/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Censur = Berlusconi ??
Fra : Cimbombom
Vist : 483 gange
20 point
Dato : 08-10-11 14:00

jeg blev helt chokeret da jeg læste det.

nu vil Silvio Berlusconi regeringen vedtage en ny "offentlighedslov" = "censurlov".

er de Italienske borgere ved at miste deres ytringsfrihed..

( http://www.information.dk/281560 )

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 08-10-11 14:04

Hvordan kan det chokere dig Cimbombom ?.
Når jeg ved hvad den mand står for og har lavet af ulykker i det land.
Den mand er farlig.
alan57

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 30 point
Dato : 08-10-11 14:37

Berlusconi er så'n en slags italiensk Superman, han har bare lavet mottoet om fra “Truth, justice and the American way" til "Untruth, injustice and the Berlusconi way".

Det her er bare hans nyeste model til at beskytte sig mod enhver form for kritik, retsvæsenet har han for længst trynet, parlamenstmedlemmerne køber han, og nu bind for munden på medier (dem han ikke ejer er ikke problemet) og offentligheden.

Måske bliver han den næste pave, når han er færdig med at lege præsident

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-10-11 15:27

Så er de endelig samlet.Kandu`s tre faste venstrefløjds-aktivister,som perler på en snor:
Cimbombom - alan57 - vagnr.

Citat
jeg blev helt chokeret da jeg læste det.

Så har du ikke fulgt den Italienske historie,særlig nøje.Sådan kører det i Italien,og sådan vil de tilsyneladende,helst ha`det.Jeg husker da,fra min ungdomstid,at en Italiensk regering,sjældent holdt mere en een kvartal.
Italiens styreform,bliver sikkert bestemt på Sicilien.(Mafien).Og sådan har det været i årtier.
De har også haft stormagtsdrømme (Mussolini),hvor de okkuperede store dele af Nord-Afrika og Albanien.
Italienerne er/var gode til Spaghettiwesterns og unikke biler.Resten skal vist forbigås i tavshed.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-10-11 15:33

Ah, mosebaek, du glemmer da helt hvor gode italienerne er til vin, mad og kvinder, vejret er også bedre der.

Jeg hævder altid, at da vores forfædre udvandrede fra Afrika, var det dem der ikke kunne læse, der gik forbi skiltet hvor der stod ALPERNE.!

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 08-10-11 18:40

Man skal da have været meget uopmærksom (i Søvn) og langt under omgivelsernes niveau (sal) for at kunne overraskes over noget fra den lille italienske spradebasses side. Selv for en borgerlig er han langt ude over enhver anstændigheds grænser.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-10-11 21:41

Han er også langt fra "min kop te".

Det må efterhånden være pinlig for befolkningen,at se hans media stunts.Selvom de efterhånden må være vant til lidt af hvert.Såsom en eks ministerpræsident (Aldo Moro),fundet myrdet i bagerummet i en bil.Højtstående politi-folk,anklaget for mord og korruption.Nej,de har ikke haft det nemt....

M.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 09-10-11 00:44

ups dal ikke sal

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-10-11 07:10

Jeg undrede mig, gættede på (dal), s og d ligger jo ved siden af hinanden.

Tvivler på bemeldte herre er overrasket, selv ferieministeren nåede vel at opdage det

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 09-10-11 12:14

Demokratiet i Italien har aldrig været noget at prale af, men denne mand er godt nok landt ude og at han er gode venner med Putin kommer ikke bag på mig, for dem har demokratiet kun været et middel til at få magten for derefter at kunne begrænses for havde de kunne fjerne det med et snuptag havde de lavet det om, men det skal gøres lidt efter lidt så befolkningen ikke opdager det før det er for sent og af samme grund skal vi også passe på hvor meget vi ødelægger lov efter lov.
alan57

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 09-10-11 13:07

alan57 jeg vil mene at rusland er endu mindre demokratisk end italien, fordi at retssystemet ikke fungerer neutralt i rusland. så en uskyldig person kan risikerer at få en dom.

Godkendelse af svar
Fra : Cimbombom

Dato : 09-10-11 13:39

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-10-11 14:42

Selv tak, cimbombom, bror lusk er nok ikke spor bekymret

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 10-10-11 07:13

Jeg er enig Cimbombom, Rusland er værre men at netop disse to mænd kommer så godt ud af det sammen er ikke noget tilfælde, de regere på samme måde og bliver riger hele tiden pga: at de går mere op i sig selv end deres befolkning.
alan57

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 10-10-11 10:11

Nåede hun overhovedet at møde ham? Så må det være fordi hun ferierede på Sicilien!