/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Explorer virker ikke
Fra : Sunnyman
Vist : 473 gange
50 point
Dato : 05-10-11 17:43

Jeg kan ligepludselig ikke få explorer og firefox til at virke.

Der er internetforbindelse(vises på systembaren), og skype virker også.

Nogen der ved noget om dette ?

Kommentar
Fra : clou

Dato : 05-10-11 17:51

Har du prøvet at gendanne computeren til den dag det virkede? ellers prøv det

Clou

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-10-11 19:47

Hvad mener du med at Explorer og Firefox ikke virker? kan du ikke åbne programmerne? Explorer er det program som viser vinduerne i Windows og det behøver ikke internet forbindelse, Firefox er en internet Browser men måske er det Internet Explorer du ikke kan få til at virke, når du nævner Explorer og Firefox i flæng

Kommentar
Fra : Sunnyman

Dato : 08-10-11 10:28

Hejsa,

Har vist forklaret mig dårligt......

Browserne åbner korrekt, men kan ikke åbne siderne !

MEN, der er internet forbindelse, da skype virker korrekt.

Jeg kan ikke rulle tilbage, da denne indstilling af en eller anden grund var deselected.

Håbede på at en af jer experter vidste hvordan det hurtigt kunne løses... måske bare en services der var stoppet, eller ligende

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-10-11 06:00

Er du 'kommet til' at spærre for programmerne i din firewall ...måske?

En firewall bruges jo til, at forhindre specifikke programmer i at få netadgang

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : MYPCSupport

Dato : 07-11-11 08:52

Helt rigtigt som molokyle skriver, hvis der er hul igennem til nettet på skype, så er det formentlig kun web-trafik der er blokeret. Hvilket antivirus-program og firewall bruger du?

Kommentar
Fra : muffe_dk

Dato : 11-11-11 13:52

Det kan også være din DNS udbyder der har problemer med serverne. Du kan evt. manuelt tilføje en af de ganske glimrende fra Opendns.

Det skal gøre via egenskaber på netværkskortet og under TCP/IPv4 - indtast manuelt 208.67.222.222 som en dns. Virker det herefter, er det din udbyder der har et problem.

Virker det ikke, kan du også være ramt af noget malware, der har blokeret for brug af browsere m.m. - Men den tid, den sorg.