/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
HTC Desire S
Fra : clou
Vist : 642 gange
300 point
Dato : 04-10-11 15:27

Jeg har netop fået en ny mobil - denne gang en HTC Desire S.

Når jeg vil flytte mine kontakter ved hjælp af synkronisering fra min Nokia 6700 C, så fortæller Nokia'en, at det ikke kan lade sig gøre (understøtter ikke enheden - står der) - har Bluetooth slået til på begge og de har fundet hinanden.

Hvad gør jeg nemmest for at flytte kontakterne over, orker næsten ikke at skrive 115 numre over manuelt

På forhånd 1000 tak for hjælpen.

Clou

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 160 point
Dato : 04-10-11 16:05

Du finder noget som din nokia kan eksportere til og som din HTC kan importere fra.
Det kunne f.eks være outlook.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-10-11 19:52

http://www.youtube.com/watch?v=ZGb39w7X9aM

har dog ikke selv afprøvet det. Min Desire blev sat op i firmaet af udbyderen så der så jeg ikke lige hvad de gjorde. Men det var fra Nokia til HTC, og alt var med, mail adresse, links, numre og hel svineriet

Kommentar
Fra : andre123

Dato : 04-10-11 21:06

Det du bør gøre er at synkronisere dine kontaktepersoner på din Nokia med din Gmail. (der findes masser af værktøjer på nettet til dette)
Herefter vil du opleve at de automatisk dukker op på din HTC (hvis ellers din HTC kender din Gmail adressse - det kan du se under "konti & synkronisering.)
Husk herefter at alle kontakter skal oprettes som "google-contact". lad være med at vælge lokal eller andet. - fordelen er at næste gang du skifter mobil, så skal du bare synce med Google og dine kontakter er på din mobil på et splitsekund.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-10-11 12:19

Med google kontakt bliver det en dyr affære at se en kontakt , hvis du er udenlands. Du behøver såmænd bare at være på øresundskysten, før det bliver dyrt.

Kommentar
Fra : andre123

Dato : 05-10-11 13:02

@transor
jeg forstår ikke helt din kommentar, for gmail-kontakter er jo også gemt på telefonen.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-10-11 13:07

Jeg har aldrig brugt gmail kontakter, og yahoo kontakter kun i meget begrænset omfang.

Er du sikker på at gmail kontakter er på selve telefonen og ikke hos google?

Kommentar
Fra : andre123

Dato : 05-10-11 13:30

Kontakterne er hos Google og bliver syncet til mobilen, hvis der er ændringer/opdateringer.
Så svaret er : de ligger begge steder

Kommentar
Fra : kvaglund

Dato : 09-10-11 12:34

Hej

Jeg har selv fået en lignende tlf, som heller ikke ville overføre data fra den gamle tlf. - jeg gjorde det, at jeg flyttede mine kontakter til simkortet - derfter importerede jeg kontakterne til HTC.

Der sker dog det, at har man flere tlf. numre på komntakterne ligger der sig flere ens kontaktpersoner men med hver sit nummer - så der er lidt arbejde ved siden af!

Håber det hjælper, hvis ikke du allerede har ført dem over

Helle/Kvaglund

Kommentar
Fra : clou

Dato : 09-10-11 12:52

@Helle

Hvorfor hjalp du mig ikke i går da du var her? du får ikke pointene fordi du ikke hjalp mig!

Opret din egen profil og lad være med at bruge min gamle profil

Mor

Godkendelse af svar
Fra : clou

Dato : 09-10-11 12:54

Tak for svaret transor. du får pointene - men havde gerne delt dem mellem jer alle - men det var min datter, der kom med løsningen - men hun skal ikke have pointene når ikke ikke hjalp mig i går - hun bruger min "gamle" profil.

Clou