/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Handling annuleret pga. . . . .
Fra : olarsen
Vist : 874 gange
200 point
Dato : 06-10-11 18:28

Når jeg forsøger at bruge et link i en e-mail, får jeg flg. meddelelse:

Citat
Handling er blevet annuleret pga. begrænsninger på computeren. Kontakt systemadministratoren.

Hvorfor opstår dette bare ud af den blå luft?? Jeg har brugt PC'en i går og ikke selv gjort noget , - så vidt jeg ved. Jeg har ikke noget begreb om hvad jeg skal stille op med sådan en meddelelse!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-10-11 19:07

Windows er fyldt af den slags intetsigende nonsens meddelelser.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 06-10-11 19:11

Det er jo helt klart en sikkerhedsadvarsel som Windows synes du skal have og da du jo formentlig selv er systemadministrator kan du nok komme om ved det på én eller anden måde ved evt. at kopiere linket i stedet for at klikke direkte på det.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 06-10-11 19:27

Citat
Når jeg forsøger at bruge et link i en e-mail, får jeg flg. meddelelse:

Egenskaber for internet/ avanceret/
tillad aktivt indhold???????

Citat
Jeg har brugt PC'en i går og ikke selv gjort noget

Det ændrer sig ikke af sig selv.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 200 point
Dato : 06-10-11 21:42

Jeg fik problemet efter jeg eksperimenterede lidt med forskellige browere som Firefox og Google Chrome.
Jeg har løst problemet, ved at rette lidt i registrerings databasen i følgende.
- Start, Win+R, Skriv REGEDIT i bokens og klik OK.
- Find frem til HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.html
- Dobbelt klik på .html key and select Modify...
- Skift værdigen for (Standard) ved at dobbelt-klikke på den og værdien fra "ChromeHTML"/"FireFoxHTML" til "htmlfile"
- Find også frem til HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.shtml
Skift værdien til det samme "htmlfile

http://www.eksperten.dk/spm/890353

og endnu flere her

http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/77660/

http://www.google.dk/#hl=da&cp=93&gs_id=2&xhr=t&q=Handling+er+blevet+annuleret+pga.+begr%C3%A6nsninger+p%C3%A5+computeren.+Kontakt+systemadministratoren.&pf=p&sclient=psy-ab&site=&source=hp&pbx=1&oq=Handling+er+blevet+annuleret+pga.+begr%C3%A6nsninger+p%C3%A5+computeren.+Kontakt+systemadministratoren.&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=&gs_upl=&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=aacb6af3f82f973&biw=1536&bih=660

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 06-10-11 21:48

Vista eller bare en 7´r
der findes mange måder = men på hvert sit system...

Citat
Kontakt systemadministratoren

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 06-10-11 21:49

32/ 64 bit
ellers skal man jo bare til at snakke og så virker det jo heller ikke??

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 08-10-11 17:47

Ja undskyld at det har taget så lang tid at eragere. Jeg har en 'native' WIN7 og bruger Explore 64 bit.

Nordsted1 - den er 'langhåret' har ikke prøvet endnu, p.gr.a. tiden

nomore, en gang imellem tror jeg at PC'er lever sit eget liv, men ok ting ændrer sig ikke af sig selv, jeg ved bare ikke hvad jeg har gjort i dette tilfælde

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-10-11 06:14

Prøv at 'nulstille'/'gendanne' dine sikkerhedsindstillinger.

I XP med Internet Explorer 8:

Menuen Værktøjer -> Internetindstillinger -> fanen; Sikkerhed -> knappen [Nulstil alle zoner til standardniveuet]

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 11-10-11 19:26

Nordsted1, Jeg har kigget på de links du sendte, har også forsøgt at gøre de ting som bliver forslået, dog ikke ændringer i registrerings databasen, det har jeg ikke lige mod på. Der er ikke noget som lykkedes, men jeg kunne måske genkende det ene tip, om at problemet er opstået i forbindelse med afinstallation ag Google Chrome. Jeg har ikke forsøgt at geninstallere GC.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 11-10-11 19:30

Molekyle jeg bruger IE9 64bit, jeg har forsøgt at nulstille, men uden at det gav det ønskede resultat, men tak for tippet.

Godkendelse af svar
Fra : olarsen

Dato : 22-10-11 21:31

Tak for svaret Nordsted1. Mit problem er ikke løst . . . endnu, men du kom med flest forslag

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 25-10-11 20:55

Nedenstående link bekræfter Nordsteds svar.
Jeg søgte hos Microsoft, og fandt et svar på mit spørgsmål
Citat
Du har sikkert haft Firefox eller Chrome installeret, som har fået ødelagt en nøgle i registreringsdatabasen.

Mit problem startede jo netop efter at jeg havde afinstalleret Google Chrome. Linket virker og mit problem er nu løst
http://cid-97777d65ab7cbea6.office.live.com/self.aspx/Windows/Generel/htmlfix/htmlfix.reg