/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
ADVARESL !!!!
Fra : piaskov
Vist : 902 gange
10 point
Dato : 06-10-11 15:10

Hej ALLE.
Har lige modtaget en ekstern mail fra NORDEA.
Ringede promte til min afdeling og spurget om de havde sendt den ??
DET HAR DE IKKE.
HVIS du modtager så LUK IKKE op.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-10-11 15:23

Nå ja, der var jo 8 torsk der bed på sidste gang, så de prøver igen.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 06-10-11 15:37

Den slags advarsler skal være et tip.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-10-11 15:39

den mail er gammel og muggen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-10-11 15:40

der kører også en fra pbs med samme skumle hensigter

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-10-11 15:40

Citat
Har lige modtaget en ekstern mail

Hvordan ser en EXTERN mail ud i forhold til alle andre mails

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-10-11 15:42

Citat
Ringede promte til min afdeling og spurget om de havde sendt den ??

Du må have en STOR telefonregning hvis du ringer til alle du får mails fra

Hvordan ringer du til Kandu

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-10-11 16:43

Citat
Hvordan ser en EXTERN mail ud i forhold til alle andre mails

Det er i min private mail den kom.
Ikke i netbank.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 06-10-11 17:00

Gennemskuede den selv straks og overførte til: forsøg på phishing. Men tak.
-for øvrigt: kæft hvor nogen folk kan brokke sig herinde. Hvorfor er teil altid så sur?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 06-10-11 19:00

teil er bare notorisk kværulant.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-10-11 19:31

hold da op

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-10-11 20:08

Selv de ægte mail, som nogle banker sender, sender jeg konsekvent ud i cyperspace.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-10-11 20:35

Den fik jeg også, og det var nemt at gennemskue at det var en falsk mail, for den var smæk fyldt med stavefejl.

Forøvrigt vil en bank aldrig bede om de oplysninger i en mail

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-10-11 20:37

Citat
hold da op

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-10-11 20:47

Citat
Selv de ægte mail, som nogle banker sender, sender jeg konsekvent ud i cyperspace.

Hvad med i stedet sørge for at Du ikke får rykkere

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-10-11 09:14

Rykkere kommer altid sammen med to store brød, med klistermærker på armene.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 10 point
Dato : 07-10-11 10:18

Citat
Rykkere kommer altid sammen med to store brød, med klistermærker på armene.

Dem jeg møder ryger i samme container som rudekuverterne

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 09-10-11 17:20

Tak for svaret LuffeA.
Ja ja...jeg skrev den netop ikke i tip...jeg ville da være sikker på den blev set.