/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Der er da ikke noget løftebrud?
Fra : kartoffel88
Vist : 1718 gange
60 point
Dato : 07-10-11 06:29

Jeg forstår ikke hvorfor alle snakker om løftebrud mht til den nye regering?
De fik jo ikke mandater nok til at indføre deres politik som de ville.
Hvad har jeg overset her? Eller er det bare det sædvanlige brok fra taberne?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-10-11 07:08

"(Eller er det) bare det sædvanlige brok fra taberne?"

Hørte lige Hans Engell sige, at 13-timers debatten i går kunne have været klaret på en time, hvis de ikke havde gentaget sig selv i det uendelige. Vi holdt kun til det ½ time, så virkede det som en svikmølle

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-10-11 08:43

Citat
Jeg forstår ikke hvorfor alle snakker om løftebrud mht til den nye regering?

Det er IKKE den nye regering der begår løfte brud - det er S og SF (primært S)

Citat
De fik jo ikke mandater nok til at indføre deres politik som de ville.

Det vidste de da INDEN "løfterne"....

S+SF ville ALDRIG komme i regering uden hjælp - Danmark er IKKE rød og bliver det aldrig igen

Bortset fra det er det jo ikke EEN ting de løber fra - det er ALT

Langt hovedparten af deres politik er "blå" dog med modifikationer der så smadrer grundlaget for at det overhovedet hænger sammen - resten er TOMME ORD....

Accepteret svar
Fra : alan57

Modtaget 60 point
Dato : 07-10-11 10:00

Nej du har ikke overset noget kartoffel88, der er ikke lavet noget løftebrud af S og SF som refi og Ekstra bladet hyler op om, de lader bare som om de ikke kender til noget der hedder flertal det er også noget mærkligt noget at man ikke kan få sin politik igennem når man nu ikke har noget flertal.
Der findes ingen i Danmark der ikke ved hvad der forgår, det er bare sørgeligt at dem der havde magten før ikke kan finde på noget bedre at tale om, det viser bare at det danske folk havde ret i at den gamle regering ikke havde forstand nok til at klare de økonomiske problemer vi står over for.
Da Thor Pedersen stod og sagde at vi snart kunne købe hele verden, skulle han havde brugt nogle af alle de penge til at spare op til hårde tider alle ved at når noget går op vil det på et tidspunkt også gå ned igen sådan er det og sådan har det altid været, eller efter gode tider kommer dårlige tider og istedet for at give skattelettelser som er enorm dyre og som næsten ingen( undtagen dem der har nok i forvejen) vil komme til at mærke alligevel skulle han havde sparet og indvesteret disse penge for dem kunne vi godt havde brugt nu.
Det de kalder løftebrud er bare fordi at man må give indrømmelser til de Radikale så de kunne danne en ny regering, efter min ringe mening skulle man ikke fra S og SF havde givet dem så meget som de åbentbart har gjort, men igen det er jo let nok for mig at sige for jeg kender jo ikke til hvad der er foregået bag de lukkede døre.
Jeg glæder mig bare over at vi nu har fået en anden/ny regering og jeg glæder mig også over at der er så mange unge i den.
alan57

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 07-10-11 10:09

Det er løftebrud, hvis man har 90 mandater og ikke gennemfører, det man lovede inden valget, og ligeledes hvis man ikke stemmer for det, man selv har sagt og foreslået inden valget, hvis det ikke hænger sammen med andre forslag.
Skal man lave kompromiser bliver det jo altid en mærkelig politik, der ikke viser helheden i regeringens meninger.
Det største problem vi har pt. er at Radikales politik gennemføres nu, i stedet for den såkaldte røde side.
Ang. åbningsdebatten er det jo masse syge spørgsmål de borgerlige stillede, de har jo alle læst det de vil om regeringens planer.
Man kan jo gå ind på partiernes hjemme sider os se hvad de står for. Men det sikreste er jo at se hvilke forslag de enkelte partier har stemt ja til gennem tiderne. Man skal høre meget intens efter hvad de siger og hvad de gør - det er mange gange meget forskel på.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-10-11 10:20

Den gamle regering holdt som bekendt ALTID ALLE sine løfter, alle store sger skulle varsles inde et valg og gennemføres i næste valgperiode, det er sådan det var, ik' refi???

TV2 blev privatiseret inden for 100 dage??? Nu skal vi fan'me til at betale licens til lortet, ikke bare en forhøjelse af den alm. licens, men med krav (til alle med alm TV-antenne) on nyt grej, nyt abonnement hos en eller anden udbyder, der så får flere penge i kassen end TV2.

DONG er som bekendt også blevet privatiseret, IC4-togene er blevet stoppet, efterlønnen bevaret, vi har ikke fået en kommunalreform, og skattelettelserne til de rigeste er (næsten) fuldt finansieret af de fattige, de tre gange så mange der nu betaler topskat (fordi grænserne ikke steg med lønudviklingen), og endelig gælden, der næste år vil stige med mindst 50 kr dag for alle danskere, spædbørn som oldinge.

HURRAAAAAAAH hvor det gik med Fogh og vikaren.

Men selvfølgelig, havde blå blok vundet denne gang, havde åbningsdebatten været ligeså uinteresssant og sandkasseagtig, bare med modsat fortegn

Og så lige et link til en fornuftig artikel fra, af alle, Asger Aamund

http://www.b.dk/kommentarer/kamaeleon-i-broget-landskab

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 07-10-11 10:23

Jeg syntes lige dem der kritiserer så meget lige skal se denne hjemmeside og læse lidt om den enkelte.
Jeg forstår ikke at man kan være valbar når man har lavet noget, det kunne Sass Larsen da ikke.
Mange af de højreorienterede politikere er jo nogen der kun tænker på sig selv og de andre kapitalister, så enkelt kan det siges.

http://forbryderalbum.dk/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-10-11 10:34

Citat
Nu skal vi fan'me til at betale licens til lortet

Nej da - du lader bare være med at se "lortet"

Sagen er at vi har fået "nye navne" på en stadig "blå regering"

Betalingen var blot lidt "fedtafgifter" og en mur om folk der følte sig indelukket i forvejen

Du vil ALDRIG få "rød politik" i DK igen - den tid er forbi.

Først gang man prøver på noget i den retning vælter regeringen - flertallet er allerede væk

Hovedparten af dem der stemte "rødt" føler sig godt og grundigt taget i r....

"Man" havde håbet på EL ville bakke op om alt, men det sker ikke og da RV sidder i regering (læs på magten) vil "forlig" med EL aldrig komme på tale - så en af dem må æde et nederlag....

2012 bliver nyt valgår

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-10-11 10:41

http://forbryderalbum.dk/

Forlaget Solidaritet

Ja - det siger jo alt

Lad os trykke nogle flere penge og give alle 1 million ( også alle "gæster" i landet) - leve "friheden"

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-10-11 11:03

Een af de store standpunkts-ændringer,fra Mister Søvndal er CIA undersøgelsen.
Nu er den pludselig uinteressant......en kovending,der er til at føle på.

Ellers mener jeg disse "gallop" målinger,er ren plat/pop.Med så to næsten lige store blokke i Folketinget,vil enhver nydannet regering,komme i mindretal,"på papiret".Sådan er vi vælgere jo.

Citat
Men selvfølgelig, havde blå blok vundet denne gang, havde åbningsdebatten været ligeså uinteresssant og sandkasseagtig, bare med modsat fortegn

Her må jeg gi` vagnr fuldstændig ret.

M.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 07-10-11 13:30

Typisk refi, bare ordet Solidaritet må få det til at løbe koldt ned af ryggen ikke?.
Mange af de ting der bliver beskrevet er faktisk rigtigt, men det betyder ikke noget når det er den side af salen der gør det, det var det samme med Schlytter regeringen der røg den ene efter den anden i svinget også pga: sådanne ting og det burde have advaret den danske befolkning, men vores hukommelse er åbentbart alt for kort.
alan57

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-10-11 13:49

Citat
bare ordet Solidaritet må få det til at løbe koldt ned af ryggen ikke?.

Hvor har du ret

Meningen er nemlig IKKE at være solidarisk....

Det er KUN dem der har mindre der vil have mere

Det er som at hælde vand i en ½ flaske whisky - det giver en fuld flaske - men indholdet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-10-11 13:51

PS....

Hvad folk laver PRIVAT behøver IKKE have noget med deres arbejde at gøre

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 07-10-11 15:13

Citat
Jeg forstår ikke hvorfor alle snakker om løftebrud mht til den nye regering?
De fik jo ikke mandater nok til at indføre deres politik som de ville

Du har helt ret - kartoffel88-
ingen af partierne fik flertal,.. og kan derfor ikke gennemføre den politik de ønsker,
derfor må det nødvendigvis blive et kompromis,

et kompromis,... vil sige at ingen får alle ønsker opfyldt,
alle involverede parter må bøje sig og indgå forlig,

præcis som i de fleste danske hjem,
her er man nød til at indrette sig efter hinanden hvis familien skal fungere,

det er der desværre mange fra blå blok der absolut ikke vil indrømme,
når de nu sidder i opposition,...

Før valget,.. forstod 'blå blok' det udmærket,....

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 07-10-11 15:20

Hvis hele Danmark stemte på samme parti, fik de sandsynligvis deres politik gennemført,
til gengæld ville det være uudholdeligt at leve under,
for modstanderne af denne politik,

som det er nu,.. er det tåeligt for flertallet,
bare tag et kig på de få lande der stadig har diktatur,.............................

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 07-10-11 16:12

det er ingen løfte brud, den nye regering består af S-SF-R + EL som støtte parti. det er jo klart at alle partierne ikke kan gennemfører alt deres politik.

men håber at R & EL får gennemført så meget værdi og socialpolitik som muligt, når de nu ikke er 100% enige om den økonomiskepolitik.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 07-10-11 16:15

Citat
bare tag et kig på de få lande der stadig har diktatur

eeh skulle der ikke stå : de mange lande ? der er også mange som har indirekte diktatur

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 07-10-11 21:13

Vi gjorde det !!!! Sagde Helle -og glemte resten af sætningen (vi tog så eftertrykkeligt røven på vores vælgere)

Det gjorde de ik';

Millionærskat
Bankskat.
Boligpakke.
Efterløn.
12 min.
Rulle børnechecken tilbage
CIA undersøgelser

Det gjorde de;

Afgifter på børnefødselsdage, benzin, sukker, fedt, el,alkohol tobak, betalingsring diesel og fyringsolieolie, betalingsring, endnu mere EU + 500 andre ting. Altså, alle de ting, som gør den almene dansker fattigere.

Jo jo, DE GJORDE DET !!!................ De tog nemlig røven på den almene dansker.

Og ifølge dagens "gallopundersøgelser" ville S.R.SF. heller ikke have et flertal.

HH.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-10-11 23:26

Jeg kan ikke tælle, hvor mange gange jeg under valgkampen hørte Helle, Villy m. fl. (men ingen rag´duíkale, selv) sige, at betingelsen for at stoppe efterlønfjernelsen var, at der efter valget var 90 stemmer imod den aftalte forringelse af ordningen, og at valget var en slags folkeaftemning for eller imod.

Når der nu ikke er 90 folketingsmedlemmer, der vil fjerne efterlønsforringelsen, har efterlønstilhængerne ikke mulighed for at ændre det, og vælgerne opfattede det tydeligvis ikke som et tilstrækkeligt centralt og vigtigt punkt.

Så her opfylder SSF til fulde deres valgløfter, nemlig ikke gøre noget hvis de ikke har mandater til det!

Det viirker ynkeligt at blive ved med at køre på efterlønnen som tema for et løftebrud. Noget tilsvarende gælder for de fleste af de øvrige punkter.

Det gamle ord, "hvor intet er har selv kejseren tabt sin ret" gælder ubetinget, når man ikke har flertal i tinget.

Og hvis solidaritet er et udtryk "der bare er for belastet" kan man prøve at erstatte det med "Lige muligheder for børn, uanset forældrennes sociale/familiemæssige/økonmiske baggrund".

Hvis det også skurrer i ørerne, har man samtidig sagt nej til, at vi nogensinde igen skal begynde at kravle op ad den globale rangstige, som vi længe bare har rutsjet ned ad

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-10-11 07:16

Citat
Det viirker ynkeligt at blive ved med at køre på efterlønnen som tema for et løftebrud. Noget tilsvarende gælder for de fleste af de øvrige punkter.

Og dem er der MANGE af - og det vil fortsætte....

Næh du....

Det ynkelige består blot af at man vil gøre ALT for at få en "ny bil" og så er det ligegyldigt om alt det man er valgt på kan gennemføres - blot tilnærmelsesvis

Er det endnu ikke gået op for S SF at de TABTE valget

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 08-10-11 08:57

Det er da altid noget at de har forlænget dagpengeperioden midlertdigt, med et halvt år.

Det irritererer vel også de blå? Altså at nogle børnefamilier ikke bliver sat på gaden lige nu.
De er jo selv ude om det. De kunne jo bare have taget en uddannelse og iøvrigt tage sig sammen. Man skal yde for at nyde, ellers er det bare ud på gaden med alle børnene, og så kan i ellers rode i skraldespandende efter mad.

Bumserne der går rundt på gaden skal heller ikke have hjælp. De har selv valgt det. De har selv valgt at blive misbrugt som børn, eller selv valgt at miste hele deres familie i en ulykke, eller selv valgt at blive banket synd og sammen af deres far gennem hele livet, eller selv valgt at blive svigtet som barn osv. Nu må de lige tage sig sammen.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-10-11 09:26

"Bumserne der går rundt på gaden skal heller ikke have hjælp. De har selv valgt det. De har selv valgt at blive misbrugt som børn, eller selv valgt at miste hele deres familie i en ulykke, eller selv valgt at blive banket synd og sammen af deres far gennem hele livet, eller selv valgt at blive svigtet som barn osv. Nu må de lige tage sig sammen."

kartoffel88, du begynder virkelig at forstå de blås egocentrerede holdninger, jeg klarer mig fint, det kan de andre da også bare gøre

Det er sikkert bare dovenskab, der gør at næsten ingen børn af enlige mødre, socialt udsatte mv får en god uddannelse, de må bare tage sig sammen!

Som nævnt tdiligere, VKO-flertalsregeringen lavede masser af løftebrud, efterlønnen som noget af det værste, selv om de hele tiden havde 90 mandater i ryggen.

Situationen nu er en helt anden, regeringen vil ofte skulle hente flertal uden for egne rækker, Margrethe Vestager kan nemlig ikke bare bestikkes med en ældrecheck eller en grænsebom til at sælge arvesølvet=kernevælgernes interesser!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-10-11 10:23

Okay,så lad os ta`een mere i den lange række:

http://ttv.tv2.dk/index.php?side=122

Når jeg får tid,vil jeg prøve at udarbejde en "katalog" over "standpunktsændringer" (for at sige det pænt) fra før valg til efter valg.
Det må blive en taknemmelig opgave.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-10-11 10:39

Men ellers vil jeg nok mene,at en tråd som denne,er ren mudderkastning. Æh bæ.....

Selvfølgelig blev der også lavet fejl,under VK+O.

Det der forbavser mig mest,med den nye regering,er hurtigheden hvormed de fraviger egne (bastante) mål.

Men som refi skriver,nu har de jo opnået at blive Audi/BMW ejer...... så op i ..... med troværdigheden.
En strøtanke:Gad vist om Ole Sohn,er forpligtiget til at køre Lada.

M.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 08-10-11 14:00

Hvis den nye regering laver blå politik refi, hvorfor råber i blå så meget op?.
I skulle jo fejer det og det gør i ikke, derfor ved jeg at vi er på rette vej og hurra for det.
alan57

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 08-10-11 17:38

Mosebaek.

Hvis du vil aflæse standpunktsændring, er der mange ting der skal tages i betragtning.
Du skal så sammenligne hvad man har stemt for og sammenligne med deres partiprogram, man kan jo ikke gå ud fra hvad der gennemføres, da dette er afhængig af mandat antal sturdehandler mv.
Desuden kan nogle få standpunktsændringer også forsvares med at tiderne ændrer sig til andre situationer.
Vi ved jo ikke hvad der nogle gange ligger til grund, hvis man bliver truet f.esk. kan det jo påvirke udfaldet at tilskyndelser. (Som eksempel)

Så du vil få svært ved at lave en liste, brug ikke tid på sådan noget teoretisk pjat, men glæd dig over hvad der bliver godt efter gennemførselen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-10-11 20:28

Citat
Hvis den nye regering laver blå politik refi, hvorfor råber i blå så meget op?.

Find lige det spørgsmål hvor "vi" råber op.....

De ENESTE der råber op er de "røde" i et forsøg på at retfærdiggøre sig selv (at de stemte på taberpartier)

99% af ALLE politiske spørgsmål på Kandu er skrevet at RØDE vælgere

De "blå" er skam stadig glade - de kan køre i deres egne BMWer

De nyder ikke at skulle stå til ansvar for alle de dårligdomme der nu falder over Danmark....

Men tag ikke fejl - de er KLAR med dags varsel til at rette op på tingene igen igen

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 09-10-11 12:02

Du har da ikke bestilt andet end at hyle op siden vi fik en ny regering refi, så var der det ene galt så var der det andet galt og jeg tager ikke fejl jeg ved at de er klar med dags varsel, det skal de jo de er politikere.
Nej jeg tror nu at der er noget andet galt og her mener jeg dig refi for du ved hvis ikke rigtigt hvor du høre til politisk derfor er alt hvad du skriver uden nerve, det er bare den måde du gør det på og hvorfor du er som en vejrhane ved jeg ikke og jeg er også ligeglad fordi det rager ikke mig.
alan57

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-10-11 12:47

Grunden til hyleriet fra de blå er jo, at de nu ikke har frit slag til at mele deres egen kage, tørre tabene af på de svage, så det er derfor

"de er KLAR med dags varsel til at" malke samfundet og mele deres egen kage "gen igen"

Men hvad rager det MIG hvordan de andre har det, bare jeg kan købe en større bimmer for min skattefrie fortjeneste, taber jeg tørrer jeg det af på banken, der tørrer det af på de fattigste kunder, eller banken gør ned, så staten betaler gildet!

Ægte blå solidaritet

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-10-11 15:27

Citat
Grunden til hyleriet fra de blå er jo, at de nu ikke har frit slag til at mele deres egen kage, tørre tabene af på de svage, så det er derfor

Åhh.... som det er trættende at høre den evige sang om de åh så rige fra blå blok,og lige så fattige fra rød.
Er det virkelig ikke gået op for de tre røde musketerer her på Kandu,at man ikke længere kan klassificere folk efter indkomst og status symboler.Der er socialistiske millionærer (hvis de vil indrømme det),såvel som der er lavindkomst grupper,der stemmer blåt.Jeg kender mange slagteriarbejdere,der stemmer blå.(En af dem er formand i den lokale venstrevælger forening).Mange håndværkersvende,der er træt af fagforeningstyraniet,stemmer på blå blok.

Jeg læste i et bilblad forleden,at hoved parten af Citroën C5 ejere,er Socialdemokrater.(Skolelærere,læger m.m.,med indkomster i mill.klassen).
Citat
Men hvad rager det MIG hvordan de andre har det, bare jeg kan købe en større bimmer for min skattefrie fortjeneste,

Selv kører jeg glad rundt i min Opel Astra,fra 2004. Med 95.000 km på tælleren.Med en årlig indkomst på ca. 70.000 kr. Men selvfølgelig,"jeg er een af de rige svin,fra blå blok".

Altså,det er jo det rene "bavl",i fyrer af.Det værste af det hele er,at i ved det godt selv.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-10-11 16:02

Sjovt nok, mosebaek, så har jeg masser af gange hørt dig beklage dig over, at HTS ikke er en rigtig sosser, hun er ikke arbejder osv, pg nu skriver du det modsatte, at der er masser af velbjærgede socialdemokrater (og folk længere ude!

Men når du brokker dig over dem allesammen, er det nok fordi du er politisk uenig i mål som velfærd, også for de svage, lige muligheder, også for børnene af de svage osv.

For det ER jo der, først og fremmest, foskellen på de røde og de blå viser sig!

I dag er det ca fem gange så sandsynligt, at børn af en svag familie som 25 årig ikke har fået nogen uddannelse, ud over folkeskolen (nemlig over 50%) som børn af en stærk familie (ca 10%). Som man kunne forvente, er andelen af svage familiers børn der får en uddannelse FALDET under VKO.

Den slags kan virkelig hæve temperaturen på min urin

Og som et af de rige svin fra rød blok må jeg alligevel tilstå, at min Peugeot 206 (familiens eneste bil) er to år ældre end din Astra, og har gået over 150000 km.

Men I slipper ikke for sådan en stor kanon som ejendomsspekulant. Jeg så tilfældigvis en tvangsauktion på en bygning jeg kender, skulle se hvad det var, og kunne, flere år før svindleren blev afsløret, se hvordan han købte en bygning, ½ år senere solgte den videre til et selskab han selv ejede til 50% mere, ½ år efter..... Det tod højst et kvarter at læse tingbogsoplysningerne på ejendommen igennem, så kunne man ikke være i tvivl. Men hele vejen igennem var der banker og kreditforeninger der lånte ham 80% af den nye købesum, så han kunne fortsætte sit luksusliv.

Et forbillede i Brixtofte-klassen for de blå, Brixtofte var jo Løkkes store helt i årevis.

Ikke noget under vores banker er røget på stribe, der er en række direktører der burde stå i gabestok på bytorvene i stedet for at få millionbonusser! Ikke fordi jeg har noget imod en rimelig bonus for veludført arbejde, men det er jo ikke lige det der er tale om, hverken rimeligt eller veludført!

http://www.business.dk/ejendomme/topadvokater-jagter-forsvunden-helsingoer-matador

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-10-11 16:31

Citat
Du har da ikke bestilt andet end at hyle op siden vi fik en ny regering refi, så var der det ene galt så var der det andet galt

Der bliver stillet et spørgsmål og man forventer vel kommentarer....

Men det skal måske kun være fra "rygklappere"

Jeg kan kun gentage - de eneste der "hyler" og stiller spørgsmål er de "røde"

De troede at "vi gjorde det" - næ du, det eneste de gjorde var at få nøgler til nogle nye kontorer samt privatchauffør...

Så "hyl" videre - det er ikke hos mig du får medhold i dine synspunkter

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-10-11 17:30

Jeg kan berolige dig med,at jeg ikke har en dyt mere tilovers for diverse fallerede bankdirektører og halvkriminelle ejendomsspekulanter,end du har. De burde ende i spjældet. Hvordan er du i grunden så sikker på deres politiske ståsted.Det er jeg netop ikke så sikker på.

Jeg har i svag erindring,at selv een af EHL`s topfolk,var i gang med noget smudsig,ang.en lejlighed i København.Mon ikke de "røde",er lige så glade for ussel mammon,som de blå.Jeg er så naiv,at tro det.
Noget ander er,at DK ville jo gå i stå,hvis ikke nogle ville satse og ta`initiativer.

PS.:Jeg er faktisk tilhænger af millionær-skatten.(Måske fordi jeg selv har en lav indkomst)
Folk med en årsindkomst på en mill.,og derover må godt beskattes højere,efter min mening.
Men som jeg forstår det,er dette jo også taget af bordet,af en rød regering.

(Måske fordi,der er for mange embedsmænd og direktører,i den offentlige forvaltning,der ville blive ramt).
Der er jeg til gengæld sikker på,hvilken politisk farve de har.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-10-11 20:28

Lad mig sige det sådan, mosebaek, at med mit kendskab til højtlønnede folk i det private, og mange politiske diskussioner med dem, er jeg slet ikke i tvivl om at langt, laaaaangt, de fleste er blå, mens mine 30 år i centraladministrationen har vist et meget meget mere broget billede, der kommer det mere an på havd man arbejder med. Er det fx økonomi, landbrug, erhverv, udenrigs, er de sandsynligvis blå, men igen, ingen regler uden undtagelse.

Sandsynligheden for at skulle betale millionærskat som offentligt ansat er meget mindre end som privatansat, så det er ikke det store problem!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-10-11 20:40

Med andre ord......

Du forventer "blå" skal financiere "rød" politik

Det viser ENDNU EN GANG de kan ikke klare sig UDEN de "blå"

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 09-10-11 22:48

Kartoflen skrev i sin indledning;
Citat
Eller er det bare det sædvanlige brok fra taberne?
Nu er det vel ikke således, at I fra rød blok nærmest undskylder, at Helle, Villy og Margrethe løber fra deres valgløfterne hurtigere end en galophest kan rende.

Jeg læste forresten i JP, at Jeppe Kofoed var mistænkt for at fifle lidt med sin opholds adresse for at få lidt mere mønt udbetalt.
Tjaeee, når alle forbrugsvarene stiger, bliver det jo dyrere at leve.

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-10-11 05:14

refi, jeg forventer at de bredeste skuldre skal bære de tungeste læs.

Under VKO er skatten da godt nok faldet for de store topskatteydere (skatteloft og fastfrysning af ejendomsværdiskat), men steget for dem i bunden og især for de 30%, der "har fået lov" til at betale topskat, fordi VKO snedigt har undladt at forhøje grænsen i takt med den generelle lømudvikling.

Så skattetrykket som helhed er faldet en anelse, men det er kun de blå kernevælgere der har mærket det. At efterlønnen reelt er afskaffet rammer jo også "almindelige menensker" og ikke højtlønnnede, der har en god pension i forvejen.

Men når der ikke er 90 mandater, kan det jo desværre ikke standses.

HH, jeg har ikke læst om Jeppe Kofoed, men i givet fald har han sikkert hentet inspiration hos blå blok, Lene Espersen og Henriette Kjær (Kylle og Pylle), startede jo deres glorværdige karriere på den måde, delte en lejlighed i Kbh og fik tillæg for at bo i Jylland.

At jeg slet ikke fatter at ordningen fortsat findes, nu hvor der er en bro, faste (og for folketingsmedlemmer gratis) fly- og togforbindelser, så de kan komme hjem (næsten) hver aften er en anden sag. De få gange de ikke kan nå hjem kunne de vel bare få refunderet udgiften til et hotelværelse.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 10-10-11 07:09

Jeg er total ligeglad om folk har 1 eller 10 biler og hvad det er for nogen, jeg har min scooter og den er jeg godt tilfreds med (måske untagen når der er snestorm) det har ikke noget med det at gøre.
Faktisk har jeg opdaget at det er ikke de rigeste der har et problem med at folk får hjælp, nej det er desværre middelstanden der higer efter anderkendelse og vil ikke kendes ved fattige mennesker sæt at de bliver regnet for sådan nogen selv, sådan har det åbentbart altid været og sådan vil det blive ved med at være.
Mennesket er det mest mærkligeste dyr der findes, også det dumme.
alan57

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 10-10-11 09:02

Okay vagnr., så må jeg hellere komme med et link.
http://jp.dk/indland/indland_politik/article2572476.ece

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-10-11 09:12

Igen vagnr,du er altså i besiddelse af nogle evner,jeg ialtfald ikke har.(Siger måske ikke så meget).
Citat
Så skattetrykket som helhed er faldet en anelse, men det er kun de blå kernevælgere der har mærket det.
Jeg har aldrig vist,at man betaler skat efter politisk tilhørsforhold.

Citat
(skatteloft og fastfrysning af ejendomsværdiskat),

Skal det forstås sådan,at det kun er borgerlige vælgere,der bor i fast ejendom???
Jeg tror simpelthen ikke,du kan sortere befolkningen på denne måde.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-10-11 11:06

Tak, HH, jeg har i mellemtiden fundet Kofoedsagen, som nævnt er der fortilfælde, hvad der selvsagt ikke undskylder nogetsomhelst. Men igen, hvis Kylle og Rylle, og Kofoed, havde været på kontanthjælp, ville de stå til en straf for socialbedrageri, Kylle og Rylle kom kun til at betale (nogle af de uretmæssigt opnåede) penge tilbage!

Mosebaek, den store gevinst ved fastfrysning af ejendomsværdiskatten får man, hvis man har en dyr bolig, det skrå skatteloft på 51,5% betyder at topskatteydere ikke betaler mere end højst 24,83% i kommuneskat (gennemsnittet for kommunskat i 2011 er 24,91%). På Fredriksberg har topskatteyderen ingen glæde af det, men på Langeland sparer man næsten 3%.

Så de bredeste skuldre bærer det mindste læs, i procenter!

Interesserede kan læse mere om skatteloftet her

http://www.skm.dk/tal_statistik/tidsserieoversigter/1479.html

og checke om de har (eller kunne få) glæde af skatteloftet her

http://www.skm.dk/tal_statistik/kommuneskatter/procenter/?year=2011&vis=Vis

Nu har jeg været så privligeret at bo på Strandvejen nord for København det meste af mit liv, det hus jeg solgte for 6 år siden har i dag en vurdering på 11,3 mill, men ejendomsværdiskatten beregnes efter 3,3 mill. 3% af 8 mill er 240000, som den nye ejer årligt sparer i skat, udover hvad skatteloftet giver, nemlig 0,57% skatenedslag.

Det skal trods alt ikke forstås sådan, at jeg syntes en ejendomsværdiskat på 300000 årligt er rimelig, men det er i denne sammenhæng en anden sag!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 10-10-11 20:44

Hej vagnr., du var heldig, var du ! Du fik solgt strandvejsvillaen i de gode tider.
Nu fik du vel ikke investeret formuen i Max Bank ?

Mvh.
HH

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-10-11 21:20

HH, nej da, havde da hellere solgt for mere nu, men man jo indrette sig efter omstændighederne, ungerne var flyttet hjemmefra, og pladsbehovet var ikke så stort.

Tak for bekymringen, men vi har ikke haft tab på det der betyder noget, heller ikke på penge, samlet set!

Men hvis ejendomsværdiskatten var steget med 240000 kr, havde vi nok ikke fået mere for huset i dag, og det ville måsle ikke have været så dårligt for samfundsøkonomien

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 11-10-11 07:04

Hvis Kofoed har lavet noget forkert skal han have en over snablen Heidi-Ho, sådan skal det være uanset partifarve færdig.
Men han skal have samme behandling som andre der har lavet noget af det samme og han skal jo lige være skyldig først før han hænges ud.
alan57

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 11-10-11 12:44

Lidt flere brudte løfter http://politiken.dk/politik/ECE1418621/regeringen-dropper-s-sfs-sundhedsloefter/

Hele regeringens attitude minder mig i den grad om en fransk film, der hedder: "Undskyld vi flygter".
Lois de'Funés, den gamle spasmager, spillede hovedrollen.

Men lur mig, regeringen flygter ikke fra at pålægge danskerne afgifter i milliardklassen.

HH.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 11-10-11 12:54

Det er tankevækkende, så meget de blå klynker nu, når I har gjort det i 10 år står vi lige.

Men jeg tror, i modsætning til den fasttømrede VKO-blok, at I vi opleve at jeres partier også får indlfydelse på hvad der sker, så det ikke bliver den ørkenvandring vi andre har oplevet, enhver oase vi spejdede efter i horisonten var bare et fata morgana.

Ham der jesus havde kun 40 dage, vi røde fik 90 gange så lang straf!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 11-10-11 12:58

Min PC låste, så det sidste jeg skrev kom ikke med:

Hvad er jeres problem, for øjeblikket kunne det (næsten) ligeså godt være vikaren, der sad ved roret?

Det er jo ikke jer der har stemt for en ny politik, vel?

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 11-10-11 13:02

I Danmark har vi en lov om varedeklaration. Det er forbudt ved lov, at give urigtige oplysninger på varedeklarationen

Nu frygter jeg lidt, hvordan regeringen vil tackle en sag vedr. falsk varedeklaration.
Gud ved, om regeringen vil sige; "Og hvad så, det er vel meget naturligt at give urigtige oplysninger, når en vare skal sælges."

HH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-10-11 14:11

Citat
Det er tankevækkende, så meget de blå klynker nu

Som skrevet tidligere - DE BLÅ KLYNKER IKKE -

Det er de "røde" kandubrugere der klynker

Det er de "røde" vælgere" der føler sig snydt og bedraget

Platsvaret med at der skal 90 mandater til er jo UTOPISK - der har ALDRIG i demokratiets Danmark været EET parti der havde flertal - så hele den historie kendte man jo inden man begynder AT LOVE - så må man jo nøjes med at sige det er det man VIL men at det næppe kan skaffe flertal.....

Principielt er det jo fløjtende ligegyldigt HVEM der er regering - det er stadig de 90 der har samme politik der bestemmer uanset om de er i regering eller ej....

Så S+SF (og EL) har ikke de store muligheder for at gennemføre noget som helst "rødt" da de har en "blå" med i regeringen

Når man så samtidig læser at LLR får FULD LØN (2.3 mill. om året) de næste 1½ år behøver han jo blot at vente - så længe holder S+SF heller ikke

Nu skal ikke engang fylde benzin på "dyret"

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-10-11 09:33

Atter et løftebrud http://jp.dk/indland/indland_politik/article2574781.ece

Men løftet om nye afgifter på alt mellem himmel og jord, løber regeringen sikker ikke fra.

HH

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-10-11 09:48

Og en til http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/dinbolig/article1632568.ece

Ja, ja, denne "arbejdervenlige" regering har jo sat sig for, at det skal være dyrere at være alm. dansker.

Regeringen barsler med en grundlovsændring. Mon det er et krav fra EU ?

HH.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-10-11 10:59

Citat
Ja, ja, denne "arbejdervenlige" regering har jo sat sig for, at det skal være dyrere at være alm. dansker.

Det er gavnlig for een ting:Det forkorter heldigvis,dens levetid.

Citat
Regeringen barsler med en grundlovsændring. Mon det er et krav fra EU ?

Det vil Willy Sleep Valley,nok give en forklaring på.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 12-10-11 12:00

Citat
Det er tankevækkende, så meget de blå klynker nu

"Som skrevet tidligere - DE BLÅ KLYNKER IKKE - "

Såvidt jeg kan se, er de eneste her på debatten, der klynker over det de mener er den nye regerings løftebrud, refi, mosebaek og Heidi-ho, og jeg tror, og tror I tre tror, I er blå!

Flertallet af befolkningen har, som jeg tidligere har linket til, ikke særlige problemer med den nye regerings ordholdenhed, og flertallet er rød-lilla, så klynkeriet må komme fra de blå.

de er nok kede af, at de ikke læneger kan snyde befolkningen med ufinansirede skattelettelser til de rige, selvbetalte almisser til de fattige osv.

KLYNK, KLYNK, osv....

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-10-11 12:13

Åh ja vagnr.....

En god ting der er sket under denne regering. Fizz Fizz har fået en udvisningsdom.
Nu glæder jeg mig til reaktionerne fra "godhedspartierne" R og Enhedslisten, de mener nok at denne dom er helt forfærdeligt uretfærdig fordi, Fizz Fizz har beriget vores kultur i sådan en grad.

HH.
Kører fortsat i Wrangleren. Bus -togbilletter er for dyre.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 12-10-11 12:18

For min skyld kan han bare fizz-fizze af, men han bli'r jo nok i landet på tålt ophold

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-10-11 14:41

Citat
Såvidt jeg kan se, er de eneste her på debatten, der klynker over det de mener er den nye regerings løftebrud, refi, mosebaek og Heidi-ho

Det er jo IKKE os der har stillet spørgsmålet (eller alle de andre politiske spørgsmål), men en "rød" vælger der åbenbart er desorienteret.....

Vi forsøger blot at skabe "lys" over sandhederne

Sjovt nok er de eneste der ikke fatter politikken, "røde" - sådan var det med den tidligere regering og sådan er det med den nye

Så igen....

De "blå" har såmænd ingen grund til at klynke - det er stadig de "blå" der bestemmer politikken i DK

DERFOR er de "røde" vælgere desorienteret da de fik "lovning" på noget andet - nu kommer de blot til at betale ENDNU MERE....

Hvor er DEN RØDE politik

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-10-11 15:02

Citat
Det er tankevækkende, så meget de blå klynker nu

Jeg klynker aldeles ikke,tværtom. Jeg sidder faktisk og klukker i skægget.

Underholdningsværdien bliver større og større,for hver dag der går.
Tiden arbejder i høj grad for de blå.

Forøvrigt ved jeg ikke helt,om jeg er blå da jeg er farveblind.Rød kan jeg dog få øje på.
Selvom blå er en grundfarve,er der trods alt flere nuancer.

M.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-10-11 15:41

På pressemødet ved præsentation af "fair forandring"

Citat: ”Det, vi lægger frem i dag, er ikke et forhandlingsoplæg til resten af oppositionen. Det, vi lægger frem i dag, bliver skrevet ind i et kommende regeringsgrundlag. Det er det, vi gennemfører efter et valg. "Fair forandring" er en ny regerings skattepolitik. Hverken mere eller mindre”. (Helle Thorning-Schmidt)

Efter regeringsmagten er kommet i hus, lyder det: "Kompromisvilje er ikke løftebrud"

Jeg anerkender, at kompromisvilje som begreb ikke kan defineres som værende løftebrud. Til gengæld anerkender jeg ikke, at man når regeringsmagten er i hus, går ind til forhandlingsbordet, og forhandler sig til et regeringsgrundlag, der direkte strider imod alt det man gik til valg på, og på det nærmeste støvsuger grundlaget for rød politik.

Under valgkampen proklamerede Gucci Helle: "politik handler ikke kun om hvad man siger. Det handler også om, hvad man gør".

Ja godaw do – det var lykkeligt glemt, da hun sad i tårnet og nød sejren, alt imens hun lod sig trække rundt i næsen af de facto Statsministeren Margrethe Vestager.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 12-10-11 15:51

Jamen, altså, som enhver sætning efterhånden skal indledes, så kan jeg konkludere ALLE er glade for den nye regering, både Heidi, og refi og Mosebaek, trallalalalal

Og som overlægen sagde til journalisten, der så tosserne hoppe og lege i svømmepølen på tosseansatlten "Det bliver endnu bedre i morgen, så kommer der vand i".

Sagt på en anden måde, når vi har fået ryddet op efter de blå vennetjenester (fusen- og fantasten Lomborg fik fx 7,5 mill kr om året for at komme med den for en bøsse fantastsike "erkendelse", at det er vigtigere at bekæmpe AIDS end fremtidige klimaforandringer) og ufinansieret overforbrug, alene næste år forventes et tab på min. 50 kr pr dansker pr dag=100.000,000,000 kr++

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-10-11 15:51

Nyt ord til Den Danske Politiske Ordbog:

Rødt løfte = en hensigtserklæring/forsigtighedsprincip, der på ingen måde forpligter eller afspejler hvad man rent faktisk gør, men bruges som "lokkemad" for at opnå autoritet og indflydelse på fremtidens faktiske handlinger. Handlinger som ikke nødvendigvis behøver være noget man er gået til valg på.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-10-11 15:59

Citat
så kan jeg konkludere ALLE er glade for den nye regering

HVAD er det så de "røde" kandubrugere ikke fatter

Hvorfor så alle de spørgsmål

Jo - "vi" er skam udmærket tilfreds....

Selv den nuværende blå finanslov bliver lagt til grund for de "rødes" "nye"finanslov....

De har åbenbart ikke fantasi (læs hjerner) til selv at finde på noget brugbart

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-10-11 18:40

Regeringen har snydt sig til en valgsejr
Citat: Det er vælgerbedrag i stor stil, når regeringen en måned efter valget opgiver valgløfter. Regeringen har snydt sig til en valgsejr. For hvis den havde været ærlig omkring sine planer under valgkampen, så havde de med garanti tabt valget. (Morten Bødskov (S) 2007)

Tolærerordningen
Der er kun afsat penge til forsøg med ordningen, ikke til en landsdækkende ordning.

Elevloft i folkeskolen
Løftet om maksimalt 24 elever i folkeskoleklasserne er ikke nævnt i det nye regeringsgrundlag.

Børnechecken
S og SF tordnede mod VK's forringelser på børnechecken og lovede at rulle besparelserne tilbage. Det sker ikke alligevel.

Topskatten
Den nye regering overtager den topskattelettelse, som VKO-partierne tidligere har udskudt til i 2014. Trods utallige fraser om, at man ikke kan få velfærd og skattelettelser samtidig.

Millionærskat og bankskat
Nævnes ikke i regeringsgrundlaget. Det var ellers helt centrale omdrejningspunkter i S-SF's argumentation for deres skattepolitik i 'Fair Løsning' 2020. Kan dog fortsat komme i spil, når der senere skal gennemføres en skattereform.

Passagerafgift
S-SF ville indføre en afgift på 75 kroner ved flyrejser fra danske lufthavne. Det bliver ikke gennemført.

Kandidatpanten
Færdiguddannede kandidater skulle ifølge 'Fair Løsning' betale noget af SU'en tilbage, hvis de flytter til udlandet i en længere periode. Det bliver dog ikke tilfældet alligevel.

Fertilitetsbehandling
En genindførsel af gratis fertilitetsbehandling for barnløse par og enlige står ikke i regeringsgrundlaget.

Integrationsministeriet
Bliver nedlagt trods socialdemokratiske løfter om at bevare det.

Boligpakken
Statsminister Helle Thorning-Schmidt fremlagde kort før valgkampen en hjælpepakke til

Straksafskrivninger
Det hed bl.a., at virksomheder skulle have mulighed for straksafskrivninger. Pist væk!

Pyrrhussejren står ikke til at ændre. S-SF sejrede helt af helvede til.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-10-11 18:47

Og listen fortsætter.

CIA-kommission

Det udvalg, der skulle undersøge de ulovlige CIA-overflyvninger i dansk luftrum, bliver ikke til noget.

De 4 Sundhedsløfter
Sundhedsminister Astrid Krag garanterer ikke, at de fire nedenstående løfter bliver gennemført:
•   Ingen patienter skal ligge på sygehusenes gange.
•   Unge og borgere med de laveste indkomster årligt skal tilbydes et gratis tandlægetjek.
•   Folk, der fylder 40, 50 eller 60 år, skal tilbydes et gratis sundhedstjek.
•   Flere lægeambulancer til udkantsområderne.

Skadestue-ventetid
Målet om en ventetid på maksimalt 30 minutter på skadestuen gælder ikke længere. Astrid Krag vil ikke sætte nyt tal for ventetiden.

De 12 minutter øget arbejdstid
Bliver ikke gennemført.

Efterløn
Den forringes trods løfter om at bevare den.

Dagpenge
Dagpengeperioden forkortes trods løfter om at bevare de 4 år.

Billigere billetter
Talrige gange har S-SF lovet, at billetterne i den kollektive trafik ville blive billigere med de to partier i regering. Det løfte er nu udskudt på ubestemt tid.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 12-10-11 20:02

Flot liste du har stillet op, creamygirl, selv om det minder mere om en ost, fuld af huller.

Fx
"De 12 minutter øget arbejdstid
Bliver ikke gennemført.

Efterløn
Den forringes trods løfter om at bevare den.

Dagpenge
Dagpengeperioden forkortes trods løfter om at bevare de 4 år."

De 12 ninutter var. og det er blevet sagt et utal af gange, såvel da afskaffelsen af efterlønnen blev gennemført af VKO som under valgkampen, et alternativ til efterlønsmordet, og forudsatte, at der var 90 stemmer for at rulle reformen tilbage.

Præcis det samme gælder de to andre punkter, uden flertal kommer man ikke langt i tinget. Det burde enhver med stemmeret da vide

Men da nogle åbenbart ikke ved hvad der foregik under de 10 års blå besættelse, får I lige denne om følgerne af VKO's politireform, der angiveligt skulle forbedre politiet, skabe mere tryghed osv., nu har politikredsene ikke engang råd til at ansætte politielever

http://www.b.dk/nationalt/politikredse-har-ikke-raad-til-politielever

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-10-11 20:22

Citat
Det burde enhver med stemmeret da vide

De ENESTE der tilsyneladende IKKE vidste det under valget var S+SF

Det siger jo lidt om hvor mange "brikker" der er at flytte rundt med

Citat
Men da nogle åbenbart ikke ved hvad der foregik under de 10 års blå besættelse, får I lige denne

Den typiske "røde" undskyldning - "det var jer der startede"

Vorherrebevares

Alt dette var jo kendt længe før valget, så det er da ikke en undskyldning for at bedrage vælgerne

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 12-10-11 21:14

Lad os nu bare sige at de har snydt sig til en valgsejr. Det er faktisk underordnet, for der sidder en mere rød regering end før, og det er nemmere for fagforeningerne og den almindelige arbejder, at presse regeringen som den er nu, frem for den blå, som var åbenlys modstander af både faggoreninger og arbejdere.
Og det på trods af at 98% af de blå, selv er arbejdere, selvom de føler sig hævet over pøbelen. De blå der tror de er elitister og i virkeligheden blot er en helt almindelig lønslave, bliver latterliggjort hele vejen op langs whiskybæltet.

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 12-10-11 21:28

Refi: Du er også selv rød, du ved det bare ikke.
Altså med mindre du ejer en del af produktionsmidlerne, så er du blot en lille brik i et stor stort puslespil om milliarder og atter af milliarder af kroner.

Jeg kan kun grine lidt af de blå der tror de har succes, fordi de kører rundt i en middelmådig Mercedes og har et 60" TV. Med andre ord: Med mindre du tilhører den absolutte elite, der kan afgøre nationers skæbne, så er du bare et får som alle os andre, der lader dig tryne rundt i manegen af kapitalismen, der ruller hen over planeten og destruerer alt hvad der står i vejen, i profittens navn.
At i er tilfredse med et 9-5 job, selvom i tjener 130.000 om måneden, gør jeg ikke en skid bedre end den helt almindelig mand på gaden.

Så hvorfor ikke gøre sig selv en tjeneste og stemme rødt, når det nu gavner en selv i det lange løb, og samtidigt gavner alle andre af jeres medmennesker?.
2 milliarder mennesker går sultne i seng hver dag, udelukkende pga. kapitalismen. Så er det jo godt at have et 60" TV frem for et 35", så man nemmere kan se billederne af katastrofens omfang, mens man sidder og doper sig selv med sukker og antidepressiver, og giver børnene Ritalin, så de holder deres kæft.
Man føler sig hævet over pøbelen, når man frekventerer den hvide middelklasses højborg, Jensens Bøfhus, for derefter at gå hjem og se vild med dans.

BRÆKSPAND..............

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 12-10-11 21:34

refi, politireformen, der kun har givet et dårligere politi, er nok ikke den store nyhed, men at de nu ikke engang har råd til at ansætte elever er fra i dag, i går kunne man se hvor dårligt politireformen fungerer

http://jura.ku.dk/Forskning/nyheder/danskere_oplever_afstand_til_politiet/

og her, bare for en ordens skyld, hvordan regformen blev præsenteret

http://www.fremtidenspoliti.dk/pdf/kap/fremtidenspoliti_kap5.pdf

Og nej det handler ikke om hvem der startede, tomme valgløfter startede sikkert før nogen af os blev født, netop derfor er det blåt hy(k)leri at lade som om det aldrig er sket før, er værre nu osv.

Og, da du åbenbart ikke har fulgt så godt med, så er det de blå, der hyler,, mens de påstår der bliver ført blå politik. Hvor er det nu man har et utal af gange har hørt politikere (fra alle partier) sige, det drejer sig ikke om hvem man samarbejder med, men om hvilken politik der føres. Så med alt det der bliver postuleret, burde de blå juble.

Det kan selvf. være, det slet ikke passer der bliver ført blå politik, ellers ville I nok ikke være så sure, som jeres dronning Pia K altid siger

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-10-11 22:38

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 13-10-11 17:09

Bare lige en ide til den nye finansminister: Her er løsningen på finanskrisen:
En turist gik ind på et hotel i en lille by. Han lagde 1.000 kr. i receptionen og gik op for at kigge på et værelse.
Hoteldirektøren tog straks de 1.000 kr. og løb hen til slagteren og betalte sin regning.
Slagteren tog pengene og betalte bondemanden for det kød, han havde købt på klods.
Bonden tog pengene og betalte sin regning på benzintanken, hvor han havde tanket på kredit.
Bestyreren af benzintanken gik til den lokale luder og betalte sin gæld på 1.000 kr.
Luderen gik hen på hotellet og betalte, hvad hun skyldte dér med 1.000 kr.-sedlen.
Hoteldirektøren lagde sedlen på disken. Turisten kom tilbage til receptionen
Han brød sig ikke om værelset og tog sine 1.000 kr. tilbage.
Ingen havde tjent en krone, en hel del folk i byen var nu gældfri. Og alle ser fremtiden i møde med sindsro. Og så hævder politikerne, at penge kun kan bruges een gang.

HH

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 13-10-11 18:06

HH, den er gammel, og enhver politiker regner med både accelerator- og multiplikatoreffekten for at få regnestykkerne til at gå op.

Det er derfor de blå, mens de sparede på alt, var helt vilde for at få folk til at smide om sig med penge, for at få gang i hjulene.

Men folk. der er usikre på fremtiden, er bange for at miste jobbet, lige har mistet efterlønnen, ikke kan sælge hytten osv, går ikke amok i unødigt forbrug!

I ved, man går ikke som de siger, men som de gør

Hverken LLR eller Jakob Axel Nielsen gav mig den fjerneste lyst til at spise sundt, eller tabe mig

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 13-10-11 20:38

Citat
Hverken LLR eller Jakob Axel Nielsen gav mig den fjerneste lyst til at spise sundt, eller tabe mig
Der ingen tvivl om, de lidt mere velstillede i dagens danmark - altså nu - under den røde regering, bliver en del fattigere. Men helt kaotisk bliver det, for alle dem, der lige netop har til dagen ad vejen.
Altså, alle i danmark bliver fattigere - desværre rammer det de allermest fattige hårdest - dem, som den røde regering praler med at værne om.

Og det er fuldstændigt grotesk, at den røde regering skal bestemme hvad folk skal putte i munden.
Ligesom EU nu vil ophøje til lov, at børn under 10 år (tror jeg alderen var) ikke må puste balloner op til deres egen fødselsdag...... Kort sagt, det er forbudt for børn.....

Vagnr., for fanden da, kan du ikke se det er fuldstændig gak gak.
Jeg er voksen, jeg bestemmer sku' da selv hvad jeg vil æde og drikke. Og jeg bestemmer eddermugme osse, om min børn skal puste deres egne fødselsdagsballoner op ! Det behøver jeg hverken Barroso eller Helle til at bestemme for mig.

HH.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 13-10-11 21:23

ØHH, HH, det var da VKO der indførte den groteske fedtafgift, hvor jeg (til min undren) kan konstatere, at min 0.1% fedt yoghurt stiger ligeså meget som en sødmælsyoghurt på 3,5%. Den sidste burde stige 36 gange så meget, men det afgørende er åbenbart fedmen på dyret, produktet laves af???????

De to sundhedsministre, jeg nævnte tidligere, ville fan'me være dyre at æde!

Vi kan vist være enige om, at forbudsdanmark (Sverige har for længst fået baghjul) er gået helt over gevind i at beskytte borgerne mod sig selv, overvåge os allesammen osv.

Men skaden er (indtil videre) sket under blåt styre! Såvidt jeg husker var der fx ingen krav om den udvidede pølsevarmereksamen, for at servere hotdogs til skolefesten, før (for)styret blev blåt!

Du kan sikkert stadig lade dine børn blæse balloner op, hvis du har et samariterkursus og en hjertestarter i huset. God føsdag

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 13-10-11 23:30

Tak for det - og overbringer lykønskningen til den ældste, som nok ikke skal puste balloner op - gætter jeg på - han bliver 20 år. Og det er nok ikke balloner der liiige kommer i første række. Den satans knægt slægter desværre faderen på.

Du har ret, det var blå der startede festen med fedtskatten. Menæh, er der ikke noget om, at rød blok vil forøge afgiften yderligere..og i samme åndedræt forøge prisen på benzin, diesel, fyringsolie, el, smøger og sprut + på alt det jeg ikke har nævnt ? Og er der ikke noget om, hvis rød blok forøger disse afgifter yderlige, vil fx Toms Chokoladefabrik lukke og slukke fabrikken og flytte "die ganske molevitten" til tyskland, samtidigt med at 700 medarbejder får et los i røven.

Citat
Men skaden er (indtil videre) sket under blåt styre! Såvidt jeg husker var der fx ingen krav om den udvidede pølsevarmereksamen, for at servere hotdogs til skolefesten, før (for)styret blev blåt!
Ja ! Dér giver jeg dig ret. Det var dog det mest åndsvage jeg nogensinde i mit lange forvirrede liv har hørt og oplevet.
Jeg skyder lerduer i en jagtforening, og vi har selvfølgelig et fruentimmer til at servere pølser efter skydningen. Vi - altså foreningen, er altså fuldstændig kolde i r...beeep...over hun ikke har sådant et kursus. Fruentimmeret er sku' da husmoder og oven i købet opfostret 4 unger - hun kender nok mere til hygiejnen omkring mad, end et par lallende akademikere fra folketinget.

Mvh.

HH.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 13-10-11 23:50

Heidi-Ho Du skriver bl.a.:

Jeg er voksen, jeg bestemmer sku' da selv hvad jeg vil æde og drikke. Og jeg bestemmer eddermugme osse, om min børn skal puste deres egne fødselsdagsballoner op ! Det behøver jeg hverken Barroso eller Helle til at bestemme for mig.

Det virker ret arrogant, at du er bedre vidende på mange ting.
Du bestemmer vel også selv om du vil ryge tobak og dø af kræft, ryge hash og narko, du bestemmer vel også, om du vil køre 50 eller 150 km/t gennem byerne, og om du vil køre højre eller venstre om i rundkørslerne, om dine børn skal gå 7 år i skole eller 10 år, sådan kunne man jo blive ved, du har aldrig tænkt på, at nogen arbejder mere med tingene og finder ud af, at det måske er bedst at have nogle regler og bruge den oparbejdede viden til at lave love og regler.
Nogen har fundet ud af, at det er bedst, at man kører samme vej rundt i rundkørslerne, og nogen har fundet ud af, det er bedst ikke at ryge, det er dog ikke forbudt endnu alle steder.

Prøv lige at tænke tanken, at det kunne jo være, at nogen gange er der en grund man ikke selv kender til, at der bliver lavet regler man ikke er enige i.

Ja undskyld, men jeg kunne ikke lige lade være, at komme med en lille fodnote, selv om denne tråd nok er ved at løbe lidt langt ud i evigheden.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-10-11 01:49

Ja undskyld, men jeg kan ikke lade være EiHaBr.

Politikernes opgave ikke er at opdrage, men at lovgive. De skal ikke blande sig i, hvad vi spiser, drikker, ryger, hvem vi gifter os med eller dyrker sex med, hvor meget eller hvor lidt vi motionerer, hvordan vi deler barselsorloven, hvad vi tænker, eller hvordan vi går klædt. Basta!

Når man fra Statens side aktiverer den sociale kontrol, så spiller man højt spil, da det udfordrer solidariteten i samfundet. Bagsiden af medaljen kan vi allerede se har en blame the victim-effekt. Staten planter en opfattelse ( vi ryger for meget - er for fede - spiser for fedt og for sødt - bruger det forkerte vaskemiddel osv ) ... Borgerne lytter - retter ind og gør deres borgerpligt. Ud med smøgerne, nu hedder det fitness mindst 3 om ugen - økologiske agurker - Änglamark - og ostehaps til ungen (som hellere ville have haft en kindersnitte). Vi vil død og pine leve op til forventningerne af os, og stræber efter at blive mindst 100 år. De som ikke har samme opfattelse af hvad livsnydelse er, dem mobber vi og peger fingre af. De fede er ynkelige væsner uden rygrad, og rygere er syge mennesker, som vi enten får ondt af se på, eller afskyr. Kig dig rundt i diverse debatforums på Internettet. Du vil blive overrasket over, hvad der foregår, og hvor æblekindet god, klimakærlige og sociacoole de hellige møgfisser ude i samfundet er blevet. Staten har sejret helt af helvede til med al den adfærdsregulering. Den Kognitive terapi virker - og det er ækelt!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 14-10-11 06:24

Uden at det skal være en undskyldning for vores "Big Mother" samfund, så er det bestemt ikke hverken en dansk eller en rød opfindelse, det har fx USA rigtig godt fat i, jeg mener de på mange områder har været "foregangslandet"

Det er mit indtryk, at det er de højtuddannede/riges normer (dem der ryger mindst, spiser sundest, motionerer mest [og drikker mest, ups]), som man prøver at gennemtvinge for alle, helt karakteristsik er det jo afgifter på fedt og smøger, men ikke på sprut, man har sat i vejret!

Danskerne er endnu engang, hører jeg lige her til morgen, udnævnt til verdens lykkeligste folk (vi elsker at brokke os, og der er masser at brokke sig over), samtidig er vi stort set det vesteuropæiske land med den laveste levetid, helt nede på linie med USA

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-10-11 09:53

Nu skal jeg jo ikke svare for Heidi-Ho,det klarer han udmærket selv. Men:

Det var da en underlig "sammensmask",af situationer du stiller op der.Hvordan kan du sammenligne fødselsdagsballoner og kørselsretning i rundkørsler.

Du blannder simpelthen æbler og pærer.De fleste har da nok,måske ud fra erfaringer,fundet ud af at det er mest fornuftig at køre højre om.

Lad dog fornuften sejre.Og her tror jeg "manden på gulvet",har større evner,end en flok grønskollinger,der tilfældigvis har fået sig anbragt på Christiansborg.

Skal vi ta`den een gang mere:
http://peecee.dk/upload/view/331495
Som jeg egentlig ikke kan se som en joke,men i stedet en katastrofe.
Det danske samfund,er jo efterhånden i en tilstand,hvor selv Formand Mao,ville have kigget misunderligt på os.Erich Honecker og walther ulbricht,ville også kunnne finde ny inspiration her.

M.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 14-10-11 10:26

Hej EHaBr, at blande færdselsreglerne ind i debatten her, er vel at stramme skruen.
I danmark findes der 2.0700 personbiler, 134.000 motorcykler, 63.000 knallerter 137.000 campingvogne,14.500 busser 103.000 traktorer, + lastbiler, som jeg ikke har tallet på - og dertil lægges turister, udenlandsk godstranport i form af lastbiler, som skal gebærde sig på 43.000 kvdrt. km land - og hvor trafiktætheden i byerne er allerstørst.
Alene af den grund, burde alle kunne indse, at, der er behov for en færdselslov. Og jeg er ganske sikker på, de fleste trafikanter meget let kan få øje på fidussen i, at det er yderst fornuftigt at holde tilbage for modkørende i et vejkryds.

Men jeg kan absolut ikke se fornuften i, at en regering skal livsstilregulere et folk med afgifter.
Fx har cigaretter aldrig været billigere end de er nu - og der har aldrig været så få rygere som nu. Hvorfor mon ? Fordi, de fleste har igennem saglig information indset, at det er sundere at holde op med at ryge. At der så er andre der ikke vel holde op - det må være deres problem - ikke "Big Mamma's" Det hjælper ihvertfald ikke at gøre smøgerne dyrere - det bliver rygerne bare kriminelle af (smugleri)

For få år tilbage, var der en forsker ved navn Arne Notlev, der påstod, at sukker ikke var skadeligt - ja faktisk sundt. Okay, forskerne påstår noget andet nu......men kan vi være sikker på at de har ret ???
Får en del år siden fjernede man jod fra salt, med det resultat, at mange fik sygdommen, Struma, på grund af jod mangel.

Nu - altså forleden dag, læste jeg i avisen, at frugt faktisk ikke er så sundt som man engang troede. Frugten havde nogle bivirkninger, som antagelig kunne give hjerteproblemer.

Hallo Hallo, må vi lige være her - os, der nyder en god cigar, et godt glas vin - eller en kold håndbajer iblandt venner når verdenssituationen skal løses ?

HH.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 14-10-11 10:31

"et godt glas vin - eller en kold håndbajer iblandt venner når verdenssituationen skal løses ? "

Som jeg ser verdenssituationen, klares det ikke i ental

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 14-10-11 10:42

Nå okay, så lad mig da være ærlig; En flok håndbajere når..........Hik

HH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-11 13:48

Hvis I tror afgifter er skabt for at regulere forbruget, tager I grundigt fejl....

De er ENE OG ALENE skabt for at få penge i kassen

Hvis vi alle stoppede med at ryge, drikke og køre i bil, ville staten skulle sætte SKATTEN op eller lægge afgifter på "lokumsture" + skridttællere....

Ville vi gå over til hestevogn ville der komme afgift på heste

osv...

Sådan er samfundet nu en gang skruet sammen UANSET rød eller blå

De har store problemer med at blive ved med at være opfindsomme - men der er stagig visse ting der er afgiftfri (bortset fra moms)

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 14-10-11 15:00

Undtagelsesvis er jeg enig med refi, vi burde åbenbart sætte afgifterne ned på de usunde ting for at spare samfundet for udgifter.

Ovenikøbet ser det ikke ud til de har medregnet, at de slanke ikke-rygere får pension 7 år længere end de fede rygere, så måske skulle vi få startet rygekurser, for at få styr på finanserne ?!

http://avisen.dk/fede-og-rygere-er-billigst-for-samfundet_7720.aspx

Moralen må være, lev stærkt, dø ung, bliv et billigt lig

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-10-11 18:05

vagnr...... du er simpelthen ved at løbe tø`r for argumenter.(Hvem skulle tro det).
Citat
Moralen må være, lev stærkt, dø ung, bliv et billigt lig

Og dog......grunden er simpel....... du holder på "den forkerte hest".

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 14-10-11 21:10

Nej, mosebaek, det er din hest (Caligulas hest, konsulen=LLR) der har indført en pilskæv fedtafgift.

Og, for nu at være lidt seriøs, så er det jo ikke som overvægtige rygere (lader som om de) tror, at de allesammen dør som 77-årige, 7 år før de magre ikke-rygere.

Overdødeligheden ligger i 50'erne og 60'erne, så mange mister rigtig mange år (der kunne have været gode år, hvor de havde haft et godt helbred, bidraget til samfundet, fået børnebørn, osv.), men det må de selv tage ansvaret for. Jeg har desværre kendt flere, min ene bror (familiens eneste ryger) stod af som 49-årig, det er stadig et savn i dag, mange år senere

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 14-10-11 21:33

Min farfar, han røg, drak og horede - han blev 93 år.
Familien havde besvær med at lukke kistelåget....den gamle skurk, havde inden han kradsede af, snuppet en viagra.

HH.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 14-10-11 22:07

HH, vi har tit diskuteret statistik.

Statistik kan aldrig bruges på enkelttilfælde, vi har allesammen et familiemedlem/bekendt, der røg, drak, horede osv, der blev mindst 90 år gammel, og dem af os,der kan li' at drikke,ryge, hore, har dem som skytshelgener! Men i gennemsnit, er billedet for dem der ryger, drikker, er for fede (jeg har fortsat ikke set at sex skulle være skadeligt, nærmest tværtimod, det er jo motion), er et kortere og sygere (men måske billigere for samfundet) liv.

Men da vores allesammens liv er unikke, kan vi altid trøste/berolige os med, at netop vi er undtagelsen, der bekræfter reglen. Reglen er netop en regel, ikke en lov.

Den Bruichladdich Surf, jeg drikker mens jeg skriver, kan umuligt skade mig

En af de danske Nobelprisvindere, Johs. V. Jensen, skrev de kloge ord (vist i forbindelse med en forhøjet skat på snaps) " Da bidesilden og snapsen forsvandt fra danskernes frokostbord, dalede folkesundheden", måske var det sandt, måske ikke, men det klinger da flot!

Skulle jeg tage fejl, gørden mig i hvert fald i godt humør

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 15-10-11 15:11

Uha da, der er mange interessante artikler i diverse søndagsaviser i dag.
Politiken kan fx berette om, hvorledes regeringens påtænkte afgifter vil ramme de allersvageste i samfundet. Det er der ikke noget nyt i - det ved alle, der følger lidt med.
vagnr., ved det også, men han vil ikke indrømme det.

Men en anden interessant artikel, som fik mine nakkehår til at rejse var denne; http://jp.dk/indland/indland_politik/article2578134.ece

OG.....Nu kender vi Socialdemokraterne og de Radikale igen.

Samme stunt blev udført i 30'verne - og resultatet forelå den 9 april 1940. Til dem der åbenbart har glemt hvad der skete denne dato, kan jeg fortælle; Danmark blev besat af de tyske tropper.

I 30'verne nedrustede Danmarks regering som bekendt også - trods de urolige tider.

Nogen vil så med et smil sige; Det sker der ikke så meget ved, fordi, Danmark er da medlem af Nato.
Ja, og Danmark havde i 30'verne indgået en - ikke angrebspagt med Tyskland.

Jeg kan se masser af lighedstegn med dengang og nu !

Har vi intet lært af vores historie ?

Jeg vil spare Jer for mine udgydelser vedr. Anders Fogh

HH.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 16-10-11 08:16

HH, jeg er bestemt ikke begejstret for nye afgifter, de har det med at ramme dem, der har mindst, hårdest.

Efter 10 års dårligdomme med VKO, fx kunne man også i går læse i Politiken, at den danske konkurrenceevne var faldet med 15 % i det ti-år, vælger jeg stadig den nuv. regering til genopretningen, vel vidende at det vil gøre ondt på mange, og ikke KUN de dårligst stillede som VKO har haft i centrum af skydeskiven.

Jeg mener bestemt ikke man kan sammenligne Dks militære situation i dag, hvor vi er Nato-medlem, og EU har sikret freden i Europa, med en situation hvor vi var neutrale, mere eller mindre afrustede, og havde et naziTyskland som nabo. Jeg forstår også tanken sådan, at der vil (hvis det bliver til noget) blive tale om en gensidig forpligtelse, der forhåbentlig betyder at reservekapaciteten i hver enkelt land ikke behøver være så stor som ellers.

Sådan lidt i retning af, at ved en større naturkatastrofe kommer der mandskab fra det meste af verden og hjælper til!

Og ham der AFR er i øvrigt, som man også kunne se, tilhænger af modellen

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 16-10-11 08:19

Heide-Ho:

Nå så nu bliver Danmark invaderet igen, fordi vi laver en aftale med Tyskland?
Jeg kan ikke i min vildeste fantasi, få øje på det mindste logik i det du skriver.

Hvis det er fordi du tror at vi fjerner vores eget luftforsvar, og at vi dermed er i risiko for at blive invaderet, så skulle jeg hilse og sige at, hvis vi bliver invaderet af russerne, så er der absolut ingen grund til, så meget som at prøve at forsvare sig mod dem alene. Når de kalder reserven sammen, har de jo op imod 25 millioner soldater. Jeg tror ikke engang vi har nok ammunition til at stoppe dem.
Ud over det, så har russerne ingen interesse i at røre lille Danmark.

Men det kan ikke være det du mener, for det giver ikke nogen mening.

Ja fedtafgiften rammer de svageste i samfundet. jeg har ikke læst artiklen men jeg går ud fra at det er fordi de lavtuddannede spiser mere usundt?
Tja.. den rammer jo alle der spiser usundt. SÅ må man bare æde noget sundere mad. Det har de sku godt af
Jeg synes bare sund mad skulle gøres billigere samtidigt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-10-11 09:08

Den dag Europa bliver en "fællesstat" (som USA) kan vi tale om at lægge militæret sammen....

Vi kan ikke køre noget fælles sålænge der er forskellige interesser i landene...
Det ville jo betyde at man måske "ofrede" et land da det ville være mere vigtigt at beskytte "sit eget".

EU alene (som jo egentlig blot er et "handelsarbejde") er IKKE nok til at skabe dette fællesskab - det kræver en europæisk REGERING - og den har nok (gudskelov) lange udsigter.

Hvad militær angår ville vi så også kunne risikere (hvis værnepligt) at danskere gjorde tjeneste i Belgien eller Grækenland og omvendt.....

Vi kan IKKE på det punkt sammenligne os med andre stormagter da vi jo, bl.a., har forskellige sprog der ville sætte forhindringer. Dertil kommer at hele mentaliteten er forskellig.

Derimod ville vi i "norden" kunne lave en sådan stat - her er vi nemlig rimelig ENS ( både politisk og mentalt)

Godkendelse af svar
Fra : kartoffel88

Dato : 16-10-11 13:27

Tak for svaret alan57.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 16-10-11 15:47

Der er noget jeg ikke forstår( Men lur mig, regeringen flygter ikke fra at pålægge danskerne afgifter i milliardklassen.) hvorfor har folk så meget imod at man hæver skatterne, pengene går jo til et godt formål, nemlig til at hjælpe de danskere der ikke kunne klare sig i samfundet.
Men man har åbentbart ikke noget imod at DR laver et tigger program så længe det er til folk i Afrika.
Men hvad med de mennesker der har det dårligt i Danmark, det er åbentbart ikke så fint at hjælpe danskere som det er at hjælpe dem i Afrika.
Dette vandvid har stået på siden 70erne og har det så hjulpet?
Nej problemet er bare blevet værre og værre og det er jo ikke så underligt, de har et stykke jord de skal leve af, men når folk bliver ved med at få børn så kan dette stykke jord ikke mere forsørge dem mere, og lad være med at sige at det er fordi regntiden ikke kommer som det plejer, men det er jo en god ide for så kan man jo altid give vesten skylden og vi har ånentbart skyldsføgelse over for Afrika men det er ikke vores skyld at det går som det går det er fordi de har fældet deres regnskov og dermed kommer regnen ikke så tit som før hen og deres jord giver heller ikke så meget at de kan leve af det oven i får de flere børn som også skal have mad fra samme stykke jord og så skal det jo gå galt , men så kommer vi med alt vores visdom og deler mad ud og næste gang er der mange flere børn og sådan går det, om og om igen og vi bliver bare ved med at hælde penge nrd i det sorte hul som hedder Afrika, men det er jo også vores skyld fordi vi bruger forsilebrændstoffer.
Nej jeg mener at det skal være vatikanets skyld og det er dem der har siger at man ikke må bruge gummi og andre ting, vatikanet har mere end rigeligt med penge til at give folk besked desuden er næsten alt hvad de ejer stjålet fra lande som sydamerika og Afrika, disse mennesker der har ranet skal nok få løn som forskyld (håber jeg) de har åbenbart glemt hvad jesus sagde til sine følge svende, har du 2 kutter så giv den ene til et fattig menneske og det har vatikanet åbentbart total glemt alt om, jeg har aldrig nogensinde fundet ud af hvad vi skal med vatikanet?
alan57

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-10-11 16:08

Citat
Men man har åbentbart ikke noget imod at DR laver et tigger program så længe det er til folk i Afrika.

Jeg føler mig ikke ramt.For vi gi`r af princippet,ikke fem flade ører,til nogen som helst indsamling.

Man bliver fuldstændig til grin.Da Kræftens Bekæmpelse for nogle år siden,fik ny direktør,startede de med at investere i et nyt mahogni skrivebord.Til den nette sum af 55.000 kr.

Hvad angår Afrika,købes der først og fremmest super moderne våben.Der mangler sku`ingenting.
Og så længe de bliver ved med at få 6-8-10 børn,som de ved,de ikke har en chance for at brødføde,er det jo et håbløst forestilling.

Men det er da grufuld,at se de arme unger.........

M.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 16-10-11 19:07

Okay, tråden lukket, men det forhindrer mig ikke i at tilbagevise 2 x sludder.

det første sludder kommer fra vagnr, der skriver;
Citat
og EU har sikret freden i Europa
Du ved vagnr., at det er simpelthen ikke rigtigt !!!
Jeg er endda alvorlig bange for - sådan som tendensen er PT, at EU meget vel kan blive årsag til en ny europæisk krig.

Det værste gang sludder kommer fra kartoffel 88, der skriver;
Citat
Nå så nu bliver Danmark invaderet igen, fordi vi laver en aftale med Tyskland?
Jeg kan ikke i min vildeste fantasi, få øje på det mindste logik i det du skriver.
Sjovt nok, kartoffel 88, kunne Socialdemokraterne og de Radikale heller ikke få øje på logikken i at Danmark nogensinde skulle blive invaderet af Nazi Tyskland - Netop fordi Danmark - for det første, havde skrevet under på en "ikke angrebspagt" samt, vi havde erklæret os neutrale.

Hvad kendetegner forøvrigt en nationalstat..?
Grænser
Møntfod
Forsvar

HH.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 17-10-11 07:23

Du bliver klogere Mosebaek når du tror at du ikke giver noget, det er bare i form af din skat.
Jeg er sku så træt af at politiker bruger vores skattepenge til sådanne ting, ikke nok med det de folk der giver til bla: Afrika kan sku trække det fra i deres skat så er det jo ikke dem der giver, men skatteyderne.
Jeg syntes også at det er synd for alle de børn der sulter, men der må sku da også være en grænse for dumhed.
alan57

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 17-10-11 07:44

HH, der har ikke været krig mellem EF/U-medlemslande i over 60 år!

Hvis du kan finde en eneste periode på tilnærmelsvis samme længde, hvor så mange lande i Europa ikke har været i krig med hinanden må du endelig sige til.

Hvad mange glemmer i dag, var det netop ideen med RKSF/EF/EU at sikre fred i Europa

Fra dette link http://da.wikipedia.org/wiki/Europ%C3%A6iske_Kul-_og_St%C3%A5lf%C3%A6llesskab

"EKSF blev først foreslået af den franske udenrigsminister Robert Schuman den 9. maj 1950 som en måde, hvorpå man kunne forebygge yderligere krig mellem Frankrig og Tyskland. Han erklærede det som sit mål at 'gøre krig ikke kun utænkeligt men direkte umulig."

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 17-10-11 10:48

Hej Vagnr. Det er rigtigt, at der ikke har været krig mellem medlemsstaterne i EU.
Men det du skrev - og det jeg svarede på var;
Citat
og EU har sikret freden i Europa,
At påstå, EU har sikret freden i Europa.......er lodret forkert.

Vil du påstå, at kimen til krig i EU ikke er lagt ? Jeg synes da ellers, at situationen i Portugal, Italien, til dels Irland er meget foruroligende.
Nu er det ikke således, at jeg tror det kommer så vidt.....men det spæde kim, vagnr., det spæde kim til ufreden er lagt - og det skal behandles med yderste forsigtighed.

HH.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 17-10-11 11:03

Jeg vil påstå at når mennesker og lande taler jevnligt sammen og finder løsninger, vil det være meget svært at begynde en krig og så længe man taler sammen er der mindre risiko for at få krig Heidi-Ho, det siger da sig selv.
alan57

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 17-10-11 11:52

HH, INGEN kan spå om fremtiden, men over 60 år uden krig i alle europæiske lande, der ikke var en del af jerntæppet, er mig bekendt aldrig sket før (heller ikke dig bekendt, så havde du skrevet det ) og det var næppe sket uden det styrkede europæiske samarbejde!

Situationen i flere lande er da foruroligende, men føre til KRIG?????? kan jeg slet ikke forestille mig. Hvem skulle starte krigen, de lande der er på røven og kan forvente hjælp, eller hjælperne.

Som Abba (tror jeg det var) sang, "Money makes the world go around...", og alle ville tabe formuer på krig, det var det Schumann så klart!

Selv lande, der ikke er i EU, taber jo formuer i turistindtægter, bare se Egypten og de nordafrikanske lande, der desværre taber på deres "forår".

Jeg tror end ikke børn leger den gamle leg "Jeg melder krig mod...." længere, det er alt for fjernt fra deres liv. Nå., der kan sikkert også være andre grunde, børn leger i det hele taget ikke så mange af den slags lege længere, og Land, hvor man kastede med knive får man nok ikke lov til i fritteren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 17-10-11 13:27

Eks Jugoslavien var en del af jerntæppen, men krigen startede i 1991 - altså efter murens fald - og hvorfor;
Efter 2. verdenskrig samledes Jugoslavien som en folkedemokratisk føderativ republik, bestående af 6 ligestillede republikker og 2 autonome provinser, under ledelse af Tito. Landet fik 3 officielle sprog; slovensk, serbokroatisk og makedonsk, og anvendte 2 alfabeter; latinsk og kyrillisk. Endvidere undervistes der i ungarsk, albansk, tyrkisk, rumænsk, slovakisk, bulgarsk og italiensk m.m. alle de steder hvor der var behov for at tage hensyn til minoritetsgrupper.
Og hele korthuset ramlede som sagt sammen i 1991 - med en borgerkrig til følge

EU er ikke garant for fred i Europa.

alan57 som skriver;
Citat
Jeg vil påstå at når mennesker og lande taler jevnligt sammen og finder løsninger, vil det være meget svært at begynde en krig og så længe man taler sammen er der mindre risiko for at få krig Heidi-Ho, det siger da sig selv.
alan57
Hold nu op med at være så naiv.
Hvis du læser lidt i historien vil du netop se, at "venskabelig dialog" fører til uvenskab/krig.

HH

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 17-10-11 13:50

HH, det var godt nok efter jerntæppets fald, men længe inden de gamle østlande kom i EU.

Problemet for Jugoslavien (og mange andre lande, ikke mindst gamle kolonier) er, at landene ikke havde (har) nogen naturlig sammenhæng, de er delt på tværs af sprog, religion, stammer osv, fuldstændig tilfældigt, og det eneste, der holdt dem sammen, var en stærk, udemokratisk ledelse.

Da muren væltede, spåede jeg at en masse af de gamle sovjetrepubliker ville bryde ud, det har mange af dem gjort, og jeg tror bestemt ikke det er slut. Rusland har heller ikke den store sammenhæng, men dog en længere historie sammen (altså for de gamle russike områder, ikke for dem de gaflede efter 2. verdenskrig).

Schweiz holder jo ret godt sammen, mens Belgien (også en gammel koloni, selv om det er længe siden), virker som om det er ved at gå op i limningen, men det bliver der ingen krig af, kun på ord!

Og, som jeg skrev, EU og dets forgængere har sikret fred i (EU-delen af) Europa i over 60 år, aldrig set tidligere.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-10-11 15:12

Jeg tror heller ikke på,at vi behøver at frygte en konventionel krig.Højst nogle regionale krige,mellem
nogle gamle Sovjettiske stater. (Der har lidt problemer,med deres gas og olie ledninger m.m.).

Næh... den allerstørste fare idag,er og bliver den muslimske infiltration af bl.a. de vestlige lande.
Altså faren indefra.Den vil en skønne dag ende i en eksplosion.Der vil få WW2,til at ligne sødsuppe.

Vi kan jo tydelig se,allerede nu,hvordan de tilegner sig mere og mere "territorium",her i de vestlige lande.Samtidig med at deres "politik",bliver mere og mere synlig,for hver dag der går.Indtil videre,har det ikke sesulteret i de store konflikter,fordi vi hele tiden "firer" og gi`r efter.

Intet er så sprængfarlig som religions fanatisme.Og det kan selv "Stormagterne",med alt deres moderne militær isenkram,intet gøre ved.

Vi kan bare se idag,hvordan en lilleput stat,som Tjetjenien,kan få det mægtige Rusland til at skælve.

M.

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 19-10-11 02:04

Mosebæk:

Det lyder en smule paranoidt i mine ører. Det er kun en lille minoritet der ikke værdsætter at leve i europæisk demokrati. De fleste muslimer tror ikke på noget inderst inde. Det er meget måden de taler på, hvor de bruger ord som gud og koranen osv, der får det til at lyde som om de alle er religiøse.
Men i bund og grund er de fuldstændig ligesom os. Der er nok en smule flere religiøse i procent hos dem end hos os, men meget af det udspringer af fattigdom hvor de kommer fra, eller de er vokset op med en konflikt. Når de så har boet her et stykke tid (Det religiøse mindretal), så går religionen lidt i glemmebogen. Tro mig..
Ja der er lidt integrationsproblemer, det skal man da erkende, men sådan vil det altid være, og har altid været overalt på kloden hvor minoriteter immigrerer.

Du skal ikke lade dig narre af alt det DF propaganda.

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 19-10-11 02:11

Alan57:
Vi har rigeligt med penge til at Afrika kan få lidt af dem. De andre penge bliver bare ofte brugt forkert. Man skal stemme efter en ansvarlig social politik.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-10-11 09:21

Citat
Du skal ikke lade dig narre af alt det DF propaganda.

Jeg er alvorlig bange for at DF er mere fremsynede,end både du og jeg.Når det er sagt,kan jeg love dig at mine kommentarer er "groet i min egen have",ved hjælp af min sunde fornuft.Jeg behøver ikke DF`mening,for at komme til dette resultat.

Dette her er vel også bare nogen der bluffer.Hvis du tror det kartoffel88,er du mere blåøjet,end jeg havde forestillet mig.
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article1641199.ece

Men hva`fa`en,helt op til den 8.april 1940,troede de fleste danskere heller ikke på at Hitler ville røre os.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-10-11 09:29

Vi danskere har en forundelig evne,som nok ikke er kendt andre steder i verden.
Nemlig samme egenskab som strudsen: Bare vi lukker øjnene for problemerne/virkeligheden,forsvinder de nok af sig selv.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-10-11 09:32

Tråden minder mig om Fantomet "Ånden der vandrer" og er udødelig

Der er en anden tråd om salafascisterne http://kandu.dk/Spg158576.aspx