/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Til snaptil - kig ind
Fra : bentjuul
Vist : 715 gange
500 point
Dato : 05-10-11 19:13

Et utroligt godt tip du har lagt http://kandu.dk/tip21792.aspx

Desværre havde jeg ikke mulighed for at bedømme det, men du får ***** her og lidt ubrugelige point.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-10-11 11:36

Jeg har også studeret det USB med win7 installations tip.

*****
og

Det må jeg afprøve en dag.

Ps. Jeg forhøjer lige med 50 point.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-10-11 12:07

Jeg kan se du har hævet med 50

Jeg har lavet en USB-stick med win7 og prøvet at starte den uden harddiske, og det ser ud til at virke perfekt, og jeg glæder mig til at prøve den når jeg har en harddisk der skal reinstalleres.

Accepteret svar
Fra : snaptil

Modtaget 500 point
Dato : 06-10-11 13:30

Lyder da godt med ubrugelige point

Jeg har selv forsøgt mig med et downloadet program for at lave en USB start pind, og det var ikke nogen god oplevelse. Det program ville ændre navnet på mange ting som ikke vedkom det.

Lyder godt du har fået det til at virke.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-10-11 13:38

Snaptil - hvis du ikke absolut vil starte op med windows, så er det nemt al lave en Linux pind som kan starte computeren op.

http://www.linuxliveusb.com/

Bare spørg - jeg bruger den tit til forskellige ubuntu udgaver.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-10-11 15:36

Så nu har jeg lavet en stick med det program du henviser til Eyvind, og det fungerer.

Men er det rigtigt at ved opstart at jeg skal trykke prøv? Den starter så op live med ubuntu.

Jeg skal også kunne bruge dansk tastatur, men hvordan?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-10-11 20:05

Ja du skal bare prøve den ubuntu ellers installerer den - det kan den godt på en USB pind/harddisk,
men det er ikke så godt for der lægges så noget i MBR som kan drille windows.
Den skal også helst være selvkørende i enhver anden computer.

Når du kører USB Live med persistent (vedblivende indstillinger gemme filer)
så kan du vælge og installere sprog.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-10-11 20:13

For resten har jeg en standard eeebuntu kørende på en pind, som kun bruges til bankbesøg.
Den tages sammen med nemid med til udlandet og kan benyttes på netcafeer.

Denne pind surfer aldrig rundt på nettet..........................kun bankbesøg.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-10-11 21:32

Citat
For resten har jeg en standard eeebuntu kørende på en pind, som kun bruges til bankbesøg.
Den tages sammen med nemid med til udlandet og kan benyttes på netcafeer.

Er den lavet på samme måde som den anden? ellers forklar det

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-10-11 21:46

Jeg tror det var via denne:
http://www.pendrivelinux.com/universal-usb-installer-easy-as-1-2-3/

Og hvis du ruller ned og kigger på denne liste
List of USB Installable Linux Distributions

kan du finde EEEbuntu som har indbygget java som eks. anske bank acceptyerer.

Men jeg mener ikke det var EEEbuntu 3,0 - bare standard
De vil jeg finde ud af.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-10-11 11:50

Her er den jeg benytter til bankbesøg.
http://sourceforge.net/projects/eeebuntu/
vælg den lille eeebuntu 2.0 st iso

Evt. hent og brænd på DVD
Når den startes op uden installation kan du lave en pendrive
System > administrer > lav en start disk ...........tror jg nok

Men ellers kan den laves i "livelinux" og så er det ikke nødvendigt at brænde først, bare hent og læg på skrivebordet og hent den under installationen.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-10-11 10:54

Jeg har ikke fået lavet dit sidste forslag Eyvind, men prøver en af dagene.... jeg lukker her og åbner et nyt når jeg er klar med den pendrive....

Godkendelse af svar
Fra : bentjuul

Dato : 18-10-11 10:55

Tak for svaret snaptil.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-10-11 11:16

Huiiiiiiiiiii jeg nåede lige at kigge gratis med.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-10-11 14:31

Som lovet >> Ps. Jeg forhøjer lige med 50 point. <<
Og nu har du lige fået dem bentjuul ................