre med dem. Så længe de overholder loven, så er der intet kommunen kan gøre ved det.
Men det er meget tydeligt at brevet bar kræftigt præg af at de var enige med mig i at de vist ikke havde rent mel i posen. Men det kunne de jo ikke skrive

Jeg fandt iøvrigt denne artikel:

http://www.dr.dk/DR1/kontant/2003/02/13/115400.htm

Butikker, der laver en parkeringsaftale med for eksempel Europark, kan nemlig selv stikke en del af fortjenesten fra afgifterne i lommen.
Forhandler sig til aggressive p-vagter
Hvis butiksejeren indvilliger i at lade parkeringsvagterne være ekstra aggressive og hurtige til at skrive bøderne ud, så kan han faktisk få en femtedel - 100 ud af de 510 kroner - selv.
I nogle tilfælde endda endnu mere, viser Kontants research.

For satan noget svineri. Man skulle offentligøre en artikel over hvilke butikker der laver den slags kriminalitet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-10-11 16:48

Citat
For satan noget svineri. Man skulle offentligøre en artikel over hvilke butikker der laver den slags kriminalitet.

Husk at lave denne liste som et spørgsmål eller lign. - Så kan de ikke komme efter dig.

Godkendelse af svar
Fra : kartoffel88

Dato : 14-10-11 12:34

Tak for svaret olarsen.