/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Fri plads fra forkant af WC
Fra : leikh
Vist : 410 gange
20 point
Dato : 02-10-11 12:45

Er der noget reglement vedr fri plads fra forkant af WC?

Har lige flyttet ind i lejlighed i AAB. Badeværelset er nyrenoveret, men der er blot ca 25 cm fri plads
fra forkant av WC til væg. Fra bagkant av WC til væg er der ca 11 cm.
Har håndværkeren været bevidstløs?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 02-10-11 12:50

Hvis du har for lange lårben, må du flytte. Det er ikke et beboelsesrum, så reglerne er ikke så strikse. Til gengæld kan jeg oplyse, at toiletstole med cisterne påbygget kan købes i flere forskellige længder, nødvendigt her i huset fra 1915. Udover problemet med få mærker at vælge imellem er der også, at det kan være svært at finde sæder til dyret! Senest skulle jeg i gang med kniv og sav til bagkanten af et sæde fra IKEA.
vh
pbp

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 30 point
Dato : 02-10-11 13:02

Jeg tror nu ikke at de har rykket faldstammen så det har sikkert altid stået sådan ellers skulle det placeres på skrå ko tank viceværten i afdelingen og se om han ikke kan se problemmet

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-10-11 13:43

Sgu ikke meget plads, en tyk person eller en kvinde i 9. måned skal da krænge tøjet ned ved siden af skålen og så dreje sig ind.

Nå, noget er det godt for, vi mænd rammer kummen selv i en større brandert

Kommentar
Fra : leikh

Dato : 02-10-11 13:50

Det er da for øvrigt et hyggeligt badeværelse, så jeg bliver boende Tak for svar.

Kommentar
Fra : Avant85

Dato : 02-10-11 15:23

Det kan snildt rykkes, så du udnytter mindst det halve af afstanden bagved. Der kan monteres en forkrøbbet overgang fra afløb til closet-afgang.
Prøv at tale med viseværten eller bedst en vvs-mand