/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Loftlys i brusenice.
Fra : grow
Vist : 1222 gange
100 point
Dato : 05-10-11 09:12

Hvad siger loven om placering af loftlys i brusenice. Altså i vådområde.

Accepteret svar
Fra : nord47

Modtaget 110 point
Dato : 05-10-11 09:25
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-10-11 10:54

Lidt uden for spørgsmålet,

hvad skal man med lys i loftet og sæbe i øjnene i en bruce niche?

Kommentar
Fra : grow

Dato : 05-10-11 11:01

Rigtigt svendgiversen, men det er for at konen kan finde den. Sæben!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-10-11 11:14

Hvis parret er i bad sammen og konen skal bukke sig efter sæben siger det jo svuuup

Brusetilbehør er efterhånden ret avanceret, med f.eks flere stråler kombineret med lys, fælles for dem alle er at man ikke kommer udenom at skulle bruge en elektriker.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 05-10-11 11:53

Selvfølgelig skal en elektriker lave arbejdet, men jeg vil gerne se på lampeudvalget.
Jævnfør nord47's link: Zone 1
Det kan være det er bedre med flydende sæbe?
Jeg venter lidt med at lukke spørgsmålet, da jeg syntes om jeres kommentarer.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 05-10-11 19:15
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-10-11 19:26

Der er vist ikke mange der bruger fast sæbe i dag, ihvertfald hvad angår billig håndsæbe der gør fingrene stive.

Har Du en større Bauhaus i nabolaget kan Du se et kæmpe udvalg.
Også monteret i brusekabiner så man kan få lidt inspiration.

Og så vil jeg anbefale LED, de koster en halv bondegård men holder meget længe så man sparer udskiftning og strøm.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 05-10-11 19:50

Citat
men jeg vil gerne se på lampeudvalget.

Hvis du vil forskellige lamper:

http://www.badstil.dk/index.php?s=catalog&x=4

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 05-10-11 21:11

Citat
Der er vist ikke mange der bruger fast sæbe i dag, ihvertfald hvad angår billig håndsæbe der gør fingrene stive.

Har du så prøvet at bruge det til håret.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-10-11 23:37

Citat
Har du så prøvet at bruge det til håret.

Jeg har jo været soldat.

På øvelse i sne og mudder, iskoldt vand og håndsæbe til håret samt til barbering med sløve blade om morgenen, og efterfølgende sminket med grøn sløringsstift.

Hvis ikke man var vågen om morgenen BLEV man det

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 06-10-11 06:25

Citat
Hvis ikke man var vågen om morgenen BLEV man det

mangler en kramme-smiley

Kommentar
Fra : grow

Dato : 06-10-11 10:46

Jeg tror mit spørgsmål er kommet helt på afveje, men skidt med det.
Vedr. soldatertiden så minders jeg også mudder, kulde og badning med div. sæber. Lå som rekrut i en smeltevandssø og fik blærebetændelse. Kunne ikke holde på urinen og gik til lægen. Han så meget glad ud da jeg fortalte det, da han troede jeg havde fået en "dryppert"
Han blev meget skuffet da jeg fortalte at jeg var gift og ikke havde lavet sidespring.
Takker for alle de gode link vedr. belysning og skal en tur forbi div. markeder.

Kommentar
Fra : DanniDJohansen

Dato : 11-10-11 08:04

I følge SB's afsnit 701 må der gerne laves installation i område 3 (altså steder der er højere end 2,25 m fra gulv, uanset afstand til bruser).

Mvh.

Godkendelse af svar
Fra : grow

Dato : 11-10-11 08:21

Tak for svaret nord47.