/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
batteri
Fra : kivi
Vist : 502 gange
100 point
Dato : 05-10-11 18:05

jeg har en bærbar som pludselig sagde at den ikke ladede mere jeg købte så et nyt batteri men resultatet er det samme den siger stadig at den ikke lader er der nogen som har erfaring med dette problem

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-10-11 18:09

Hej og øv.
Pak det ind og læg det i fryseren 1 døgn og prøv så igen.
Det virkede på mit .

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-10-11 18:10

Laderen/Strømforsyningen er defekt

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-10-11 18:12

Citat
Laderen/Strømforsyningen er defekt

Ja teil...det er da også en mulighed

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-10-11 18:15

Det kan også være så enkelt at netledningen er klemt og knækket ved et uheld.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 05-10-11 18:23

det kan også være stikket til laderen, altså den del der sidder i computeren. det har jeg selv prøvet og det er ikke noget man bare lodder med en almindelig loddekolbe.
bare det at finde derind, er et større arbejde

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-10-11 19:14

Tjek nr1.....

Sikker på du har tændt for kontakten

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-10-11 19:20

Tjek nr 2
sæt stikkontakten i vægudtaget

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-10-11 19:22

Citat
sæt stikkontakten i vægudtaget

Det kan man ikke, men man kan sætte stikket i stikkontakten

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-10-11 19:23

ok refi

tjek nr 3

gør et eller andet

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-10-11 19:23

Det hedder stikproppen.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 05-10-11 19:28

Strømforsyningen i væggen

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 05-10-11 20:01

Der findes et lille program, som hedder noget i retning af "Batteri tjek", måske kan du bruge det? Jeg kan ikke sige dig, hvor du kan finde det, men jeg mener at det er IBM eller HP, der har udviklet det.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 06-10-11 07:08

Hvis du har et multimeter så mål jævnstømspænding der kommer ud af det stik du plejer at sætte i PC hvis der er mellem 12 og 20 volt virker din externe lader sandsynligvis og fejlen er i PC ( som Trimare 46 skriver er en knækket forbindelse fra tilslutningstik i PC og ned til printet i PC- en typisk fejl ) Har du finmekanik skruetrækkere og ikke for mange tommelfingre kan du godt selv rep det.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 06-10-11 07:18

jeg tror at det er inde i pc`en for når jeg sætter stikket i kan jeg godt bruge den uden problemer

Kommentar
Fra : lham

Dato : 06-10-11 07:47

Kivi
det lyder ikke så godt for så er det ikke et stikforbindelsesproblem men sikkert et problem med det batteriladekredsløb der sikkert findes i PC-en-det lugter lidt af nyt motherboard. Selvfølgelig kan det nyindkøbte batteri have samme defekt som det gamle -men lav sansynlighed.

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 100 point
Dato : 06-10-11 09:29

Hvis der ellers kommer strøm ud fra laderen, og batteriet er på under fx 80%, så prøv dette:
1. Afmonter batteriet
2. sæt laddestikket i PC uden strøm på laderen
3. Hold slukkanppen/afbryderen på PC ned i ca.- 60 sek
4.lad PC stå sådan i ca. 15 min
5. Monter batteriet igen
6 tænd for PC
Denne mulighed o-stiller "systemet" på PC

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 06-10-11 16:20

Tak for svaret alka.