/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Er HD lyden rigere på youtube?
Fra : kartoffel88
Vist : 344 gange
117 point
Dato : 03-10-11 22:51

Kan jeg på youtube høre forskel fra 128 kbit til 152 kbit.. Som forskellen er
fra 360p til 1080p?

Når man sætter den ned på 240p så er det jo som at høre noget komme ud af en dåse, men det er ikke lige så tydeligt på de andre niveauer..

Personligt føler jeg der er en smule rigere lyd, og der er jo helt bogstavligt forskel. Men det er måske indbildning og noget det menneskelige øre ikke opfatter?

Nogen techfreaks

http://www.h3xed.com/web-and-internet/youtube-audio-quality-bitrate-240p-360p-480p-720p-1080p

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 04-10-11 02:29

Citat
høre forskel fra 128 kbit til 152 kbit..

Nej, medmindre du har super ører.

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 04-10-11 20:06

Hej nomore.

Jeg synes selv jeg har super ører. Men jeg er ikke sikker på om du mener at det rent faktisk er umuligt og joker lidt med det?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 04-10-11 20:38

Altså er du først nede i den (møjkvalitet) kan JEG ikke høre støj fra støj

Der er andre der påstår, at de heller ikke kan se forskel på en 1080p
og en avi film der kører med 700mbs på en storskærm
så smag og behag...
For mig er det REN STØJ, skal der vikelig kvalitet på, så skal man over + 500kbs
men det går for mit vedkommende ud over volumen - der skal en større forstærker til.
Og det vil jeg ikke ofre = altså holder jeg mig omkring de 320kbs
men selv der, kan mine gamle øreskader, finde mislyde,
om det er medfødte mangler ved indspilningen, eller noget der bare er der?.

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 04-10-11 20:47

Jeg har fundet en sang her hvor der er tydelig forskel:

http://www.youtube.com/watch?v=i9oyEHUqAhg&feature=relmfu

Men det kan jo være at der er et større spring imellem de forskellige kvaliteter.
Man skal nok have høretelefoner på for at høre det.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 04-10-11 20:55

Jeg kan da høre forskel, uden tlf på, men min pc bruger også flere kræfter
på den bedre kvalitet, og så er det trods alt også en video...
Citat
Kan jeg på youtube høre forskel fra 128 kbit til 152 kbit..

Der mener jeg altså du skal have super-øre...

Citat
Som forskellen er
fra 360p til 1080p?

Meget tydelig forskel.

Troede bare du mente LYD i almen forstand, men forskel er der,
selv for dårligt hørende som mig...

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 04-10-11 21:01

Havde endda ikke set dit første link.

Tror ikke der er den helt store forskel, når det først er havnet på nettet
og til du henter/ omkoder til andet, men ved det ikke, da jeg ikke henter fra tuben.

Smutter igen....

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 117 point
Dato : 04-10-11 21:01

hvis du kan høre forskel på 128 kbit til 152 kbit,
har du vist gode ører,

her kan du teste dine ører,
forskellen er endda endnu større,.. 128 - 320 kbps
hvis du ikke omgående kan høre hvad der er hvad ... er du dumpet,..
http://www.mp3ornot.com/

Kommentar
Fra : Peter64

Dato : 05-10-11 11:27

Nej! Forskellen vil være så ubetydelig, at du med garanti ikke kan høre det med mindre du har et super lydkort og et highend musikanlæg du afspiller det på.

Godkendelse af svar
Fra : kartoffel88

Dato : 12-10-11 11:35

Tak for svaret EA_HS.