/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bogstaver på tastatur
Fra : clou
Vist : 535 gange
345 point
Dato : 07-10-11 15:48

Kære alle

Sidder og hjælper min veninde med hendes pc, som er en gammel bærbar (IB Thinkpad) der er tasturet ved nogle af bogstaverne delt op i 2, feks når hun vil skrive et L så skriver den et mærkeligt 3 tal, det er galt med flere af tasterne der er opdelt.

Hun er sikkert kommet til at trykke på et par taster der har aktiveret de andre, men hun aner ikke hvailke det drejer sig om.

Håber der er hjælp at hente, så vi kan komme videre

På forhånd tak!

Clou

Kommentar
Fra : clou

Dato : 07-10-11 15:48

Der skulle stå IBM

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-10-11 16:37

Der må være en FN tast hvor man kan slå dobbelt funktionen fra og komme tilbage til standard tast.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-10-11 16:56

Noget tyder på at der IKKE er installeret tastaturlayout der passer til tastaturet.....

Så enten er maskinen ikke dansk eller styresystemet er ikke....

Kommentar
Fra : clou

Dato : 07-10-11 16:57

Har prøvet Fn tasten og samtlige andre taster der har en blå firkant, men det hjælper ikke, der er ikke blå rundt om eller på de dobbeltfelter på tastaturet.

Hun mener selv at det er Ctrl tasten og 1 tast mere, men kan ikke huske det - og jeg synes jeg har været alle tasterne rundt - uden held

Clou

Kommentar
Fra : clou

Dato : 07-10-11 16:58

Det er en ældgammel computer som har kørt upåklageligt indtil en gang i sidste uge

Clou

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 172 point
Dato : 07-10-11 17:10

Prøv og tryk på [Fn]+Num Lock

Godkendelse af svar
Fra : clou

Dato : 07-10-11 17:26

Tak for svaret webnoob, men ikke lige Fn og num lock - brugte ctrl + skift + num lock, så lykkedes det, men tak for forslaget, havde ikke tænkt på det.

Clou