/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Fotoapparat ???
Fra : Mosebaek
Vist : 1059 gange
250 point
Dato : 01-10-11 22:02

Apropos denne:
http://www.kandu.dk/Spg158107.aspx
Som i var så venlige at svare på,vil jeg gerne også ha`nogle bemærkninger om disse:

Panasonic DMC-S3EP. (699,-).
Canon Ixus 105. (649,-).

Er ret lun på sidstnævnte. (Phøtex tilbud).Men det bliver den vel ikke ringere af.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-10-11 22:11

SIDEBEMÆRKNING:

Er det kun hos mig,Kandu er blevet underlig???

Jeg skal hele tiden opdatere,og ind imellem lukke browser ned,for at se nye indlæg i trådene.

Alle andre web-sider virker uden problemer.

M.

Kommentar
Fra : blunderbuss

Dato : 01-10-11 23:38

sidebemærkning : Jeg har aldrig opdateret Kandu og har aldrig haft problemer med en, Jeg kender ikke de aparater Føtex har men tror du ikke du skulle ofrer lidt merer på et aparat. med mindre det er til suppe steg og is det skal bruges

Kommentar
Fra : BarsKill

Dato : 02-10-11 00:30

Kan du ikke specificere lidt nærmere hvad du skal bruge kameraet til?
Der er en verden til forskel om du bare vil lave snotshaps eller lave gode billeder. Begge dele kan lade sig gøre indenfor området 500 - 2000 kr.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 02-10-11 08:18

Hej Mosebaek,
Jeg kender ikke præcis det kamera, du er faldet for, men læv evt. her:

http://www.mydigitalphotos.dk/review-canon-ixus-105/

Jeg har ikke umiddelbart problemer med Kandu for tiden.....

God søndag
pifo

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 02-10-11 08:21

Denne er nok bedre:
http://www.cameras.co.uk/reviews/canon-ixus-105.cfm

Jeg ville vælge Canon frem for Panasonic

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-10-11 09:20

Citat
Kan du ikke specificere lidt nærmere hvad du skal bruge kameraet til?

Det skal bare være en "simpel",idiotsikker (allround) kamera. Til alm.daglige situationer:
Landskab/børnebørn. Og hvad man ellers "lige render på".

Min gamle HP Photosmart M415,gjorde god fyldest. Så ved i lidt om,hvilken trin jeg er på.

Men som sagt tiltaler denne Canon,mig meget. Jeg skal bare ha`fundet ud af,hvordan det ligger med
opladnings-udstyr,og tilslutning til PC. Men det burde ikke gi`de store problemer.

Synes også det ser fint ud med pifo`s "anmeldelse".

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-10-11 10:16

Den Ixus 105 ser ud til at passe til dit behov.
Køb lige et 4GB SD kort samtidig så du kan tage mange billeder.
Jeg har selv et Canon og er glad for det.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-10-11 13:03

Canon ville jeg foretrække.
desværre har canon i denne model, for at spare undladt den optiske søger.
Der er masser af overflødige elektroniske muligheder, men de er jo meget billige at masseproducere.
12 Mpix er mere end rigerligt.

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 250 point
Dato : 02-10-11 13:19

Citat
Det skal bare være en "simpel",idiotsikker (allround) kamera. Til alm.daglige situationer:
Landskab/børnebørn. Og hvad man ellers "lige render på".

Jeg vil mene, at Føtex tilbuddet på Canon kameraet er lige det, du skal gå efter så.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-10-11 14:05

Citat
Køb lige et 4GB SD kort samtidig så du kan tage mange billeder.

Mit SD kort,fra det gamle apparat,er på 256 MB.Så jeg skal nok ha`gjort lidt her.

M.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-10-11 18:29

Tak for svaret pifo. Og alle andre for gode svar.

Ja,så blev det altså Canonen. Er installeret på puteren. Oplader batteri nu.

Så må vi se,om den også kan bruges til fotografering.

VH. M.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 03-10-11 18:38

Held og lykke med det - nu må du ud og knipse en masse billeder

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-10-11 18:59

Hov - du sagde ikke noget om at den skulle kunne fotografere.

Og velkommen i Kanonfotograf klubben.