/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
skærm
Fra : Nul7
Vist : 325 gange
100 point
Dato : 02-10-11 11:02

Hej! Jeg er ved at expermentere.
Jeg har en stationær med Vista.
Jeg har også en bærbar med win7.
Spørgsmål:
Kan det lade sig gøre at bruge den bærbars skærm til den stationære via et kabel?
Altså bruge den bærbars skæm på samme måde som om det var et alm. skærm.
Såfremt, så hvordan? Skal eller kan den bærbare være slukket?
Er spørgsmålet forstået?

hilsen 07

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 110 point
Dato : 02-10-11 11:06

Mig bekendt så kan det ikke lade sig gøre.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-10-11 11:34

Et skærmkabel vil ikke kunne levere strøm til den bærbare skærm.
Så det vil ikke kunne lade sig gøre med slukket bærbar.

Og jeg har heller ikke hørt om at det kan lade sig gøre.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-10-11 12:49

Man kan med det rigtige programmel få et billede fra en computer overført til skærmen på en anden.
Programmet skal køre på dem begge to og vil koste noget datakraft fra andre programmer, især hvis opdateringen skal gå hurtigt.
Metoden er ikke anbfalelsesværdig.
Nogle stationære har en digital grafikudgang, som kan give gode billeder på et fjernsyn med HDMI indgang.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 03-10-11 11:06

Alle kommetarene var enslydende, så jeg vælger den første.

Hej og tak

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 03-10-11 11:06

Tak for svaret webnoob.