/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Galdesten
Fra : lenemd01
Vist : 3684 gange
20 point
Dato : 08-10-11 12:28

Har nogen erfaring med alternative metoder til at slippe af med galdesten. Har hørt om Resium, men ved ikke om det kan virke, så stenene bliver opløst ?? og hvor lang tid man skal tage det ?

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 08-10-11 14:57

JEG HAR HØRT OM EN KUR, HVOR MAN FØRST FASTER, DEREFTER LEVER KUN AF FLYDENDE
KOST, SÅ SOM KÅLSUPPE MM. SAMMEN MED EN MASSE HVIDLØG.

EFTER AT VÆRE "RENSET UD" DRIKKER MAN 2-3 DL OLIE, SOM SÅ SKULLE FÅ GALDEBLÆREN
TIL AT ÅBNE SIG OG "DRIVE" STENEN MED UD.

MEN HVIS STENEN ER ALT FOR STOR, KAN DER VÆRE PROBLEMER MED, AT DEN KAN KOMME
UD AF GALDEÅBNINGEN.

PRØV AT SLÅ OP PÅ NOGET MED JULIAN WÖLDANS KUR FRA SVERIGE, JEG VED IKKE
OM NAVNET ER STAVET KORREKT.

JEG TROR DET ER EN FRA SILKEBORG EGNEN, DER HAR TAGET DET OP.

MVH AG112

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 08-10-11 15:20

Ja, jeg har, men har ikke tid lige nu vender tilbage til dig.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 08-10-11 16:37

Her er en opskrift som jeg har prøvet, eller næsten, for jeg har et par vigtige tilføjelser.
I dagene inden drikker du en masse æblejuice, det blødgør stenene, så det ikke gør ondt, når de passere.
1 cup er en kvart liter eller 2,5 dl.
Hvis du ikke kan lide smagen af salt eller olie/juice blandingen kan du uden problemer sippe lidt vand og det er nok også godt for tænderne at skylle munden med vand efter juicen.
Det er en god ide at printe opskriften ud, eller skrive den ned, så du ikke skal bruge tid på at søge efter den.
For at gøre smagen bedre kan du isteden for kun grapefrugt blande lidt appelsinsaft i. Oilen kan også være noget andet, det behøver ikke at være olivenolie, jeg fx også prøvet med hempolie, men sørg for at det du bruger er en god kvalitet.
Det med at ligge helt stille de første 20 min er meget vigtigt, og at liggr på højre side er også en god ide, men du kan også ligge på ryggen. Det er også vigtigt, at du følger tiderne slavisk. Sørg for at tisse af inden du starter indtagelsen for sengetid og om morgenen hold dig i nærheden af et toilet i flere timer, da der kan komme flere "hurtige" besøg efter hinanden. Epsom salt udvider passagen så det ikke gør ondt.
Hun skriver at hvis du har haft diarre behøver du ikke tage den sidste 4 del af epsomjuicen, men det er hendes omfortolkning af den originale Hulda Clark og jeg mener det er meget forkert, fordi der en risiko for at en sten kan sætte sig fast og det hjælper den sidste portion med til at undgå.
Det er nemlig ikke altid muligt at få alle sten ud ved første kur, da nogle mennesker har mange og skal bruge flere omgange for at få renset dem ud, med mindst 14 dages mellemrum.
Hvis der kommer en masse små hvide "gryn" ud er det også rigtigt godt.

Prøv at se nogle af de mange videoer på youtube så du bliver fortrolig med fremgangsmåden

Ps. min egen erfaring er at jeg har prøvet det to gange, Årsagen til mit forsøg var at jeg havde ondt og tit kastede op, det stoppede efter kuren. Første gang da jeg var gået iseng og lå helt stille på højre side kunne jeg bare mærke en masse bevægelse "som mamorkugler der pludselig trillede", så jeg vidste at det virkede.. Om morgenen kom der en 20-25 grønne sten ud, 2 større end marmorkugler men de fleste 1/4 af en marmorkugle eller mindre. Et halvt år efter prøvede jeg igen, men der kom kun meget lidt og det var blødt, men der kom tilgengæld en masse "hvide gryn"

[CITAThttp://www.astrodreamadvisor.com/Body_LivFlush.html][/CITAT]

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 08-10-11 16:38

Detv ser ikke ud til at linket til opskriften virker,
prøver igen:

http://www.astrodreamadvisor.com/Body_LivFlush.html

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 08-10-11 16:52

Og forresten glemte, at for at undgå smagen kan du bruge et eller to tykke sugerør.

http://curezone.com/cleanse/liver/huldas_recipe.asp

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 08-10-11 19:57

Selv Læger kan gøre underværker..

Kommentar
Fra : jomo

Dato : 08-10-11 21:22

Hej jeg har drukket 4 halve liter resium,og har døjet meget med Gallesten og har ikke kundet spise forskellige blandt andet Oksekød ,nu spiser jeg alt og mærker ikke gallesten mere resium er godt V H J F J.

Kommentar
Fra : lenemd01

Dato : 08-10-11 23:31

Hej, tak til jer alle for kommentarer og gode råd.
Jomo: ved du om Resium opløser galdestenene ?? og drikker du resium "hele tiden" eller kun når du får smerter ??

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 09-10-11 07:31

Jeg har med stort held brugt flg. metode:

Mælkebøttete.

Kan købes i Matas. Teen indeholder alle dele af planten.

Kog te. 1 topteskefuld mælkebøtte til 1/4 l vand. Koges op og trækker 15 min. Sies.

Drikkes i små slurke halvdelen før og halvdelen efter morgenmaden. Jeg har nu altid drukket det hele inden maden.

Den lugter og smager grimt, men den hjælper. Jeg tager en kur engang imellem når stenene generer mig lidt for meget. Det er nu heldigvis snart længe siden.

Denne kur er både billig, nem og effektiv.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 09-10-11 15:14

på hospitlalerne knuser de nyre-og galdesten i dag med ultralyd, var det noget?

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : lenemd01

Dato : 09-10-11 16:42

hej Jensviggo:
Er det ikke kun nyresten der knuses med ultralyd eller ???
Jeg har hørt at der ofte er komplikationer med operation, så alternativ behandling, der kan hjælpe, vil jeg prøve først, men det kan da blive nødvendigt med kniven ....

Kommentar
Fra : jomo

Dato : 09-10-11 19:35

Hej jeg kan ikke svare dig på om stenene forsvinder men det gør smerterne i hvert fald,jeg bruger ikke Resium mere, men har det dersom smerten kommer igen,så held og lykke med det. V H Jomo.
det er omkring en måned siden jeg har brugt Resium.og ca 3 Måneder siden at jeg begyndte at bruge detså ca brugt en måned inden det virkede.

Kommentar
Fra : lenemd01

Dato : 10-10-11 10:15

Tak for alle svar. Jeg vil også prøve mælkebøttete.
Det ville være rart at vide om noget af det kan opløse og fjerne galdestenene.
Ved nogen af jer, hvor store sten, der kan passere i galdegangene, for ellers er det måske lidt af en risiko, at prøve at drive stenene ud, hvis de er for store, og kiler sig fast i gangene ??

Kommentar
Fra : lenemd01

Dato : 10-10-11 10:24

Ved også godt, at lægen nok har svarene på str. m.m., men de har ofte så travlt, og har ikke tjek på alternative metoder ...

Accepteret svar
Fra : mulberry

Modtaget 20 point
Dato : 12-10-11 09:26

Som du kan høre i den you tubevideo jeg sendte link, så udvider epsom saltet passagen, og det var også derfor jeg satte mig imod at den der med at man ikke behøver at tage den sidste portion epson salt, hvis man har fået diarre som følge af olie-juice blandingen, og dermed stenene ud, da det er bedst at være helt sikker på at der ikke lige skulle følge mere med og det så ikke kan komme igennem eller det måske gør ondt når det passere. som du kan se et af ce andre link jeg sendte, så var der en der havde fået en sten ud der var 3,2cm lang med h. clark metoden. Hvis du slår op på y-tube så er der et hav af videoer der viser processen og de sten der kom ud og dermed deres mængde og størrelse. Hvis du er bange for at prøve så kan det naturligvis ikke anbefales.
Og mælkebøtte er god til at rense leveren, især hvis du spiser friske blade rå i salat, smager som rukula, og stængler er de bedste, men det er nok bedst at blende dem i en smoothie, men hvis du står i en akut situation så det nok ikke nok.

Kommentar
Fra : lenemd01

Dato : 12-10-11 11:06

Hej Mulberry, tak, jeg har lige igen gennemset linkene. Jeg vil printe opskriften ud (der er nogle få ord jeg ikke forstår og skal oversætte), og bagefter studere YouTube. Jeg tror, jeg vil prøve, og det med Epson salt der udvider gangene lyder perfekt, for det ville jo være dumt at få nogle sten til at sidde fast undervejs. Er du alternativ behandler eller er du som jeg "bare interesseret" i alternativ behandling ?

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 12-10-11 16:04

Nej, jeg er ikke behandler.
Jeg hørte om metoden fra en der underviser på Skandinaviens Yoga og Meditationsskole, som havde prøvet den og fortalte om det. Da jeg senere oplevede symptomer kom jeg i tanke om det og researchede på You-tube, hvor jeg fandt en, der hed Craig Brock der havde lavet en letforståelig udgave af H. Clark metoden, som jeg printede ud og prøvede. Men han har ikke en side mere og jeg kunne ikke give link til den, men kun nogle, der kom tæt på, og dermed alle mine kommentare til den.
Jeg har dyrket lidt Raw Food på det seneste og dermed kender jeg til mælkebøtternes gode virkning på leveren.

Godkendelse af svar
Fra : lenemd01

Dato : 16-10-11 13:48

Tak for svaret mulberry. Jeg prøver ...