/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
IP telefoni med Siemens Gigaset S68H
Fra : erling_l
Vist : 654 gange
300 point
Dato : 09-10-11 22:36

Jeg har tidligere haft profiber bredbånd, og har nu igen fået det installeret. Jeg har fået det sat op- IP adresse, password og login skulle gerne være rigtig - og jeg kan både ringe fra telefonerne, ligesom jeg kan ringe til dem. Men jeg har overhovedet inden lyd (hverken i modtagerende eller i røret).

Umiddelbart kan jeg ikke rigtigt se nogen fejlopsætning - men det virker altså bare ikke

Nogen gode ideer?

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 10-10-11 08:44

Hej Erling
Jeg har en del bøwl som ligner dette.
Siemens gigaset og Ip telefoni fra Waoo (profiber). Jeg resetter det hele og registrerer rørene, til basen. Ringer til detfra mobil alt virker. Eter en tid ringer telefonen, men der er ingen at høre. Til tider får jeg at vide at jeg har været til at høre i den anden ende. Jeg kan ikke se routeren har nogen problemer, masser af calls registreret få missede calls. Jeg må tro det er nettet der har et problem. Jeg har gennen tiden prøvet at få dem til at lave vis nr. men det er ikke lykkedes for dem. jeg er blevet ringet op og fået at vide at nu virker det, men nej. Routeren viser intet nr. i listerne for indkommende calls. Dette er med garanti en fejl i waoo serveren. Men det er umuligt at ringe til nogen der forstår dette, dem der tager telefonen(efter lang tids venten) har ikke den viden der skal til for at forstå problemet. Skriver man, svarer de ikke. Selv har jeg en god IP uddannelse bag mig.
Det er lige før man ønsker sig en gammeldags telefoncentral tilbage, selv om jeg mener at lys er sagen. Jeg vil prøve at sende dem en mail igen med vores problemer, det er synd at et ellers godt net skal lide under denne mangel på vidende teknikere.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 10-10-11 20:06

Lad endelig høre, hvis du får noget tilbage. Jeg har en tidligere kollega, som jeg tidligere har brugt. Må se, om jeg kan lokke lidt med ham :)