/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Bedste internet data netværk?
Fra : pk2dk99
Vist : 647 gange
100 point
Dato : 04-10-11 21:54

Hvem er bedste til Internet signaler til mobil internet

Er det TDC, 3 eller ?????

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 04-10-11 22:02

Prøv ALARM 112
de burde vide, hvad - der ikke er godt...

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 04-10-11 22:11

tak for svar nomore....nomore answers from u. Thanks.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-10-11 22:29

Jeg vil mene det er 3 der er bedst.

Vi har prøvet negge men 3 vandt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-10-11 00:20

Det er i hvert fald ikke Telia.
Det har jeg prøvet.

Efter min mening er ingen af dem modne til at erstatte et dsl eller andet fasttrådet netværk.

Bemærk at alle sælger med hastifgeder op til xxx Mbinit. De lover ingen minimumshastighed.
Så i praksis kan du betale for meget og få ganske lidt og kun engang imellem, uden at de har overtrådt nogen aftale.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-10-11 05:28

Det er 3 vundet 2 år i træk
Oister bruger 3's netværk

Men der må være en test lige op over mener det er november de normal kåres

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-10-11 09:14

Når vi taler om mobilt bredbånd, så er der reelt kun 4 netværker i Danmark. De øvrige operatører, er som misteltenen, der snylter på andre.
Telia er et skodselskab, som er gået i samarbejde med Telenor, for at dele antenner, fordi Telia har erkendt, at de ikke havde tilstrækkelig dækning med egne antenner. De har også en utrolig dårlig service, lige som Telenor.
3's netværk, er ligeledes dårligt, da det kun dækker de store byer, hvor der er nemme penge at score i en fart.
Det eneste reelle og bedst dækkende mobilnetværk, må nok siges at være TDC. De er godt nok ikke de biligste på den korte bane, men har en god dækning. - Hvis man skal køre rundt efter et signal, for at komme på nettet, så bliver det lige så dyrt med de billigere selskaber.
På årsbasis, vil TDC ikke være dyrere, men give en tilfredsstillende forbindelse.

Tro mig, jeg har også pendlet rundt mellem de forskellige netværker. Jeg startede med TDC, så fik jeg "3" sideløbende. Men gud fri min røv,for et selskab med den dækning de praler af, den holder ikke en meter.
Så blev "3" skiftet ud med Telenor, gratis i en 3 måneders prøveperiode. Men de kunne heller ikke nå ud over karsebeddet. Selv her i byen på tredie sal, i et tæt beboet område, udeblev deres signal.
Så det blev afleveret inden for prøveperioden, med et skuffet TAK for lån.

Da jeg stadig havde beholdt mit TDC, kunne jeg sammenligne signalgarantien, og her havde TDC ingen problemer. Så jeg betaler gerne lidt mere for det.

Husk når du ser reklamer om billig mobilnetværk, så se lige efter hvem de benytter som signalbære, da der som sagt kun er de fire nævntenetværksoperatører.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 05-10-11 11:00

jeg vil sige der er forskel på om du bor i et tætbebygget område eller ikke, til hvem der er bedst.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 05-10-11 11:01

Jeg har læst meget om Oister og 3 netværk. Folk siger ikke possitive om oister. Min ven har tdc og han er tilfreds med TDC.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-10-11 11:53

Oister er en mistelten til "3" netværket, så derrfor er det to alen ud af den samlede mængde.

Uanset hvilken netværksudbyder man vælger, så bør man altid gå ud fra deres effektive dækning i det eller de områder, hvor man ønsker at bruge sit mobile bredbånd.

Se altid efter deres dækningskort for indendørs brug, det giver det bedste billed af deres reelle dækning. Tiden det næste ½ år, vil hovedsagelig være indendørs brug.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 05-10-11 20:20

Ud fra de svar som er kommet indtil nu kan du kun finde ud af det ved at prøve dig frem, her hvor jeg bor er det Telenor som har den bedste dækning, også før de gik sammen med Telia om at dele master, Telenor har en meget fin kundeservice selv om en her påstår det modsatte, TDC som der så rosende bliver sagt om at de er de eneste landsdækkende, kan kun få 2 antenne søjler ud af 5 frem på min telefon lige i det område hvor jeg bor, og kun Telenor kan bruges til internet i mit område, Telenor og Telia deler sendemaster for at de begge kan blive det 100% landsdækkende også i yderområderne, hvis ikke TDC opper sig gevaldig så skal det nok lykkes for dem at få bedre dækning end TDC.
Hvis du bor på landet eller vil bruge mobil bredbånd i sommerhuset, så prøv dig frem for at se hvem som dækker bedst der hvor du skal bruge forbindelsen.
Bor du i bymæssig bebyggelse så er det ligemeget hvem du vælger, alle dækker lige godt eller lige skidt om du vil, der kan være enkelte undtagelser hvis man er uheldig placeret i forhold til en sendemast, det er ikke nogen fordel at være tæt på, tværtimod så er de bedste modtage/sende forhold et godt stykke fra masten

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-10-11 20:28

Jeg kan tilføje at det er egen erfaring jeg skriver mig om, jeg har 2 telefoner og har haft TDC netværk på den ene (Telmore) og Telenor på den anden, jeg begyndte med at have Telenor kortet i min gamle telefon og Telmore (TDC netværk) på min nye smartphone, sim kortene blev hurtig byttet rundt fordi internettet ikke kunne bruges med netværk fra TDC.
Nu er den ene sim kort byttet ud så begge sim kort bruger Telenors netværk.
Men det gælder selvfølgelig kun lige der hvor jeg bor, du kan ikke bruge min erfaring til noget medmindre du er min nabo lige for at understrege at du ikke kan bruge andres erfaringer i spørgsmål som det her, prøv dig frem for at få det bedste resultat

Godkendelse af svar
Fra : pk2dk99

Dato : 08-10-11 01:13

Tak for svaret o.v.n..