/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bedste køb i forhold til hastighed?
Fra : grow
Vist : 624 gange
100 point
Dato : 03-10-11 10:30

Expert har en Asus X73SV-TY224V med Intel B940 Dual Core på 2,0 GHz og 4 GB ram + 500GB harddisk.
Bilka har en Asus X73BY-TY031V med AMD E350 Dual Core på 1,6 GHz og 8 GB ram + 750GB harddisk.
Selvfølgelig fåes mere ved Bilka, men CPU-hastigheden er lavere.
Prisen er den samme: 4199,-

Accepteret svar
Fra : Rustica.dk

Modtaget 110 point
Dato : 03-10-11 10:39

Din hastighed hinger også sammen med hvilket grafikkort der er i !! (Overførsel af data til skærm)

Men som finger regl, så er AMD hurtige, men utabile ved varme.
Intel er stabile.

Derfor ville jeg personeligt vælge en Intel frem for AMD.

Håber du kan bruger svaret til noget

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 03-10-11 10:40

Jeg vil lige tilføje, at grunden til jeg vil vælge største CPU, er ram og HDD, er rimelig nemt at opgradere selv.... og til en billig penge.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 03-10-11 10:53

Tak for svaret Rustica.dk
jeg lader lige spørgsmålet "hænge" lidt endnu.
Vedr. grafikkort.
Expert PC: NVIDIA GeForce GT540M og Bilka PC: ATI Radion DH6470M begge med 1GB dedikeret.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 03-10-11 11:21

Jamen det er altid godt at få lidt mere info

GPU, der er de faktisk lige gode...

Jeg sidder selv til dagligt i IT Service deck, så jeg vil gerne vide lidt mere.
Jeg har fundet dette link, som jeg syntes passer meget godt :
http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=2164

VH MHJ

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 03-10-11 11:26

Altså Konklution ;oD
when it comes to AMD or Intel? Intel wins this round. The bottom line is simply that Intel has outmaneuvered AMD, scrapping an entire generational branch of CPUs for a double headed offshoot that rocks. The Core 2 Duo performs really well, so it's what I've been recommending.

Kommentar
Fra : giffe

Dato : 03-10-11 11:31

Jeg ville helt klart vælge en fra Medion. Har gode erfaringer med dem da hele familien har den og de kører fint.
F. eks. http://www.medion.com/dk/electronics/prod/MEDION%C2%AE+AKOYA%C2%AE+P5212+D%09%09%09/910014863?category=multimedia_pc_20

I samme prisklasse.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 03-10-11 12:34

Du skalvælge en intel core i5 som minimum. Jeg synes Medion er bedst til prisen. Et godt grafikkort skal du også gå efter f.eks. NVIDIA® GeForce® GTS 450 eller højere. NVIDIA er meget anerkendt. Jeg har netop købt en b-vare fra Medion, man får en del for pengene og man kan være heldig, at varen ubrudt. :http://www.medion.com/dk/electronics/prod/MEDION%C2%AE+AKOYA%C2%AE+P4323/910015300?category=multimedia_pc_20.

Jeg har også god erfaring Medions onlineservice og i det hele taget når man henvender sig.

Godkendelse af svar
Fra : grow

Dato : 05-10-11 09:09

Tak for svaret Rustica.dk.
Det bliver Intel

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 05-10-11 09:39

Det bliver du glad